اهمیت و نقش تصاویر در طراحی وب سایت


تصاویر ، تشکیل دهنده بخش بسیار مهمی از فضای قابل نمایش یک وب سایت می باشند و کیفیت ، میزان حجم و نوع آن ها تاثیر چشم گیری در استاندارد بودن و جذابیت هر چه بیشتر یک طراحی و ساخت سایت دارد .


فرمت GIF تصاویر :


این فرمت تعیین کننده تصاویر گرافیکی متحرک یا ثابت می باشد . این واژه کوتاه شده عبارت Graphics Interchange Format است و به معنای "قالب مبادله گرافیک" می باشد . یکی از مهم ترین قابلیت های این فرمت تصویری ، امکان ساخت تصاویر متحرک می باشد . با استفاده از نرم افزار های ویرایش تصاویر مانند نرم افزار فتوشاپ می توانید اقدام به ساخت و تولید تصاویر متحرک نمایید.


فرمت JPG تصاویر در طراحی وب سایت :


یکی از استانداردهای مورد استفاده برای فشرده سازی تصاویر در طراحی سایت ، فرمت JPG می باشد . این واژه کوتاه شده عبارت Joint Photographic Experts Group ( نام سازمان تولید کننده این استاندارد ) می باشد . این استاندارد به طراح سایت این اجازه را می دهد که با کمی تغییر در خصوصیات به حجم مناسبی برای انتشار تصویر در محیط طراحی وب سایت برسد . در این فرمت پس از تغییر خصوصیات برای فشرده سازی تصاویر ، کیفیت قبلی تصویر ازبین رفته و به کیفیت پایین تری از تصویر خواهیم رسید ، از این رو در تغییر خصوصیات با استفاده از این استاندارد دقت فرمایید . در به کارگیری این استاندارد برای تصاویری همراه با الگوها، متن  و سطوح با لبه های تیز بسیار دقت نمایید ، زیرا کم کردن خصوصیات به میزان زیاد موجب به هم ریختگی در لبه های سطوح و متن خواهد شد .


فرمت PNG تصاویر در طراحی سایت :


نام این فرمت کوتاه شده ی عبارت Portable Network Graphics می باشد و در سال 1996 به عنوان جایگزینی مناسب تر و پیشرفته تر برای فرمت GIF تبدیل شد . PNG فرمتی برای انتشار در محیط طراحی وب سایت است که برای کارهای چاپی کاربرد ندارد لذا از محدوده رنگ فایل های چاپی نیز  پشتیبانی نمی کند . یکی از جذاب ترین خصوصیات این فرمت برای توسعه دهندگان و طراحان وب سایت ، خاصیت " alpha channel " آن می باشد . این خاصیت موجب ایجاد تصاویر " Transparent " یا " زمینه شفاف " می گردد . از دیگر خصوصیات موجود در فرمت های GIF و PNG از دست ندادن کیفیت ظاهری تصویر پس از مراحل فشرده سازی و آماده سازی برای انتشار در طراحی سایت می باشد .

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید