اصول موتورهای جستجو  و چگونگی طراحی سایت بر اساس آن


تعداد کثیری از کسانی که در زمینه طراحی سایت های اینترنتی فعالیت دارند از نتیجه رتبه بندی موتورهای جستجوگر رضایت ندارند، اما نتیجه رتبه بندی جستجوگرها بر اساس الگوریتمی خاص و محرمانه انجام می گردد و در صورتی که طراحی وب سایت شما بر اساس اصول موتورهای جستجو باشد خروجی بهتری را خواهید دید. سایت هایی که بهینه سازی شده اند از کلمات کلیدی بیشتر و با کیفیت تری استفاده کرده اند که برای موتورهای جستجو اصولی تر بوده است. همان طور که در مقالات مختلفی که قبلاً در سایت قرار دادیم اشاره کردیم در طراحی وب سایت باید کاربران را در نظر گرفته و در جهت پاسخگویی بهتر به آنها محتوای سایت را ارائه دهید. در صورت انجام این کار و سئو ی مناسب قطعاً وب سایت شما در بالاترین رتبه ها قرار خواهد گرفت. به طور خلاصه شما باید اطمینان داشته باشید که طراحی سایت شما به گونه ای است که هم مورد علاقه موتورهای جستجو و هم مورد علاقه بازدیدکنندگان است.


چگونگی طراحی وب سایت مورد تأیید موتورهای جستجو


برای اینکه وب سایت شما از نظر موتوهای جستجو مورد تأیید باشد چند نکته مهم را باید در نظر بگیرید. نکته اول استفاده از برچسب ها یا همان متا تگ ها است، اولین قسمتی که موتورهای جستجو به دنبال آن هستند و آن را بررسی می کنند و بخش عمده ای از نتایج جستجو بر اساس آنها به دست می آیند همین برچسب ها هستند. این برچسب ها عنوان و موضوع هر سایت و محتوای آن را برای موتور های جستجو شفاف سازی کرده و نیز راهنمای خوبی برای بازدید کنندگان هستند. البته برچسب ها باید به درستی فرمت شده باشند. نکته دوم لینک های راهبری است که در لینک های داخلی وب سایت ارائه شده اند و به اصطلاح Breadcrumbs نام دارند. این لینک ها نقش متصل کننده صفحه وب به گروهی از لینک های فرعی و اصلی را بر عهده دارند. Breadcrumbs ها باید حتماً قبل از عنوان اصلی صفحه وب قرار داده شوند.


سئو و بهینه سازی فعالیت ها در صفحه

 

اصول موتورهای جستجو  و چگونگی طراحی سایت بر اساس آن


سئو وب سایت به چند صورت انجام می گیرد، در ابتدا باید برچسب عنوان و برچسب مبدل تصاویر را به صفحه وب اضافه کرد و تصاویر را بر اساس کلمات کلیدی نام گذاری نمود و کلمات کلیدی طولانی را با خط رابط از یکدیگر جدا کرد. سپس کلید واژه را به عنوان اهرم بین متن و لینک آن قرار داد و از چگالی کلمات کلیدی که حدود دو درصد در هر متن می باشد اطمینان حاصل نمود. اتصال لینک های داخلی وب سایت برای جستجوی وب سایت به اسپایدرها کمک می کنند. شما می توانید از صفحه اصلی وب سایتتان به صفحات مهم وب سایت با استفاده از اهرم مناسبی چون متن وب سایت اتصال پیدا کنید. وب سایت هایی با لینک های متصل رتبه بهتری را کسب خواهند کرد. نکته بعدی استفاده کردن از بهینه سازی سایت مناسب با ساختار URL ها در طراحی سایت است. همچنین ایجاد نقشه سایت XML می تواند جهت جستجوی تمامی صفحات سایت به موتورهای جستجو کمک کند. یک بهینه سازی سایت کامل باعث افزایش شانس شما در داشتن رتبه بالا در موتورهای جستجو شده و یک فرصت مناسب برای تبدیل بازدیدکننده به مشتری برای وب سایت شما به وجود می آورد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید