طراحی سایت


اصول اولیه Html و Css

در دنیای امروزه نمی‌توان به کسی که خواندن و نوشتن نمی داند گفت بی سواد، بلکه کسی بی سواد است که دانش کامپیوتری نداشته باشد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، اکثر کارها اینترنتی شده اند و موقیعیت های شغلی بسیاری را بوجود آورده اند. آشنایی اولیه با مفاهیمی نظیر برنامه نویسی و طراحی سایت از جمله نیازهایی است که برای موفقیت در عرصه رقابت کسب و کارها باید به آنها آگاهی داشته باشید.
آشنایی با علم برنامه نویسی به شما کمک می کند تا ایده های ذهن خود را در فضای وب پیاده سازی کنید. شما با داشتن علم کدنویسی درک بیشتر و بهتری از تکنولوژی خواهید داشت. در این مطلب از سایت نونگار قصد داریم تا شما را با اصول اولیه Html و Cssآشنا کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

اصول اولیه Html و Css

Html چیست؟

پیش از هرچیزی بهتر است ابتدا با عبارت Html که کوتاه شده عبارت Hyper text Markup Language آشنا شوید. به طور کلی Html زبان طراحی صفحات وب می باشد که تمامی کدهای صفحه از طرف سرور گرفته تا طرف مشتری را شامل می شود.
همان طور که گفته شد، Html یکی از زبان های نشانه گذاری است پس هرگز با زبان برنامه نویسی آن را اشتباه نگیرید، به این صورت که قسمت های متفاوت آن به کمک جزء هایی با نام تگ از یکدیگر جدا می شوند و هر یک از آن ها کاربردها وخاصیت های مختص به خود را دارند.
به طور کلی زمانی که حرف از برنامه نویسی می شود، Html و Css پایه ای ترین نیازهایی است که یک برنامه نویس باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشد.
اگر شما هم جزء افرادی هستید که به طراحی سایت علاقه مند هستند و تصمیم قاطعانه برای این حرفه دارند، نخستین گام شما برای ورود به این مرحله، آموزش Html خواهد بود.

Html چگونه کار می کند؟

در حقیقت Html وظیفه دارد تا عناصر متفاوت را همانند عکس، پاراگراف، صوت و دیگر عناصر را در کنار یکدیگر قرار دهد تا شکل اصلی و چهارچوب نهایی صفحه وب تشکیل شود.
در ادامه با بیان مثالی آن را بیشتر توضیح می دهیم. تصور کنید ساختمانی در حال ساخت است، مهندسی که اسکلت ساختمان را بنا می کند، همان فردی است که ساختار نهایی صفحات وب را با استفاده از Html تشکیل می دهد.
همینطور مهندس دیگری که به زیباسازی ساختمان می پردازد نقش فردی را ایفا می کند که مشغول کدنویسی باCss باشد.

مزایا و معایب Html

در این بخش از مطلب نونگار با شما همراه هستیم تا به بررسی این مهم بپردازیم که زبان Html چه مزیت ها و چه معایبی دارد. بعضی از این مزایا عبارتند از:
1. قابلیت اجرا شدن در کلیه مرورگرها
2. یادگیری بسیار راحت و آسان
3. ترکیب راحت با زبان های سمت سرور همانند php
4. داشتن متن باز و کاملا رایگان
علاوه بر این ها معایبی نیز دارد همانند:
1. ضعیف بودن در پشتیبانی از مرورگرهای دیرینه
2. احتیاج داشتن به طراحی منحصر به فرد هر صفحه به جهت نداشتن قواعد در برنامه نویسی
3. استاتیک بودن و همچنین وابسته بودن به زبان های سمت سرور به جهت تعامل با کاربر

Css چیست؟

عبارت css کوتاه شده عبارت انگلیسی Cascading style sheetsاست که به معنای صفحات استایل آبشاری می باشد. دلیل اینکه به آن آبشاری گفته می شود این است که دستورات Css که بر هر عنصر اعمال می شود، بر ذرات کوچکتر آن نصر نیز تاثیرگذار هستند.
اگر قصد دارید تا Css را آموزش ببینید، لازم است در وهله اول Html را آموزش دیده باشید. شما می توانید در زمان کوتاهی دوه های آموزشی Html را بگذرانید و سپس به سراغ یادگیری Css بروید.
کدهای Css نشانه هایی هستند که به واسطه آن ها می توان کلیه خصوصیت های ظاهری یک صفحه وب سایت را تعیین و مشخص کرد. با این حساب شما در گام نخست با استفاده از Html ساختار اصلی صفحه وب سایت را ایجاد می کنید و در نهایت با کمک کدهای Css تعیین می کنید که خصوصیت های ظاهری هر عنصر چگونه باشد.

چگونه کدهای Css را به صفحه وب منتقل کنیم؟

برای افزودن کدهای Css به صفحه وب می توان به چند روش عمل کرد:
. راه اول External
. راه دوم Inline
. راه سوم Internal

مزایا و معایب Css

Css نیز همانند Html مزایا و معایبی دارد که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم. از مزایای آن می توان به :
1. بالا بردن سرعت وب سایت
2. نگهداری راحت تر وب سایت
3. ثبات و پیوستگی
اشاره کرد. اصلی ترین مزیت Css نیز مورد آخر یعنی ثبات و پیوستگی است. از معایب آن نیز می توان به :
1. مشکلات امنیتی آن
2. سطوح و لول های متفاوت و تقسیم بندی اشاره کرد.

تفاوت بین Html و Css

با استفاده از Html هر فردی می تواند به تنهایی یک وب سایت بسازد اما این وب سایت ایجاد شده بدون Css هیچ نمایی نخواهد داشت و به گونه ای می توان گفت اصلا کاربر پسند نخواهد شد.
علاوه بر همه این ها بدون Css مجبور هستید که برای کنترل هر یک از عنصرهای Html کدهای آن را وارد کنید. با کمی تامل به این مسئله متوجه می شوید که این کار به زمان بسیار زیادی نیاز دارد.
Css به شما کمک می کند تا بتوانید بسیار سریع تر و راحت تر به چیزی که مد نظر دارید برسید. در نهایت بهتر است بدانید که با هر یک از این زبان ها شما می توانید وب سایت دلخواه خود را راه اندازی کنید اما در نظر داشته باشید که هر یک با کمک دیگری نتیجه بهتر و مطلوب تری خواهد داشت.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید