طراحی سایت مخصوص موبایل بهتر است یا ریسپانسیو ؟

 

یکی از بزرگ ترین مشکلات در طراحی وب سایت ، نحوه اجرای سایت بر روی تلفن همراه می باشد. از یک طرف دستگاه های تلفن همراه نیازمند وب سایتی مخصوص به خود هستند اما از طرفی دیگر ممکن است شما فقط یک وب سایت داشته باشید و بخواهید از دستگاه های مختلف امکان دسترسی به آن را فراهم کنید . شرکت های بسیاری وجود دارند که روی تئوری اول وقت گذاشته و سایت های مخصوص تلفن همراه طراحی و سئو می کنند. آن ها معتقد اند چگونگی استفاده از وب سایت ها در دستگاه های مختلف بسیار مهم است . امروزه در طراحی تلفن های همراه از صفحه نمایش های قدرتمند و پیشرفته ای استفاده می شود که توانایی نمایش تمامی عناصر یک وب سایت را دارند. حال به بررسی دو مورد از مهم ترین دلایل ریسپانسیو کردن وب سایت ، می پردازیم.


هزینه کمتر :


هزینه های توسعه و نگه داری اولین دلیل برای ساخت سایت مخصوص تلفن همراه می باشد. بدون ریسپانسیو شما باید هزینه دو طراحی سایت را (برای رایانه ها و موبایل ها )به صورت همزمان پرداخت کنید. هم چنین باید به این نکته توجه داشته باشید که وب سایت های ویژه موبایل ، به برنامه نویسی و دیتابیسی جداگانه نیاز دارند . علاوه بر این فرض کنید دستگاه جدیدی در بازار موجود باشد که وب سایت شما روی آن قابل مشاهده نباشد. آیا باید وب سایتی سازگار با آن طراحی کنید ؟ خیر ، چاره کار شما ریسپانسیو کردن وب سایت است . یک وب سایت ریسپانسیو به کاربران اجازه دسترسی با هر دستگاهی را می دهند. در نهایت می توان گفت طراحی وب سایت ریسپانسیو باعث کاهش هزینه در طراحی وب و حذف کامل نیاز به طراحی نسخه های جداگانه تلفن همراه خواهد شد.


تضعیف سئو :


همانطور که می دانید ، سئو ابزاری شگفت انگیز است که موجب بهبود رتبه وب سایت شما در موتور های جستجو شده و نام تجاری شما را مورد توجه و دسترس کاربران قرار می دهد . با این حال داشتن دو آدرس برای یک کسب و کار موجب سر در گمی مراجع سئو سایت خواهند شد . وجود دو آدرس برای یک وب سایت باعث سخت پیدا شدن آن شده و ترافیک را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد . ناگفته نماند هزینه بهینه سازی سایت و سئو وب سایت دو url مجزا بسیار زیاد بوده و مسلما از نظر اقتصادی به صرفه نمی باشد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید