موتورهای جستجو، پایگاه داده خود را که شامل صفحات وب است بر اساس "index" یا همان "شاخص"   توصیف می کنند.  چرا؟ موتورهای جستجو ، سراسر اینترنت را برای یافتن وب سایت ها و صفحات آن ها کاوش می کنند و اطلاعات را به جستجوگران که از امکانات جستجو استفاده می کنند، ارائه می دهند. ایندکس مطالب در گوگل چگونه است؟
از همه مهمتر، آنها می خواهند نتایج مربوطه را به بازدید کنندگان اینترنتی که از طراحی سایت مخصوص به خود استفاده می کنند ارائه دهند. کاربران وب نیز این روزها خیلی بی تاب هستند و می خواهند سریع تر به جواب برسند.

بیشتر بخوانید: چرا صفحات طراحی سایت از ایندکس گوگل حذف می شوند؟

شاخص موتور جستجو

شاخص موتور جستجو، به انجام این کار کمک می کند. پس از این که نرم افزار موتور جستجو از سایت ها بازدید کرد -  و عنکبوت وب اطلاعات موجود در سایت ها را بازیابی کرد-  در آن صورت دیگر صفحات وب برای موتور جستجو شناخته شده هستند و در واقع موتور جستجو پرونده ای از اطلاعات مربوط به سایت ها را در اختیار دارد ، آن ها را کد کرده و می تواند آن ها را به سرعت بازیابی و در نتایج جستجو، به جستجوگران ارائه دهد. به همین دلیل موتورهای جستجو صرفا یک پایگاه داده نیستند بلکه شامل شاخص هایی نیز می باشند که اساس کار آن ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟

 

دلایل ایندکس نشدن سایت

دلایلی برای ایندکس نشدن سایت ها وجود دارد. یکی از این دلایل پنالتی شدن سایت شما توسط الگوریتم پاندا است. الگوریتم پاندا به دلایلی مثل منقضی شدن دامنه و هاست سایت و یا مخرب بودن سایت ها، کیفیت پایین آن ها و یا محتوای تکراری این کار را انجام می‌دهد. با این حال، من فکر نمی کنم این تصمیم درست باشد که گوگل فقط از دامنه هایی که دارای میلیون ها سایت و صفحات وب هستند، آن هم بدون هیچ گونه اطلاع قبلی ، جلوگیری کند. اما در حقیقت الگوریتم پاندا یکی از الگوریتم های گوگل است که وسواس زیادی در زمینه کیفیت مطالب دارد و نقش بالایی در سئو ایفا می کند. همچنین به دلیل تغییر DNS سایت ممکن است موتورهای جستجو سایت شما را از لیست ایندکس خود خارج کنند. به هرحال اگر سایت شما ایندکس نشد، باید آن را ریکاوری یا به اصطلاح بازیابی کنید. این عمل بسته به حجم مطالب سایت حدود یک هفته یا بیشتر طول خواهد کشید. همچنین دلیل دوم ایندکس نشدن می تواند به وجود اختلالات در سرور سایت شما باشد که در این صورت می توانید سرور خود را تغییر دهید.

ایندکس (index)یا همان شاخص موتور جستجو، به موتورهای جستجو در یافتن سریع تر صفحات اینترنت که شامل مطالبی با کلمات کلیدی مورد جستجو هستند ، کمک می کند. در واقع موتورهای جستجوگر شاخصی از صفحات موجود در اینترنت را در اختیار دارند و در هنگام جستجو از آن ها استفاده می کنند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید