میزان تاثیر فرهنگ بومی در طراحی وب سایت UX


بیش از 3 میلیارد نفر در سراسر دنیا از اینترنت استقاده می کنند . این روند مثبت در ارتباطات جهانی به این معنی است که طراحی سایت برای تجربه وب جهانی توسط شرکت های طراحی و ساخت سایت به امری رایج تبدیل شده است و شرکت های چند ملیتی نیز می بایست تجربه کاربری یا UX را در طراحی وب سایت های خود برای ملیت های گوناگون مورد توجه قرار دهند . مفهوم فرهنگ در ابتدا کاملا جالب و ساده به نظر می رسد زیرا هر فرد دارای یک درک نسبی از فرهنگ می باشد .


بررسی ارتباط فرهنگ و طراحی سایت :


اگر یک طراح وب سایت UX می باشید احتمالا باید بدانید که فرهنگ در شغل شما بسیار تاثیر گذار می باشد . هر فرهنگ همان گونه که در جامعه تاثیرات مختلفی را به جای می گذارد ، بر پروسه طراحی نیز تاثیرات و ارزش های مختلفی خواهد گذاشت . در ادامه چند المان طراحی سایت را مورد بررسی قرار می دهیم که تا حد زیادی می توانند به واسطه درک فرهنگی فرد را تحت تاثیر قرار دهند.


طراحی گرافیک ( طراحی بصری سایت ) :


برای این که مسئله را کمی ساده تر نماییم ، طراحی بصری را به 2 بخش نماد ها و رنگ ها تقسیم می کنیم . این دو بخش طراحی وب سایت معمولا برای بهبود تجربه کاربری مورد استفاده قرار می گیرند و هر دو تا حد بسیاری درک فرهنگی کاربر را تحت تاثیر قرار خواهند داد.
فرهنگ های گوناگون معنا و اهداف خود را با علائم مختلف و رنگ های خاص نشان می دهند . علائم اغلب به عنوان استعاره مورد استفاده قرار می گیرند . اما رنگ ها در درک کاربر از عناصر مختلف UX بسیار تاثیرگذار می باشند ؛ از این رو رنگ ها بسیار مهم می باشند .
المان های طراحی گرافیک در تجربه کاربری به معنی آبجکت های مختلف برای فرهنگ های مختلف می باشند . از این رو هنگامی که برای یک منطقه با فرهنگی خاص طراحی سایت UX انجام می دهید ، ابتدا حتما تحقیق و مطالعه زیادی را در زمینه فرهنگها و تفاوتهای آن منطقه انجام دهید . با انجام این کار نتیجه طراحی وب سایت UX شما در رساندن پیام سایت و یا ایده که در نظر دارید بسیار موثر تر خواهد بود.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید