چگونه از سئو منفی سایت جلوگیری کنیم ؟
امروزه پس از انتشار آپدیت های جدید از سوی گوگل مبحث وجود داشتن یا نداشتن سئو منفی بسیار داغ شده است. برخی معتقدند این بحث ها فقط تئوری می باشند و امکان اتفاق آن ها وجود ندارد . اما برخی دیگر معتقند سئو منفی امکان پذیر است . گوگل ، خود اعلام کرده است که سئو منفی وجود ندارد.


سئو منفی چیست ؟


بهینه سازی سایت وسئومنفی در واقع به فعالیت هایی گفته می شود که برای کاهش جایگاه رقیبدر نتایج و یا حذف کامل وی از نتایج موتور های جستجو صورت می گیرند . گوگل و افراد بسیاری بر غیر ممکن بودن و وجود نداشتن این روش تاکیید دارند اما نمونه هایی وجود دارد که عکس این قضیه را ثابت می کنند . نکته مهم این است که حتی اگر این کار عملی نیز باشد نیازمند هزینه و زمان بسیاری می باشد.


راه حل های جلوگیری و شناسایی سئو منفی :


حتما از سرویس ایمیل "گوگل وبمستر تولز" استفاده کنید و اطلاعات خود را در بینگ وبمستر تولز به روز رسانی کنید . بهتر است تنظیمات خود را روی گزینه هفتگی (weekly)قرار دهید . نکاتی نیز وجود دارد که با عدم رعایت آن ها به بهینه سازی وب سایت خودتان ضرر وارد خواهید کرد . در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم .


قرار دادن محتوای کپی شده در طراحی وب سایت :


استفاده از محتوا و مطالب کپی شده از دیگروب سایت ها  در طراحی وب سایت ، تاثیری منفی در سئو وب سایت خواهد داشت . مطالب کپی شده توسط گوگل و موتور های جستجو ایندکس نشده و اعتباری منفی برای وب سایت شما رقم خواهند زد . انتشار مرتب و روزانه مقالات جدید و منحصر به فرد موجب موفقیت در سئو سایت ، طراحی و ساخت سایت خواهد شد .


صفحاتی با مطالب و محتوایی مشابه :


یکی دیگر از عوامل موثر در سئو منفی سایت ایجاد مطالبی با عناوین مشابه و محتوای نزدیک به یکدیگر می باشد . این مورد نیز باعث بروز مشکل در ایندکس شدن صفحات طراحی سایت می شود.


تشابه در متاتگ ها :


متاتگ توضیحات مشابه نیز یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در سئو منفی به شمار می رود. در طراحی وب سایت ، تولید و ساخت هر صفحه هدفی جداگانه دارد . از این رو می بایست در متاتگ عنوان ، توضیحات مرتبط با صفحه را قراردهیم .

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید