دیجیتال مارکتینگ به چه معناست
نام دیجیتال مارکتینگ در واقع به استفاده از رسانه های مدرن در تجارت گفته می شود. به علت وابستگی بسیار زیاد این نوع بازاریابی به اینترنت به آن دیجیتال مارکتینگ می گویند. به صورت وسیع تری نیز می توانیم دیجیتال مارکتینگ را به این گونه تعریف نماییم. هر فعالیتی که برای تبلیغات کالاها و خدمات و غیره در اینترنت انجام گیرد را دیجیتال مارکتینگ می گوییم. نقطه تمرکز در این مفهوم بر مشتری قرار گرفته است و اهمیت زیادی دارد که رفتار مشتریان بررسی و تحلیل شود تا بتوان بهترین تبلیغات و بهترین تایم و روش را برای حصول به نتیجه انتخاب کرد. در این بخش از مقالات آموزش طراحی سایت چند مورد از دیجیتال مارکتینگ را برای شما شرح می دهیم تا آشنایی بیشتری با این مفهوم پیدا کنید.


بهره بردن از موتور های جستجوگر برای بازاریابی


این روش در واقع به بهینه سازی سایت و سئو مناسب باز می گردد. کارشناسان با استفاده از تخصص و تجربه خود و بهره بردن از روش های برتر طراحی سایت تلاش خود را به کار می گیرند تا سایت را در نتایج جستجوی موتورهای جستجو گر نظیر گوگل و یاهو به بهترین رتبه ها برسانند و در صفحات اول قرار دهند تا کاربران در کمترین زمان ممکن بتوانند سایت را مشاهد کنند و به آن دسترسی داشته باشند. بهینه سازی را در مقالات دیگری به صورت تخصصی مطرح کرده ایم و در اینجا به این نکته بسنده می کنیم که سئو شامل بخش داخلی و خارجی سایت می باشد و طراحی سایت و بک لینک ها و بسیاری روش های دیگر در آن مؤثر می باشد. تبلیغات کلیکی را احتمالا برایتان آشنا باشد و بارها شنیده اید. این نوع تبلیغات نیز نوعی دیگر از تبلیغات می باشد که در آن با پرداخت مقداری وجه در ازای هر کلیک به موتورهای جستجو سایت شما به نمایش در خواهد آمد.


کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی برای دیجیتال مارکتینگ


امروزه نمی توان در هیچ زمینه ای نقش شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت. افزایش روز افزون نقش این شبکه ها در زندگی روزمره افراد به شدت در حال افزایش می باشد. در تجارت نیز نمی توان از چنین توانی برای تبلیغات و بازاریابی عبور کرد. شبکه هایی مانند فیسبوک و توئیتر و تلگرام و بسیاری دیگر کمک می کنند که مخاطبین خود را به صورت هدفمند انتخاب کرده و با آنها در تعامل مداوم باشیم و محصولات و خدمات خود را بیشتر به آنها بشناسیم و برند خود را مطرح کنیم. البته شبکه های اجتماعی صرفاً برای تبلیغ برند و ارتباط با مشتری نیست و می توان با اشتراک گذاری و لینک دادن مطالب به سایت، ترافیک طراحی سایت را بالا برده و باعث بهتر شدن رتبه خود در موتورهای جستجو شویم.

دیجیتال مارکتینگ به چه معناست


بازاریابی از طریق تولید محتوای خوب


همانگونه که بارها و بارها در مقالات گوناگون تأکید کرده ایم محتوا مهم ترین است. در طراحی سایت و برای افزایش ترافیک سایت خود، باید محتوای صحیح و با کیفیت تولید کنید. محتوای با کیفیت محتوایی است که با استفاده از کمترین و بهترین کلمات ممکن بتوانید بیشترین تأثیر گذاری را بر مخاطبین داشته باشید. همچنین باید سعی کنید محتوایی که تولید کرده اید کپی نباشد و از طریق شبکه های اجتماعی آن را به اشتراک بگذارید تا مورد توجه واقع شود. مقاله ی خوبی که دیده نشود ارزشی ندارد و باید بتواند مشتریان را به سایت شما بکشاند.


از طریق پست الکترونیک به بازاریابی بپردازید


یکی از پر کاربرد ترین شیوه های تبلیغات در دنیای اینترنت ارسال ایمیل می باشد. امروزه امکان ارسال ایمیل در تعداد بالا و کمترین زمان به سهولت امکان پذیر است. باید توجه داشته باشید که در طراحی سایت باید امکانات سایت خود را به صورتی قرار دهید که مشتریان شما ایمیل خود را در اختیار شما قرار بدهند و به این صورت وفاداری خود به سایت شما را نشان دهند. در صورتی که بتوانید بانکی از ایمیل های مشتریان بالقوه را نیز جمع آوری کنید می توانید به صورت مقطعی محصولات و خدمات جدید خود را از طریق ایمیل به اطلاع آنها برسانید و از آنها بخواهید که از سایت دیدن کنند. با ارسال ایمیل به مشتریان در صورتی که آنها آدرس سایت شما را نیز فراموش کنند باز این امکان را دارند که به سایت شما بازگردند. از طریق ارسال ایمیل می تواند از مشتریان خود نظر سنجی کرده و از نظرات و پیشنهادات آنها در بهتر نمودن کسب و کار خود بهره ببرید.


تبلیغات راهکاری مناسب برای بازاریابی الکترونیکی


تأثیرگذاری این روش بر مشتریان بستگی به هنر شما دارد. تبلیغات باید به گونه ای باشد که برای کاربران آزار دهنده نباشد و توجه آنها را جلب کند. استفاده از تبلیغات بنری مرسوم است و از بهترین روش های تبلیغات در سایت به شمار می رود. البته در گذشته استفاده از برخی تبلیغات تصویری به دلیل پایین بودن سرعت اینترنت چندان کارایی نداشت ولی امروزه روش های متعددی وجود دارد که با بهبود سرعت اینترنت می توان به صورت نوآورانه از آنها استفاده کرد. دیجیتال مارکتینگ مزایای بسیاری دارد. از جمله در دسترس بودن همیشگی و نیز هزینه های پایین. این روش ها می تواندد در بیشتر کسب و کارها بازدهی مطلوب داشته باشد و نتیجه بدهد. با رشد و توسعه روز افزون روش های دیجیتال مارکتینگ استفاده از روش های قدیمی کاهش یافته است.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید