ساخت سایت و پیج رنک یا رتبه بندی


قبل از شروع بحث در مورد اینکه چه ارتباطی بین پیج رنک و ساخت سایت وجود دارد توضیح کوتاهی در مورد پیج رنک کمک می کند تا بحث را بهتر پیش ببریم. به همین خاطر اشاره ای می کنیم به برخی اطلاعات اولیه و توضیحات مورد نیاز.
از عنوان پیج رنک به خوبی مشخص است که اشاره دارد به رتبه بندی صفحات. این رتبه بندی که توسط گوگل انجام می گیرد و فرمول خاص خود را دارد پیج رنک نامیده می شود و جالب است بدانید که نامگذاری آن به این عنوان دلیل دیگری نیز دارد که ریشه در گذشته دارد. در واقع ساخت سایت گوگل توسط دو دانشجوی دوره دکتری در دانشگاه استنفورد به ثبت رسید که اسامی این دو نفر (Sergey Brin&Larry Page) بود. پروژه ای که این دو نفر به عنوان تز خود انتخاب کردند طراحی موتور جستجوی اینترنتی بود که شیوه های جستجو را دگرگون می کرد و آنها را طبق منطق خاصی ارائه می داد. در نهایت آنها پس از ساخت سایت گوگل، آن را به ثبت رساندند که موتور جستجوگر آنها لینک‌های پشتیبانی سایت‌ها را بررسی و بر همان مبنا میزان اهمیت آنها را در نتایج جستجو تعیین می‌کرد و پیج رنک نیز از ترکیب نام خانوادگی آنها شکل گرفته است.


ارتباط پیج رنک با ساخت سایت

 

ساخت سایت و پیج رنک یا رتبه بندی


پیج رنک که به آن امتیاز صفحات گوگل نیز می گویند یک عدد است که بین صفر تا ده متغیر است و به هر صفحه ای در اینترنت یک عدد تعلق می گیرد. همانگونه که از تعریف مشخص است امتیاز پیج رنک به صفحه داده می شود و نه به سایت. به همین خاطر در ساخت سایت باید نکات مرتبط را به دقت انجام داد و در نظر گرفت. این امتیاز به این نحو به صفحات مختلف یک سایت اختصاص داده می شود که بر اساس لینک های ورودی به هر صفحه است و معیار های دیگری مانند ساخت سایت و طراحی سایت و محتوا و بازدید در آن تأثیر گذار نیست.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید