اهمیت و کاربرد متا تگ توضیحات

در انجام  بهینه سازی سایت  (بهينه سازي موتورهاي جستجو) رعايت چندين فاكتور در صفحه از اهميت زيادي برخوردار است. يكي از اين فاكتورها ، متا تگ توضيحات است كه در صورت تعيين توضيحات مرتبط و مفيد ، نرخ كليك بر روي نتايج در موتورهاي جستجو افزايش مي يابد. در اين مطلب به بررسي جزئيات مربوط به اين متا تگ در انجام سئو پرداخته مي شود. هر صفحه در وب سايت مي تواند يك متا تگ توضيحات منحصر به فرد داشته باشد كه در صورت تعيين مقدار براي اين متا تگ ، احتمال نمايش مقدار تعيين شده از طرف شما در هنگام جستجو در موتورهاي جستجو وجود خواهد داشت و در غير اينصورت موتورهاي جستجو خود قسمتي از متن موجود در صفحه را براي نمايش به عنوان توضيحات در نتايج جستجو نشان مي دهند .مقداري كه براي متا تگ توضيحات در صفحات وب سايت ها تعيين مي گردد در نتايج جستجو به صورت يكيا دو خط پايين نتايج و به عنوان توضيحات نمايش داده مي شود .


استفاده از تگ description


   در بهینه سازی سایت تگ توضیحات به گوگل  و دیگر موتور های جستجو توضیح مختصری درباره آن صفحه می دهد. این بخش می تواند  شامل چند کلمه کلیدی یا عبارت باشد. این بخش ممکن است از یک جمله تا پاراگراف باشد. این تگ به همراه تیتر در میان تگ Head قرار می گیرد . در بهینه سازی سایت بخش های تگ توضیحات بسیار مهم هستند،  به دلیل این که گوگل، به کاربران خود، صفحاتی را که مربوط به جستجوی آن ها است را نمایش می دهد. برای همین داشتن تگ توضیحات یگانه در هر صفحه سایت،  به امتیاز شما در نتایج جستجو کمک می کند. همچنین  نوشته های این تگ در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شوند کلمات جستجو شده توسط کاربر، در تگ توضیحات به صورت درشت نمایش داده می شود. و این به کاربر کمک می کند، که آیا این سایت با خواسته او مطابقت دارد یا خیر.

 

اهمیت و کاربرد متا تگ توضیحات


شیوه های مناسب برای تگ توضیحات سایت


1-    جهت بهینه سازی سایت مختصری از مطالب سایت را قرار دهید : توضیحی بنویسید که هم مفید باشد و هم کاربر را شگفت زده کند زیرا آن ها این بخش را نیز در نتایج جستجو مشاهده می کنند

اجتناب کنید از:
- نوشتن توضیحاتی که به مطالب سایت شما ارتباطی ندارد.
- نوشتن توضیحاتی مانند : این صفحه انیمیشن است یا  این صفحه در زمینه انیمیشن است.
- پرکردن بخش توضیحات با کلمات کلیدی.
- کپی کردن تمامی مطالب صفحه و قرار دادن در این بخش


2- استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه جهت بهینه سازی سایت
اگر سایت شما شامل صد ها یا شاید هزاران صفحه باشد.این تگ در انتخاب صفحات به کاربر کمک شایانی
می کند.

اجتناب کنید از:
- استفاده از یک تگ توضیحات در تمامی صفحات سایت.



ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید