نکات قابل تأمل در طراحی سایت قسمت اول


در حالت کلی سه شیوه برای اینکه بازدید کنندگان به سایت شما مراجعه کنند وجود دارد. این راه ها آدرس سایت شما که از طرق مختلفی نظیر تبلیغات و دوستان و غیره ممکن است به دست کاربران برسد و مستقیماً آن را در مرورگر وارد کرده و به سایت شما وارد شوند، یا اینکه از طریق لینکی که در سایت دیگری قرار داده اید و با کلیک کردن بر روی آن به سایت شما وارد می شوند اقدام کنند و نیز راه سوم را انتخاب کنند که جستجو در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل می باشد و از این طریق سایت شما را بیابند. در این مبحث دو شیوه اول را که مربوط به بازاریابی و تبلیغات شما می باشد را کنار می گذاریم و به مهمترین قسمت که همان گشتن در موتورهای جستجوگر است و کارشناسان سئو و طراحی سایت تأکید زیادی بر آن دارند می پردازیم.

 


طراحی سایت و موتورهای جستجوگر (گوگل ، یاهو ، بینگ)

 

نکات قابل تأمل در طراحی سایت قسمت اول


در میان موتورهای جستجوگر فراوانی که وجود دارد اکثر افراد از سه سایت مشهور و اصلی جستجو یعنی (bing, yahoo, google) استفاده می کنند. برای قرار گرفتن در صفحات برتر این سایت ها باید سایت شما از نظر طراحی سایت و نیز سئو و بهینه سازی سایت در رتبه های برتر و صفحات اول آنها قرار بگیرد تا نظر بازدید کننده گان را جلب کند. به همین دلیل مشورت با کارشناسان سئو سایت در این زمینه اهمیت فراوانی دارد.

 


روبوت ها (robot)


احتمالاً تا کنون نام روبوت یا اسپایدر را شنیده اید. البته در اینجا اسپایدر هیچ ارتباطی با اسپایدر من فیلم مشهور ندارد.در طراحی سایت ، روبوت یا اسپایدر برنامه اتوماتیکی است که به صورت مداوم صفحات وب در اینترنت را بررسی می کند و از محتویات تمامی صفحات آنها یک بانک اطلاعاتی می سازد که در هنگام جستجوی کاربران در موتورهای جستجوگر کلمه یا کلمات درخواست شده توسط کاربران را با بانک اطلاعاتی یاد شده تطبیق می دهد و و نتایج را به صورت یک فهرست به کاربران ارائه می دهد. یک سری از موتورهای جستجو که بانک های اطلاعاتیشان توسط نیروی انسانی تکمیل می شود به اصطلاح دایرکتوری اینترنت گفته می شود. در صورتی که می خواهید مخاطبین این موتورهای جستجوگر که شش عدد هستند بتوانند سایت شما را بیابند باید با پر کردن فرم هایی که در آن سایت ها وجود دارند درخواست خود را به آنها ارائه دهید. این فرم ها بسیار ساده هستند و تکمیل آنها نیاز به زمان زیادی ندارد.

 


نقش کلمات کلیدی در طراحی سایت (keywords)


مهم ترین کاری که برای بالا بردن موقعیت و ارتقای سایت خود در لیست موتورهای جستجو می توانید انجام دهید این است که در انتخاب واژگان و کلمات کلیدی نهایت دقت و حساسیت را نشان دهید و از کارشناسان طراحی سایت و بهینه سازی سایت نیز مشورت بگیرید. این کلمات باید با توجه به کلماتی که کاربران در جستجوهای خود استفاده می کنند و نیز محتوا و هدف سایت شما تعیین شود. اصولاً رقابت بر سر تک واژه ها و کلمات بسیار بالا است و منطقی نیست که سایت خود را به یک کلمه کلیدی محدود کنید. بنابراین ترکیبی از دو یا چند کلمه که بیشترین ارتباط منطقی را با سایت شما دارند و تکرار بیشتری نیز در جستجوهای کاربران دارند را انتخاب نمایید.

 


نکاتی در طراحی سایت که در مورد کلمات کلیدی باید رعایت کنید


سعی کنید در قسمت ترتیب دستورات تو در تو کلمات کلیدی رعایت شوند، به صورت الزامی از دستورات پایانی استفاده کنید و نیز دستوراتی که متنی را احاطه نمی کنند ببندید. سعی کنید تمامی ویژگی ها را در بین گیومه قرار داده و به آنها مقدار دهید. کاراکترهای فاصله اضافی را حذف کنید. تمامی این موارد را باید در طراحی سایت رعایت کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید