اصول و قوانین طراحی وب سایت :


برای بالا بردن ترافیک و رونق بخشیدن به کسب و کار خود بهتر است از نکات زیر در طراحی و ساخت سایت خود استفاده کنید . این نکات موجب صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند.


قواعد طراحی وب سایت :


گرافیک :


1.    برای هر عکس حجمی بین 10 تا 12 کیلو بایت در نظر بگیرید ، زیرا تصاویر کم حجم باعث بالا نگه داشتن سرعت لود سایت شما می شوند.
2.    سعی کنید از گرافیک هایی استفاده کنید که دارای هماهنگی و تناسب با محتوای سایت شما باشند . با بهره گیری از گرافیک و تصاویر می توانید محتوای خود را بهتر به نمایش بگذارید .
3.    از تصاویر چشمک زن ، متحرک و متغیر استفاده نکنید ، طبق آمار های به دست آمده این گونه تصاویر برای اکثر مخاطبین مزاحم بوده و از وب سایت هایی که دارای این تصاویر هستند کمتر بازدید می کنند.


فونت :


1.    پیشنهاد می کنیم برای هدینگ ها در طراحی سایت خود از فونت serif و برای محتوا و مطالب درونی وب سایت از sans-serif استفاده کنید. این فونت نسبت به دیگر فونت ها برای مطالعه مطالب در صفحات اینترنت راحت تر و مناسب تر می باشد .
2.    محدود ساختن اندازه فونت ها بسیار مهم است زیرا تعویض مکرر اندازه فونت های مطالب داخل سایت نشان دهنده ساخت سایت و طراحی ای ضعیف است. بهتر است حداکثر از 2 یا 3 سایز متفاوت فونت استفاده کنید زیرا طراحی وب سایت شما را حرفه ای تر و مطالب را برای خواندن آسان تر می سازد.


تبلیغات :


1.    داشتن کنترل کافی بر تعداد تبلیغات داخل وب سایت بسیار مهم است. مخاطبین برای خواندن مطالب و محتوا به وب سایت شما آمده اند نه برای مشاهده تبلیغات ! اگر تبلیغات فضای زیادی در سایت شما بگیرند و محتوا را بپوشانند بازدید کننده به سرعت سایت شما را ترک خواهد کرد.
2.    با تبلیغات هم همانند تصاویر درون سایت برخورد کنید. تبلیغات را کوچک ، بدون تحرک و بدون چشمک زدن در نظر بگیرید و از تبلیغاتی استفاده کنید که به محتوای سایت شما مرتبط باشند ، البته استفاده از تبلیغات در طراحی سایت الزامی نمی باشد.
3.    طوری سایت خود را طراحی کنید که اکثر مردم بتوانند آن را مشاهده کنند. وب سایت خود را در انواع مرورگر ها امتحان کنید زیرا سایت هایی که تنها بر روی مرورگر های مدرن کار می کنند آزاردهنده اند و بسیاری از بازدیدکنندگان نمی توانند این وب سایت ها را ببینند ، به همین دلیل ترافیک پایینی خواهند داشت.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید