طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و شاخص های آن  بخش پایانی


در واقع عنوان فروشگاه اینترنتی به سایتی اطلاق می شود که بیش از یک محصول را جهت ارائه عرضه کند. هر قدر که تعدد محصولات بیشتر شود به تبع آن پیچیدگی طراحی سایت نیز بیشتر می شود. در طراحی سایت فروشگاه های اینترنتی پیچیده روش های مختلفی به کار گرفته می شود تا بهترین محصولات برای کاربران به نمایش درآید و محصولات ارائه شده برای هر کاربری به صورتی خاص و متفاوت از دیگر کاربران نمایش داده شود یا به اصطلاح فروشگاه برای هر مشتری خصوصی سازی شود.
بخش زیادی از یک طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را همین روش های خصوصی سازی شکل می دهند که در مقاله دیگری آن را به صورت مفصل بررسی خواهیم نمود و در اینجا به ذکر این نکته بسنده می کنیم که روش های خصوصی سازی در طراحی سایت یک فروشگاه اینترنتی، هر مقدار هوشمندانه تر باشد تأثیر بیشتری بر کیفیت طراحی سایت آن می گذارد.
 اولین نمونه و شاید مشهورترین نمونه ای که از از این روش در طراحی سایت بهره گرفت سایت آمازون بود که زمان مراجعه کاربر به آن مجموعه ای از کتاب هایی به او نشان داده می شد که مبنای آن جستجوهای قدیمی و علایق کاربر بود. در حال حاضر نیز یکی از اهداف صاحبان سایت های اینترنتی فروشگاهی این است که نیاز های بازدیدکنندگان را از قبل پیش بینی کنند و هنگام مراجعه کاربر به سایت موارد مرتبط را پیش روی او قرار دهند.


طراحی سایت فروشگاهی؛ طراحی قالب

 

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و شاخص های آن  بخش پایانی


هنگامی که از ساخت سایت صحبت به میان می آید طراحی قالب سایت نیز جزیی از آن به شمار می آید و از محورهای مهمی که باید به آن توجه شود این موضوع است که در نگاه اول کاربر کدام قسمت از صفحه را خواهد دید. در این مورد پژوهش های فراوانی توسط کارشناسان طراحی سایت صورت پذیرفته است که نتیجه آنها نشان دهنده این است که در سایت هایی که به زبان انگلیسی قسمت وسط و نیز سمت چپ و در سایت های فارسی زبان سمت راست و وسط صفحه نقاطی هستند که بیشترین توجه در هنگام ورود به سایت معطوف به این نقاط است.


سخن پایانی؛ طراحی سایت فروشگاهی


در نهایت به این نتیجه می رسیم که با استفاده از تحقیقات انجام شده که در متن به آن اشاره کردیم کارشناسان طراحی سایت باید به نقاط مورد توجه کاربران تمرکز بیشتری داشته باشند و از این نقاط در جهت اهداف خود استفاده کنند و در مسیر حرکت چشمان کاربران مطالب با اهمیت و جذاب را قرار دهند. یک طراح سایت حرفه ای فروشگاه اینترنتی، به خوبی متوجه این موضوع است که سایت را چگونه طراحی کند که توجه مخاطبین را به سمت خود جلب کند. اگر قصد ساخت سایت فروشگاه اینترنتی را دارید یا آن را قبلاً طراحی کرده اید باید از مبانی فروش آنلاین به خوبی آگاهی داشته باشید و حتی الامکان از یک متخصص طراحی سایت با سابقه و ماهر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی مشورت و کمک بگیرید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید