طراحی سایت و انفکاک محتوای سایت از قالب


به صورت مشخص جدا کردن مطالب از الگو هم با استایل ها و هم با مشکلات موجود در سازگاری مرورگرها در ارتباط است. اولین مواردی که کارشناسان طراحی سایت و برنامه نویسان از آن استفاده کردند استایل ها بودند اما با پیچیدگی هایی که در (IT) به وجود آمد کارشناسان طراحی سایت در پی راههایی رفتند که از یک استاندارد واحد برخوردار باشد و مدیریت مطالب آسان تر شود. هدف های متفاوتی در این کار وجود داشت که یکی از آنها این بود که زبانی تعریف شود که سیستم ها بتوانند از طریق آن با یکدیگر در ارتباط باشد و تبادل اطلاعات کنند. اگر در پیشینه شرکت های بزرگ جستجو کنید می بینید که آنها برای جلو بردن تجارت خود در شبکه های خود از طراحی نرم افزارهای گوناگونی سود برده اند.


استفاده از زبان XML در طراحی سایت

 

طراحی سایت و انفکاک محتوای سایت از قالب


در نهایت زبان نشانه گذاری قابل بسط یا XML به عنوان یک استاندارد برای نمایش محتوا و مطالب مورد توافق قرار گرفت. تبادل مالی باز نیز که از نزدیکان XML محسوب می شود در موسسات مالی کاربرد گسترده ای دارد. اما باز گردیم به بحث اصلی. یکی از ضروریاتی که در آن موقع برای طراحی سایت احساس شد این بود که نیاز است مطالب را به روشی نمایش داد که آن را از هر مدل المان طراحی جدا سازد و این ضرورت در طراحی سایت تا این حد بود که برای اولین بار بزرگترین غول های دنیای نرم افزار یعنی مایکروسافت و سان و آی.بی.ام مجبور شدند که در مدت زمان کمی با هم توافق کنند که XML به وجود بیاید و نهایتاً مورد پذیرش اکثر خبرگزاری ها نیز قرار گرفت.


سیر تکامل XML در طراحی سایت


مدت زمانی طول کشید تا مفهوم XML کاملاً پیاده سازی شود و تفاوت آن با CSS در این بود که اچ.ام.ال با محتویات و مطالب کار دارد ولی CSS همانگونه که مفصلاً در مقاله ای مرتبط توضیح داده ایم سر و کارش با استایل ها می باشد. اما با وجود افزایش وحشتناک و سریع تعداد سایت های جدی صرفاً تغییر در رنگ ها و فونت ها نمی تواند برای رقابت کفایت کند و باید به دنبال راهکاری دیگر در طراحی وب سایت باشند. مجموعاً باید بگوییم که تغییر در الگوی سایت گاهاً تلاش زیادی را می طلبد چون برای این کار باید سورس صفحات را ویرایش کرد که به همین دلیل XSL مطرح شد که می تواند این معضل را نیز برطرف کند این مجموعه قوانین توانایی توصیف الگوی صفحات را دارند و با ترکیب کردن XSL و XML و نیز CSS در طراحی سایت می توان یک فایل اچ.تی.ام ال معتبر را به عنوان خروجی نهایی دریافت کرد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید