پنالتی سایت

 

بررسی کردن پنالتی سایت


دیدگاه ها در مورد پنالتی سایت متفاوت و فراوان است ولی در مجموع می توانیم بگوییم که پنالتی سایت صرفاً حذف کلی سایت نیست بلکه دامنه آن می تواند حذف یک مطلب کپی و یا ایندکس نشدن مطلب تا حذف سایت را در بر گیرد. در نتیجه هر جریمه ای که سایت و مطالب آن را هدف قرار دهد پنالتی می نامیم. ایندکس نشدن مطالب که بسیاری از وب مستر ها را نگران می کند اصولاً به خاطر استفاده از روش های اسپم می باشد و البته باید اشاره کرد که صرف مطلب گذاشتن دلیلی بر ثبات شما در صفحه اول نیست زیرا رقبای شما نیز بیکار ننشسته و در حال ارائه محتوای مشابه در سایت خود هستند.
بنابراین این مورد جزء موارد پنالتی شدن نیست. حتی تغییر جایگاه سایت ها در رتبه بندی به خاطر اعمال الگوریتم های جدید گوگل نیز ارتباطی به بحث ما نخواهد داشت. نتیجه ای که از این مقدمه می توان استنباط کرد این است که سعی نکنید هر افتی در نتایج و کاهش رتبه ای را ارتباط دهید به پنالتی شدن سایت و جریمه شما از طرف گوگل و دلایل دیگر مانند مدت زمان کوتاه راه اندازی سایت و غیره را نیز مد نظر قرار دهید. در مقاله ای که پیش روی شما قرار دارد و دو مقاله دیگر که در قسمت آموزش طراحی سایت قرار خواهیم داد به صورت تخصصی به شما خواهیم گفت که عواملی که باعث پنالتی شدن سایت می شوند و نیز چه کاری باید انجام داد که سایت ما پنالتی نشود و همچنین در صورت پنالتی شدن سایت باید چکار کرد را به شما آموزش خواهیم داد.

دلایل پنالتی شدن سایت

در این قسمت پنج مورد از دلایلی که باعث می شود سایت پنالتی شود را برای شما عنوان می کنیم.

پنالتی سایت

دلیل اول: محتوای اسپم


یکی از عمده ترین دلایلی که باعث می شود سایت ها جریمه شوند همین دلیل است. محتواهایی که کپی برداری شده اند و یا بسیار بی کیفیت می باشند. داشتن تعداد بالایی مطلب در حالی که این مطالب حتی در نتایج هم قرار ندارند دلیل بر گرفتن رتبه برای کلمات کلیدی نمی شود و در بیشتر مواقع اسپم خواهند بود و تأثیر منفی نیز دارند. یکی از دلایل عمده گوگل برای اعتماد به شما و سایتتان، محتوای سایت است و ربات های گوگل به دقت فعالیت کاربران را در سایت شما بررسی کرده و بازگشت یا عدم بازگشت مخاطبین برای مطالعه سایت را رصد می نماید.
به همین دلیل است که کاربران اولین کسانی هستند که شما را بابت محتوای کپی و بی کیفیت جریمه می کنند.  سعی کنید از کلید واژه های موسوم به (irrelevant) استفاده نکنید زیرا بر خلاف گذشته تعدد کلمات کلیدی دیگر تأثیری ندارد و در برخی موارد باعث ایندکس نشدن و جریمه شدن سایت شما می شود. گوگل به دفعات تأکید کرده است که سایت هایی که مطالب را کپی می کنند جریمه خواهد کرد و حتی تهدید به حذف آنها نیز کرده است. اهمیت دادن به محتوا قطعاً از نکات کلیدی در طراحی سایت است و سعی کنید به جای تعدادی زیاد مطلب بی کیفیت و کپی شده که رتبه ای ندارند از مطالب کمتر ولی رتبه دار استفاده ببرید.

دلیل دوم: استفاده از الگوریتم های جدید


بسیاری از افراد و کسانی که سایت دارند زمانی که خبر انتشار الگوریتم جدید گوگل را مشاهده می کنند نگران می شوند که آیا سایت آنها نیز از این الگوریتم ضربه خواهد خورد و رتبه آنها در رنکینگ کاهش خواهد یافت یا خیر. نگرانی از اینکه الگوریتم جدید آنها را اسپم تشخیص دهد و غیره. باید تأکید کنیم که اصرار ما بر رعایت مقررات گوگل به همین خاطر است. زمانی که سایت شما یک قدرت واقعی داشته باشد و ناقض قوانین نباشید این الگوریتم های جدید نه تنها دلیلی بر نگرانی نیستند بلکه می توانند سایت شما را ارتقاء نیز بدهند. بنابراین اعتمادی که گوگل به شما دارد باعث می شود که رتبه و ثبات بیشتری داشته باشید. سعی کنید که بر روی یک کلمه کلیدی تمرکز نکنید و سئو و بهینه سازی سایت را برای کلمات مختلف انجام دهید تا در کلمات متفاوت کسب رتبه کنید طبیعتاً با رعایت کردن اصول بهینه سازی و طراحی سایت و احترام به قوانین گوگل الگوریتم های جدید هیچ مشکلی برای سایت شما به وجود نخواهند آورد.

 

دلیل سوم: عدم رعایت اصول لینک بیلدینگ


افرادی که کار سئو سایت را خود انجام داده اند می دانند که یکی از مهم ترین مباحث سئو ساخت بک لینک مناسب است و جالب است که بدانید بیشترین و خطرناک ترین پنالتی ها نیز به دلیل عدم رعایت اصول ساخت لینک می باشد، خطرناک نیز از این جهت که در برخی مواقع باعث می شود که کل سایت پنالتی شده و از گوگل حذف گردد. دقت داشته باشید که هیچ کس بدش نمی آید که یک روزه چند هزار بک لینک ثبت کند و رتبه بسیار خوبی هم به دست بیاورد. ولی مشکل اینجاست که این مزیت کوتاه مدت است و در بلند مدت باعث پنالتی و حذف از گوگل می شود. البته بازگشت سایت بعد از پنالتی امکان پذیر است اما کاری بسیار دشوار می باشد که در مقاله دیگری آن را بررسی خواهیم کرد. نهایت اینکه اصول بک لینک سازی را رعایت کنید و از انجمن های مختلف برای لینک گذاشتن استفاده کنید. در صورت رعایت این اصول هیچ گونه مشکلی برای سایت شما پیش نخواهد آمد و به همین دلیل توصیه می کنم در این مورد حساسیت به خرج بدهید.

دلیل چهارم: هاست و قالب نا مناسب


استفاده از قالب نا مناسب در طراحی سایت می تواند تأثیر منفی بر روی سایت شما بگذارد و یا حداقل از انجام تغییرات مثبت در رتبه شما جلوگیری نماید. در صورتی که قالب سایت شما مناسب نیست سریع تر قالب خود را تغییر بدهید و نتایج گوگل را مجدداً بررسی کنید. در وصف تأثیر منفی قالب همین بس که می تواند سایت شما را رو به نابودی ببرد. در مورد هاست نیز به صورت مفصل در بحث های تخصصی در بخش مقالات آموزش طراحی سایت صحبت کرده ایم. هاست ضعیف که مکرراً قطع و وصل می شود و دسترسی آن قطع می گردد می تواند تأثیر منفی بر روی سایت شما بگذارد. هاست خوب باید از سرعت لود شدن بالایی برخوردار و آپتایم آن نیز بالای 99درصد باشد و امکانات پیشرفته ای در اختیار داشته باشد. هر چند که ممکن است این موارد غیر مستقیم بر روی پنالتی شدن سایت شما مؤثر باشد اما در هر صورت تأثیر دارد و باید تلاش کنید که آنها را رعایت کنید.

دلیل پنجم: رسپانسیو نبودن سایت


امروزه به وضوح می توانید ببینید که استفاده از گوشی های هوشمند به شدت افزایش یافته و خود ما نیز اصولاً خارج از منزل و محیط کار از گوشی های هوشمند برای وب گردی استفاده می کنیم. به همین خاطر این موضوع برای گوگل نیز در اولویت قرار گرفته است و اشاره کرده است که در آینده ای نزدیک سایت هایی که برای گوشی های تلفن همراه قابل رویت نباشند حذف خواهند شد. بنابراین باید در طراحی سایت های خود رسپانسیو کردن سایت برای دستگاه های مختلف را مد نظر قرار دهید تا دچار مشکل نشوید.

 

برای اینکه بتوانید سایت خود را برگردانید چند راه به شما توصیه می کنیم که سعی کنید این مراحل داخلی و خارجی سایت را رعایت کنید و از سپس از گوگل بخواهید طراحی سایت شما را چک نماید. در زیر به بررسی راهکارهایی برای چگونگی بازگرداندن سایت بعد از پنالتی شدن اشاره می کنیم.

بررسی پنالتی سایت از نظر نکات داخلی


استفاده از برچسب ها باید متناسب باشد و به اصطلاح عامیانه شورش را در نیاورید. به همین خاطر کلمه های کلیدی که زیادی تکرار کرده اید را حذف کنید و بدانید که این کار جز سئو منفی نتیجه ای در بر نخواهد داشت. مطالب کپی شده دیگر کاربردی ندارند و برخلاف گذشته استفاده از آنها اشتباه محض است. نه تنها مطالبی که کامل کپی کنید بلکه حتی درصدی کپی کردن نیز می تواند باعث شود محتوای شما ایندکس نشود و سایت شما جریمه و یا پنالتی شده باشد. بعد از اینکه تمام مطالب کپی را حذف کردید و مطالب مناسبی به جای آنها نوشتید آنگاه می توانید از گوگل درخواست کنید طراحی سایت شما را مجدداً بررسی نماید.
امروزه الگوریتم های جدید نظیر پاندا دیگر اجازه کپی و دزدی مطالب را نمی دهد و به شدت سایت ها را بررسی می نماید. وجود الگوریتم پاندا باعث حذف سایت های اسپم زیادی گردید و هم اکنون نیز به نوعی در اریکه قدرت می باشد. باور کنید هیچ دلیلی ندارد که مطالب بی ربط در سایت قرار دهید. اگر سایت شما در مورد جراحی زیبایی است ایجاد تایپیک هایی با موضوح طراحی سایت کاملاً اشتباه است و کسی برای خواندن آن مطلب به سایت شما نخواهد آمد و نیز گوگل نیز در مورد سایت شما به اشتباه خواهد افتاد. به همین دلیل باید سعی کنید که در تولید محتوا یک کلیت را در نظر داشته باشید و در چارچوب خاصی که عنوان سایت شما می باشید تولید محتوا کنید.
کار دیگری که برای بازگردانی سایت بعد از پنالتی شدن انجام دهید این است که اگر قالب سایت شما خوب نیست حال به هر دلیلی چه عکس های حجم بالا و چه استفاده از کدنویسی نا مناسب سریعاً نسبت به عوض کردن قالب سایت خود اقدام کنید زیرا قالب سایت در پنالتی شدن سایت تأثیر زیادی دارد. چون ما به سایت شما دسترسی نداریم تمامی جزئیاتی که ممکن است دلیل پنالتی شدن سایت شما باشد را بیان می کنیم تا برطرف کنید. مورد بعدی در طراحی سایت و پنالتی شدن و بازگردانی سایت، استفاده از روش هایی است که امروزه با الگوریتم های جدید گوگل دیگر کاربردی ندارند مانند لینک های مخفی و غیره به همین دلیل چنانچه در سایت خود از چنین روش هایی استفاده کرده اید یا هر روشی که گوگل را بپیچانید آن را اصلاح کرده و یا حذف کنید. با بررسی کردن موارد بالا در صورتی که پنالتی داخلی شده باشید متوجه خواهید شد که کدام بخش ایراد داشته و می توانید آن را بر طرف نمایید.

 

بررسی پنالتی سایت از نظر نکات خارجی


در مباحث قبلی پنالتی سایت نکاتی را مطرح کردیم راجع به پنالتی سایت و نقش بک لینک ها. حال در این قسمت چند نکته را برای خروج از پنالتی سایت ارائه می کنیم. بک لینک های سایت را چک کنید و ببینید کدام قسمت مشکل دارد. لینک های ایراد دار و نیز انکرتکست های بیش از حد را حذف کنید. برای بررسی لینک های مشکل دار سایت های زیادی وجود دارند که می توانید از آنها کمک بگیرید. این قسمت که می خواهیم شرح دهیم شاید برای شما مقداری سخت باشد که در این صورت با مراجعه به شرکت نونگار پردازش از متخصصین طراحی سایت و بهینه سازی سایت ما کمک بگیرید تا لینک های مفید شما آسیب نبیند و اگر می خواهید خود انجام دهید، این مراحل را به دقت اجرا کنید.
1. سایت ها و صفحاتی که احتمالاً اسپم هستند مشخص نمایید(این سایت ها یا پنالتی شده و یا رنک خوبی ندارند)
2. این سایت ها را در یک فایل تکست قرار دهید(در هر خط یک دامنه)
3. در صورتی که صفحه خاصی را می خواهید حذف کنید لینک آن صفحه با http و “/”
4. در صورتی که قصد حذف یک دامنه کلی را دارید بدون http و “/”
5. به disavow-links-main رفته و فایل تکست را معرفی نمایید

 

نتیجه گیری و اتمام مبحث پنالتی سایت


پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. این شعار برای مبحث ما نیز کاربرد دارد. زمانی که با هزینه و صرف وقت به طراحی سایت می پردازیم کار ما به پایان نرسیده است و باید از سایت خود مراقبت کرده تا دچار مشکلاتی نظیر جریمه شدن و پنالتی شدن نشود. اکثر اوقات این گونه نیست که ریسک کنیم و از عواقب آن آگاه باشیم و بپذیریم. اصولاً مشکلات پیش آمده از ناآگاهی و یا کم توجهی پیش می آید. البته باید به خاطر داشته باشید که مشکلات سایت همیشه قابل بر طرف شدن نیست. به همین دلایل باید مرتب سایت خود را بازبینی کنید. تبلیغات بیش از اندازه را حذف کنید و پویایی هاست خود را در نظر بگیرید. سایت خود را با دو حالت دامنه با و بدون www در دسترس قرار ندهید. زیرا مرورگرها به اشتباه سایت شما را در قالب دو سایت متفاوت در نظر گرفته و محتوایتان را کپی تشخیص می دهند. فایل ربات و نقشه سایت خود را بررسی نمایید و از درست کار کردن آنها اطمینان حاصل کنید.  زیرا اشتباه در دستورات وارده ممکن است باعث جلوگیری از ایندکس مطالب شود. طراحی سایت نونگار پردازش امید دارد کمکی در حل مشکلات سایت شما کرده باشد.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید