بهترین روش ناوبری وب در موبایل


امروزه گوشی های هوشمند به دستگاه های مورد علاقه کاربران تبدیل شده اند و می توان گفت برای هر کاری از آن ها استفاده می کنند. مرور اینترنت به طور کامل به دستگاه های دستی منتقل شده است. با این حال بزرگ ترین مشکل دستگاه های دستی فضای محدود صفحه نمایش آن ها است . از این رو ناوبری در بالای فهرست اولویت های توسعه وب و طراحی وب سایت قرار می گیرد. توسعه دهندگان و طراحان وب ، هر دو می دانند که یک وب سایت هر چقدر هم خوب باشد اگر باعث سردرگمی مخاطبان شده و به آن ها اجازه یافتن چیزی که به دنبال آن هستند داده نشود بی ارزش است.


منو مناسب برای صفحات نمایش کوچک :


همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که طرز برخورد کاربران تلفن همراه و کاربران دسکتاپ با یکدیگر متفاوت است . داشتن منویی جامع در صفحه نمایشی کوچک کاری دشوار است و اغلب موجب سردرگمی مخاطب و ترک صفحه شما می شود ( که تاثیری به شدت منفی در سئو و بهینه سازی وب سایت شما خواهد داشت )، اما با برنامه ریزی دقیق و دقت بالا در طراحی سایت ، این امر کاملا امکان پذیر خواهد بود.


مهم ترین صفحات اول :


قبل از به انتشار گذاشتن نسخه تلفن همراه خود ، نگاهی به وب سایت های مشابه داشته و بازخورد آن ها را بررسی کنید . هم چنین راجع به رایج ترین انتظارات کاربران خود به ویژه کسانی که از تلفن همراه استفاده می کنند تحقیق کنید. در دنیای مرورگر های تلفن همراه سرعت ، اولین و مهم ترین اولویت است . کاربران برای انجام کاری ساده فهرستی از دسته بندی های طولانی و عظیم نمی خواهند . برای بهبود تجربه کاربری و دعوت به ماندن کاربران در وب سایت بهترین راه ، حفظ سادگی مسیر است .


حداکثر تعداد دکمه منو :


به یاد داشته باشید در طراحی و ساخت سایت مخصوص تلفن همراه با صفحه نمایشی کوچک از مطالبی که برای کاربران تلفن همراه در اولویت قرار ندارند استفاده نکنید. شاید این کار به سادگی که به نظر می رسد نباشد ، اما اگر می خواهید وب سایت شما در تلفن همراه مورد علاقه و توجه قرار گیرد ، برای خود چارچوبی در نظر گرفته و حداکثر از 5 دکمه منو در طراحی آن استفاده کنید.


ناوبری تو در تو :


ناوبری تو در تو دکمه ای سه خط است. این ابزار برای تلفن های همراه می تواند بسیار ارزشمند باشد. این ابزار گزینه های موجود را در منوهایی کشویی پوشش می دهد به طوری که وقتی به آن ها نیازی نیست صفحه نمایش را اشغال نمی کنند.


اهمیت کنتراست فونت ها :


در کار روی صفحه نمایش های کوچک سعی کنید تمام محتوا را بدون زوم کردن به نمایش بگذارید . ناوبری باید به راحتی قابل خواندن باشد لذا از فونتی صحیح استفاده کنید .

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید