بررسی Bootstrap در طراحی وب سایت


Bootstrap شامل عناصر HTML ، CSS و توابع جاوا اسکریپت در راستای نمایش و خلق فرم ها ، ستون ها ، تب ها ، دکمه ها و سایر عناصر مورد نیاز طراحی سایت و ساخت سایت می باشد .Bootstrap توسط جاکوب تورنتون و مارک اتو در جهت خلق یک چارچوب ظاهری مشخص در ابزار های طراحی ، نوشته شد. قبل از Bootstrap نمونه های بسیاری در همین زمینه تولید شده بود که تمامی آن ها به علت وجود مشکلات فراوان با عدم استقبال از سوی طراحان وب سایت مواجه شد . از این رو مارک اتو تصمیم به ساخت یک سیستم قدرتمند و داخلی برای خود گرفت .


بررسی تاریخچه Bootstrap :


علاوه بر مبحث طراحی سایت و موارد مرتبط با آن ، واژه Bootstrapبه معنی "خود راه انداز" می باشد و واژه Bootstraping به معنی راه اندازی یک فرآیند به شکل بدون استفاده از منابع خارجی و مستقل است . این کلمه در علم کامپیوتر کوتاه تر شده و به عنوان Booting مورد استفاده قرار می گیرد و نشان دهنده ی پروسه راه اندازی سیستم و ورود اطلاعات اولیه نرافزار در حافظه کامپیوتر می باشد .


آشنایی با بعضی از امکانات Bootstrap :


این Framework یا چارچوب با همه ی مرورگرهای استاندارد موجود در دنیا هم خوانی داشته و حتی در نسخه های قدیمی تر همانند اینترنت اکسپلورر 7 نیز ظاهر زیبای خود را حفظ خواهد نمود . از نسل دوم Bootstrap به بعد طراحی وب سایت Responsive نیز در آن لحاظ شد که باعث نمایش بهتر صفحه در دستگاه های هوشمند و تبلت ها می شود . Bootstrap اوپن سورس بوده و به صورت رایگان در سایت بوت استراپ برای دانلود قرارگرفته است.

با توجه به تفاوت در چیدمان محتوا و مطالب ، راست چین بودن نوشتار فارسی و موضوعات با سایت های انگلیسی نیاز به اعمال تغییرات اساسی در کدهای htmlو CSSو توابع jQuery احساس می گردد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید