چه سایتی یک سایت ایده ال است بخش دوم

 


هفتم: مبنای رزولوشن 800  و 256 رنگ در طراحی سایت


با رعایت این مورد در طراحی سایت، سایت شما حداکثر بیننده را به خود جلب می کند چرا که کاربرانی که از مانیتورهای قدیمی با قابلیت پخش 256 رنگ را دارند و رزولوشن بالا هم ندارند راحت تر و بدون مشکل به سایت شما دسترسی پیدا می کنند هر چند آمار این کاربران به علت استفاده از مانیتورهای جدید در حال سیر نزولی است ولی به هر حال شما باید وضعیت کاربران مختلف را مد نظر داشته باشید.


هشتم: قرار دادن نشانی سایت و آدرس الکترونیکی در تمام صفحات


گاهی اوقات خوانندگان صفحات اینترنتی به دلایل مختلف می خواهند با مسئولین سایت در ارتباط باشند و در مورد مطالب آن اظهار نظر کنند ویا درباره ی چگونگی محصولات یا خدمات ارائه شده آگاه شوند. در طراحی سایت قرار دادن نام شرکت، نشانی سایت و شماره تلفن در پایین تمام صفحات ضروری است. در غیر این صورت اگر کاربری صفحه ای از سایت شما را چاپ یا کپی کند دیگر نمی تواند سایت را مجدداً بیابد یا با شما تماس بگیرد.


نهم: بروز نگه داشتن سایت در طراحی سایت


یک سایت اینترنتی پروژه ای نیست که یک دفعه به پایان برسد بلکه پروژه ای دائمی است. باید بنا به نوع سایت، حداکثر ماهی یک بار باید مطالب آن بروز رسانی شود و بخش های تاریخ گذشته را بردارید. داشتن بازدیدکنندگان دائمی بسیار مناسب است، پس باید دلیلی برای بازگشت داشته باشند چیزی مثل اطلاعات روز یا مطالبی که متخصصین طراحی سایت شما قادر به ارائه ی آن هستند.

چه سایتی یک سایت ایده ال است بخش دوم

 

دهم: دست و دلباز بودن در طراحی سایت


هر چه مطلب خود را با ذکر جزئیات و منابع و منبع های بیشتری ارائه کنید خوانندگان بیشتری خواهید داشت شبکه ی اینترنتی جایی برای مطالب کوتاه و مختصر و تک جمله ای نیست. فهرست مطالب و سرفصل ها باید در جای مناسب و قابل دسترسی قرار داشته باشند وگرنه کاربر سردرگم شده و سایت را ترک خواهد کرد حتی اگر مطالب واضح به نظر برسد.


یازدهم: انتخاب شیوه ی نگارش مناسب در طراحی سایت


مطالب خود را تا حد امکان با لحن محاوره ای بنویسید البته قواعد نگارشی باید رعایت شود این شیوه نه تنها دوستانه تر، بلکه خواندن آن آسان تر هم هست. این روش کمک می کند تا مخاطب شما حس کند که مطلب برای او نوشته شده است و از خواندن آن لذت ببرد.


دوازدهم: تست کردن سایت بعد از اتمام طراحی سایت


در انتها پس از آماده شدن سایت و قبل از اینکه آن را روی شبکه قرار دهید حتماً آن را امتحان کنید و اطمینان حاصل کنید که در سیستم های مختلف همانگونه که انتظار دارید دیده می شود برای این کار سایت را با سیستم های مختلف از نظر تعداد رنگ و رزولوشن نگاه کنید و مطمئن شوید طراحی سایت شما به صورتی است که در هر صورت قابل دیدن و خواندن است.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید