دروپال یکی از قویترین سیستم های مدیریت محتوا برای ساخت و راه اندازی وب سایت می باشد که دارای قابلیت های فراوانی برای طراحی سایت های مختلف اینترنتی می باشد.در آموزش طراحی سایت با دروپال  برای دانلود دروپال می بایست به وب سایت https://www.drupal.org  مراجعه نموده و آخرین نسخه از این سیستم مدیریت محتوا را دانلود نمایید. دروپال اطلاعات را به صورت کش شده در دیتابیس ذخیره می نماید و در گذر زمان ممکن است حجم جداول کش دیتابیس شما بزرگ شود و برای جلوگیری از این مشکل می بایست برای آموزش طراحی سایت با دروپال  وارد کنترل پانل شده و بر روی منوی Configuration کلیک نموده و سپس از منوی های موجود گزینه Performance در بخش DEVELOPMENT را انتخاب نموده و سپس بر روی گزینه Clear all caches کلیک نمایید.

 

محدود سازی ثبت گزارش ها و بهینه سازی دیتابیس دروپال


دروپال به دلیل ذخیره نمودن گزارش ها در دیتابیس اصلی معمولا حچم دیتابیس بزرگی دارد و بنابراین بهتر است به صورت دوره ای جداول مربوط به نگهداری اطلاعات آماری را پاک نموده و یا تنظیمات دروپال را انجام دهید تا اطلاعات آماری با محدود در جداول دروپال ثبت گردند. در آموزش طراحی سایت با دروپال  برای محدود سازی ثبت گزارش ها در دروپال می بایست وارد کنترل پانل شده و بر روی گزینه Configuration کلیک نمایید و سپس به منوی Logging and errors از بخش DEVELOPMENT مراجعه نمایید و گزینه Database log messages to keep را بر روی تعداد مورد نظر خود قرار دهید. بهتر است عدد 100 را انتخاب نمایید تا حجم دیتابیس شما برای ذخیره نمودن آمار وب سایت زیاد اشغال نگردد.

دروپال یکی از قویترین سیستم های مدیریت محتوا


کم کردن حجم دیتابیس دروپال غیر فعال سازی ثبت لوگ ها

 
در آموزش طراحی سایت با دروپال  برای غیر فعال سازی ثبت لوگ های دسترسی در دیتابیس از منوهای کنترل پانل مدیریت دروپال به بخش Configuration مراجعه نموده و بر روی Statistics کلیک نموده و گزینه Enable access log را از حالت انتخاب خارج نمایید تا حجم دیتابیس شما اشغال نگردد. همچنین می توانید در آموزش طراحی سایت با دروپال  دیتابیس دروپال وب سایت خود جدول accesslog را خالی نمایید.  پاک نمودن جداول ذخیره سازی  جستجو search_dataset و search_index می تواند تا حد بسیاری دیتابیس وب سایت شما را بهینه سازی نماید و حجم دیتابیس دروپال شما را کاهش دهد.  جدول مسئول نگهداری اطلاعات کاربران دروپال جدول users می باشد و بنابراین با مراجعه به این جدول می توانید کاربران وب سایت را مدیریت نمایید. همچنین کد مربوط به رمز 1 در بخش زیر قرار دارد تا در صورتی که رمز کاربر خاصی را نمی دانید بتوانید با قرار دادن این کد در ستون رمز وارد کنترل پانل کاربر شوید
$S$DgsagdeVYjmhAZ.Sck0uF5E2Qlpv9wtc/BGX5bMKiIgLWrLzQMY1

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید