آموزش طراحی سایت ریسپانسیو و قابلیت های آن

 


تأثیر ریسپانسیو بودن طراحی سایت در رتبه سایت


به صورت مستقیم و تنها به این دلیل که سایت رسپانسیو شده است نمی تواند تأثیری در رتبه سایت داشته باشد ولی از آنجایی که ایجاد این مزیت در سایت باعث افزایش ترافیک سایت می شود نهایتاً و به صورت غیر مستقیم بر رتبه سایت مؤثر می باشد و دلیل آن هم مشخصاً دسترسی همیشگی سایت شما است. در مورد این قابلیت در مقالات مربوط به آموزش طراحی سایت به دفعات صحبت کرده ایم.


اطمینان از ریسپانسیو بودن طراحی سایت


سایت هایی در اینترنت وجود دارد که شما می توانید از طریق آنها چگونگی نمایش سایتتان در انواع و برندهای مختلف تلفن های همراه و تبلت های معروف و حتی تلویزیون های هوشمند نیز دیده و مشکلات احتمالی سایت خود را مشاهده کنید. مطلب دیگری که نیاز است در آموزش طراحی سایت توضیح دهیم معنای ریسپانسیو بودن سایت است.


ریسپانسیو بودن طراحی سایت به چه معناست؟

 

آموزش طراحی سایت ریسپانسیو و قابلیت های آن


این قابلیت به معنای انعطاف پذیری طراحی سایت می باشد و در آن برنامه نویس سایت هنگام بارگزاری صفحه های سایت از حذف اطلاعات ضروری خود داری کند و صفحات را با طول و عرض و سرعت مناسب بارگذاری کند. نکته مهمی که در اینجا نیاز است به آن اشاره کنیم این است که شاید برخی فکر کنند سایت هایی که ریسپانسیو نشده اند در تبلت و گوشی قابل نمایش نیستند که این گونه نیست. این سایت ها نیز نمایش داده می شوند اما به شکل هوشمندانه ای کنترل نمی شوند.
 این مقاله آموزش طراحی سایت را با بررسی تفاوت های سایت ریسپانسیو با سایر سایت ها به اتمام می رسانیم.


تفاوت طراحی سایت ریسپانسیو با سایت های معمولی


در ادامه مبحث آموزش طراحی سایت بپردازیم به تفاوتی که طراحی سایت ریسپانسیو با سایت های معمولی دارد و آن این است که چند مرحله عملیات طراحی بیشتر از سایت های معمولی دارد. سایت هایی که قابلیت ریسپانسیو ندارند در نشان دادن تصاویر با اندازه های مختلف به مشکل بر می خورند و با تصاویر نشان داده نمی شود و یا ناقص دیده می شود. در مجموع عدم وجود مزیت ریسپانسیو بودن در طراحی سایت باعث می شود که تعدادی از کاربران نمی توانند ما را ببینند. به این ترتیب هر قدر که ساخت سایت شما به گونه ای باشد که تلفن های هوشمند بیشتری را پوشش دهد کاربران بیشتری به سایت شما دسترسی خواهند داشت.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید