طراحی سایت ایده ال چگونه است بخش اول


طراحی سایت تنها به ظاهر سایت نمی پردازد بلکه به میزان کارایی آن نیز می پردازد و اگر کارآمد نباشد، زیبایی ظاهر آن اهمیتی ندارد. مهمترین مواردی که در طراحی سایت باید رعایت کنیم عبارتند از:


اول: استفاده از فایلهای تصویری کوچک در طراحی سایت


 این روش باعث می شود صفحه سریع تر باز شود و بازدیدکنندگانی با دستگاه قدیمی و سرعت اتصال پایین یا متوسط از دیدن سایت شما منصرف نشوند. هیچ کس حتی 30 ثانیه هم برای دیدن سایت منتظر نمی شود.


دوم: اهمیت زیاد صفحه آرایی در طراحی سایت


مطالب باید با تیتر جذابی آغاز شوند که در برگیرنده ی مهم ترین بخش مطلب باشد. سرفصل ها را مرتب و مشخص مثلاً با ضخامت یا رنگ متفاوت بچینید. اگر در ساخت سایت مطالب شما طولانی است آن را بخش بخش کرده تا کاربران به سرعت قسمت های مورد نظر خود را پیدا کنند. از حروف ایتالیک برای تأکید بر کلمه یا جمله ی مورد نظر خود استفاده کنید تا جلب توجه کند.


سوم: اهمیت رنگ و فونت مناسب در طراحی سایت

 

طراحی سایت ایده ال چگونه است بخش اول


برای تناسب بین رنگ و فونت با حال و هوای سایت بهتر است از یک مشاور طراحی گرافیک کمک بگیرید. برای شاخص شدن سایت یک الگوی رنگی مناسب با حال و هوای سایت تان در نظر بگیرید و هرگز از اهمیت معانی رنگ ها در ساخت سایت غافل نشوید.

چهارم: استفاده از حروف در شکل و اندازه ی مناسب برای طراحی سایت


چون خواندن از روی مانیتور برای همه ی کاربران آسان نیست پس باید از حروفی با شکل مناسب و اندازه ی قابل استفاده در تمام کامپیوتر انتخاب کنید. فونت های جدید و فانتزی در بعضی از مدل های قدیمی سیستم های عامل باز نمی شوند.


پنجم: رسمیت و تشخص در طراحی سایت


سبکی را در نظر بگیرید که با محتوا و شخصیت سایت شما هماهنگی داشته باشد این سبک معرف خود شما هم هست پس اگر می خواهید مفهوم خاصی به بیننده القا کنید، باید در ابتدای امر تصمیم بگیرید که سایت شما رسمی است یا راحت، دوستانه است یا جدی، مدرن است یا سنتی، سرد است یا گرم، برای مثال رسمی، حالتی است که در محل کار دارید یعنی توجه شما به کار، مسائل اداری و حرفه ای است. یک طراحی سایت رسمی، حرفه ای، مطابق آداب و رسوم و گاهی سنتی است. راحتی، حالتی است که با خانواده و دوستان داریم و مدت ها از لزوم تأثیر اولیه خوب گذشته است. یک سایت راحت، دوستانه و خودمانی است.


ششم: فدا نکردن خوانایی در مقابل زیبایی در طراحی سایت


برای خوانایی مطلب پس زمینه را تا حد امکان روشن انتخاب کنید و اگر تصاویر یا علائم گرافیکی تزئینی در آن هست، آنها را باید در حاشیه بگذارید و در غیر این صورت این تصاویر را کمرنگ کنید. پس زمینه ی سیاه را برای تیتر یا در جایی که مطلبی با حروف درشت دارید استفاده کنید ولی باقی متن را در زمینه ی روشن تایپ کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید