طراحی سایت


افزایش رتبه الکسا در سال ۲۰۲۱

افزایش رتبه الکسا و راه‌های بهبود رتبه الکسا از مواردی است که وب مسترها به دنبال آن و به دنبال روش‌های بهبود آن هستند. یکی از مهم‌ترین تکنیک‌هایی که می تواند در بهبود رتبه‌ی الکسا مؤثر واقع شود، زمان‌بندی درست و دقت در ارسال منظم محتوای بلاگ است که از قضا یکی از محبوب ترین روش‌های بهبود رتبه الکسا نیز محسوب می‌شود.
بهبود رتبه الکسا برای سایت‌هایی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند یا پروسه طراحی سایت آنها به تازگی خاتمه یافته است، کار دشواری است. اغلب وب مسترها و سئوکاران حرفه‌ای فعالیت خود را از ابتدای طراحی سایت به گونه‌ای سروسامان می‌دهند که سایتشان رتبه الکسای خوبی دریافت کنند. با انجام این کار می‌توان سریع‌تر در مقایسه با سایت‌های رقیب رتبه الکسای سایت را بهبود بخشید. با مطالعه این مقاله می‌توانید با روش‌های مطمئن و اصولی برای بهبود رتبه الکسا سایت در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید

افزایش رتبه الکسا

رتبه الکسا چیست؟

در تعریف رتبه الکسا می‌توان گفت که شاخصی است که نشان دهنده‌ی میزان شهرت و محبوبیت یک وب سایت و ارتباط آن با وب سایت‌های مشابه دیگر است. سایت الکسا به‌عنوان یک شرکت اطلاعاتی وب فعال است و به وب سایت‌های متفاوت طبق فاکتورهای مختلفی اعم از: ترافیک سایت، رتبه‌ای را اختصاص می‌دهد. طبق آمار، چنانچه میزان Rank یک سایت، یک میلیون باشد، کمتر پیش می‌آید که وب‌سایت الکسا داده‌ها و اطلاعات آن سایت را بررسی و آپدیت کند. اما در صورتی‌که رتبه وب سایت کمتر از یک میلیون باشد، الکسا در بازه‌های زمانی متفاوت اطلاعات آن وب سایت را آنالیز کرده و اگر وضعیت کلی وب سایت بهبود داشته باشد، رتبه الکسای وب سایت بهبود پیدا می‌کند.

عملکرد وب سایت الکسا (Alexa)

سایت الکسا از سال ۱۹۹۶ میلادی فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است و داده‌های متنوعی که به رتبه‌بندی سایت‌ها مربوط می شود را، از طریق ابزاری به نام toolbar به دست می آورد. درواقع الکسا یک ابزار جهت بررسی میزان عملکرد دو سایت در مقایسه با یکدیگر است. سایت الکسا هر روز میزان بازدید کنندگان از سایت و بازدید از هر صفحه سایت طی ۳ ماه گذشته را طبق معیارهای خود تخمین می‌زند. درنتیجه وب سایتی که بالاترین میزان بازدید را در بین سایت‌های مشابه خود کسب کرده باشد در رتبه‌ی یک و سایتی که کمترین بازدید را داشته باشد، رتبه الکسای آن ۳۰ میلیون خواهد بود. چنانچه در فاصله ۳ ماه وب سایت هیچ بازدید کننده‌ای نداشته باشد، رتبه الکسا به آن اختصاص داده نمی‌شود.

آیا رتبه الکسا در وضعیت سئو سایت تأثیر دارد؟

تمام فعالیت‌هایی که در سایت انجام می‌گیرد همانند: سئو داخلی و سئو خارجی، به‌منظور بهبود وضعیت سئو سایت می‌باشد. زمانی که تکنیک‌های سئو را انجام می‌دهید چنانچه به رتبه الکسای سایت بیشتر توجه کنید، متوجه می‌شوید که رتبه الکسا سایت هم بهبود پیدا کرده است و این به معنای این است که کارتان را درست انجام داده‌اید. بنابراین رتبه الکسا سایت نشان دهنده عملکرد صحیح در پیاده‌سازی روش‌های بهینه‌سازی وب سایت است؛ زیرا با پیاده‌سازی روش‌های بهینه‌سازی ترافیک وب سایت مورد نظر به مرور زمان افزایش پیدا کرده و سایت الکسا متوجه افزایش ترافیک وب سایت نیز می‌شود، در نتیجه رتبه سایت در الکسا بهبود می‌یابد.
با وجود معیارهای مهم موتور جستجو از جمله: Rank Brain وDomain Authority رتبه الکسا تا حدود زیادی مهم است و باید اقدامات لازم برای بهبود رتبه الکسای سایت را جدی گرفت چرا که بهبود رتبه الکسای سایت یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که در افزایش مشتریان و مخاطبان تأثیر بسیار زیادی دارد.

اهمیت رتبه الکسا

رتبه الکسا سایت یک معیار مهم برای نمایش میزان بازدید از وب سایت مورد نظر است و یکی از معیارهایی است که جهت سنجش میزان اعتبار و کیفیت سایت توجه زیادی به آن می‌شود. رتبه الکسا طبق اطلاعات ترافیکی کاربرانی که در سایت حضور داشته‌اند، محاسبه می‌شود که شامل اطلاعاتی اعم از: بازدید کنندگان صفحه سایت، میزان بازدید کلی از سایت و میزان کاربران منحصر به‌فرد سایت یعنی کاربرانی که به‌طور مکرر به سایت مراجعه می‌کنند، است.

چه معیارهایی موجب افزایش میزان بازدید از سایت می‌شوند؟

● تبلیغات سایت در شبکه‌های اجتماعی
● میزان تبادل لینک‌های مختلف سایت
● تعداد بازدیدهای مختلف از صفحات سایت
● سرعت بارگذاری صفحات سایت برای کاربران
● مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت و رفتارهایی که زمان بازدید از سایت انجام می‌دهند (مثل اسکرول کردن، کلیک کردن روی لینک‌های مختلف، بازدید کردن از صفحات مختلف سایت و. . .

راه‌های بهبود رتبه الکسا

بعد از مشاهده رتبه الکسای سایت و تشخیص نقاط ضعف سایت، باید اقدامات بهبود رتبه الکسا را به شکل اصولی انجام دهید. در زیر انواع روش‌های بهبود رتبه الکسای سایت آمده است:

افزایش ترافیک ورودی سایت توسط موتورهای جستجو

چندین نوع مختلف ترافیک سایت وجود دارد. برای اطلاع از انواع ورودی‌ها می‌توان از ابزار گوگل آنالیتکس استفاده نمود.

روش‌های جذب ترافیک سایت

● ترافیک مستقیم، کاربرانی که بدون واسطه و بدون کلیک کردن روی لینک یعنی کاربرانی که با استفاده از جست‌وجو وارد سایت می‌شوند.
● جذب کاربران با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف، همانند: اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک و تلگرام و. . .
● جذب کاربران از طریق ایمیل مارکتینگ، در این روش حجم زیادی از ایمیل از طریق بازاریابی ایمیلی برای کاربران متفاوت ارسال شده و کاربران با کلیک کردن روی لینک موجود در ایمیل وارد سایت می‌شوند.
● افزایش ورودی سایت از طریق تبلیغات گوگل یا همان Google ADS، در این روش صاحب سایت به کمپانی گوگل برای تبلیغات در گوگل و نمایش سایت به کاربران هزینه‌ای پرداخت می‌کند.

تولید محتوای منحصربه فرد و سئو شده

یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همیشه مورد اهمیت واقع شده، تولید محتوای مستمر و مفید است. زیرا تنها در این صورت کاربران، سایت را به‌عنوان یک منبع مهم و مرجع معتبر می‌شناسند و به دفعات مجدداً به سایت مراجعه می‌کنند. در حقیقت با استفاده از تولید محتوای یونیک می‌توان کاربران را به خود جذب کرده و آن‌ها را در سایت به‌عنوان کاربر وفادار نگه داشت. لازم به ذکر است که سایت‌های فروشگاهی از این قاعده مستثنا نیستند و اگر محصولات زیادی هم داشته باشند، باید برای هر کدام از آن‌ها توضیحات کامل بنویسند و مقاله‌ی مرتبط منتشر کنند. ناگفته نماند تولید محتوا به تنهایی راه حل مشکل نیست، برای انجام این کار باید تحقیق کلمه کلیدی انجام داد، مطالب و مقالات تکراری منتشر نشود، از کلمات کلیدی صحیح و مفید و عناوین جذاب برای جذب کاربران استفاده کرد، متا تگ‌های صحیح و جذاب برای کاربران نوشت و آن‌ها را متقاعد کرد که روی لینک‌های وارده شده در سایت کلیک کنند.

استفاده از روش‌های دیجیتال مارکتینگ در رتبه الکسای وب سایت چه تأثیری دارند؟

همچنان استفاده از تبلیغات و در معرض دید افراد زیاد و مختلف قرار گرفتن تأثیر زیادی در جذب کردن کاربر دارد. به همین دلیل می‌توان بنرهای تبلیغاتی مناسبی را برای سایت طراحی کرد و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نمود. به خاطر داشته باشید که انجام این کار سبب افزایش بازدید کاربران جدید از وب سایت و بهبود در رتبه الکسای سایت می‌شود.

تأثیر آپدیت محتوای سایت بر رتبه الکسا

یکی از کارهایی که تأثیر زیادی در جلب رضایت کاربران و افزایش ماندگاری کاربر در سایت دارد، تولید محتوای جدید و به‌روز شده است. همچنین می‌توان با آپدیت محتواهای قدیمی منتشر شده در سایت، کاربران را تشویق به مطالعه و بازدید از سایت کرد. جهت انجام این کار می‌توان ابتدا مطالب را به‌روزرسانی کرد و بعد آن‌ها را به صفحات قبلی لینک داد تا مخاطب محتوا را بخواند.

تأثیر مدت زمان ماندن کاربر در وب سایت در رتبه الکسا

جهت بهبود رتبه الکسای وب سایت مورد نظر، علاوه بر افزایش بازدید سایت و افزایش ورودی آن، مقدار زمانی که مخاطب در سایت وقت می‌گذارد نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. جهت افزایش مدت زمان ماندگاری مخاطب در وب سایت، می‌توان از جلوه‌های بصری زیبا و چشم‌نواز استفاده کرد، محتوای با کیفیت و مستمر در زمان‌های مشخص و ثابت منتشر کرد تا مخاطب ترغیب به ماندن مدت زمان زیادی در سایت شود.

اثر بک لینک در افزایش بازدید

وب سایت‌هایی که بازدید زیادی دارند و مخاطب مدت زمان زیادی را در آن سایت‌ها سپری می‌کند، احتمال افزایش بازدید از سایت مورد نظر هم از طریق بک لینک و تبادل لینک افزایش پیدا می‌کند. جهت انجام این کار می‌توان با سایت‌هایی که قدمت و بازدید زیادی دارند، تبادل لینک کرد و در نتیجه کاربران جدیدی از سایت بازدید می‌کنند.

تأثیر بهبود اعتبار دامنه سایت در رتبه الکسا

پیوسته در رابطه با فرایند بهتر سایت‌هایی که قدمت بالاتری دارند، صحبت شده است. لازم به ذکر است که سایت‌های تازه تا سیس شده از چند ماه تا چندین سال زمان دارند که لینک سازی کنند، محتوای مفید و مستمر تولید کنند، و در کل سایر اقدامات لازم را برای بهبود وضعیت سئو وب سایت انجام دهند.

چندین فاکتور مؤثر در بهبود اعتبار دامنه

● عمر دامنه وب سایت
● مدت زمان ماندگاری کاربران در وب سایت
● چگونگی رفتار کاربران متفاوت در سایت و چگونگی آنالیز رفتار مخاطب از طریق الگوریتم‌های موتور جستجو

داشتن یک وب سایت واکنش گرا

طبق مطالعات انجام شده، ۶۰ درصد کاربران اعلام کرده‌اند که جست‌وجو را با استفاده از تلفن همراه خود انجام می‌دهند. پس چگونگی نمایش سایت در پلتفرم‌های متنوع اعم از: موبایل، تبلت و … از اهمیت زیادی برخوردار است. بعد از طراحی وب سایت یا به‌طور هم‌زمان با طراحی سایت لازم است تمام اقداماتی که موجب واکنش گرا بودن سایت می‌شود را پیاده‌سازی کرد تا کاربران هنگام ورود به سایت بتوانند به تمام قسمت‌ها و دکمه‌های وب سایت دسترسی داشته باشند.

سایت واکنش گرا

استفاده از سیستم بهبود رتبه الکسا کلیک اول

استفاده از سیستم هوشمند کلیک اول، یکی از مؤثرترین و سریع‌ترین راه‌های بهبود رتبه الکسای وب سایت است و با ارائه پکیج‌های کاملاً اختصاصی و پیشرفته، می‌توان تمامی پارامترهای سایت مورد نظر را در الکسا بهبود بدهد که با پرداخت ماهیانه مبلغ سفارش، می‌توان با اطمینان خاطر و خیالی آسوده به رتبه‌های برتر الکسا دست پیدا کرد.

نتیجه‌گیری

تمام راه‌های بهبود رتبه الکسا که در این مقاله بیان شد، جزء موارد تخصصی و اصولی هستند که در مرحله اول موجب بهبود وضعیت سئو سایت و در مرحله دوم سبب بهبود رتبه الکسا سایت می‌گردد. در حقیقت هنگامی‌که وب سایت مورد نظر در جایگاه‌های برتر نتایج جستجو مشاهده شود، کاربران و مخاطبان بسیار زیادی وارد سایت خواهند شد و همین امر باعث بهبود رتبه و رنک الکسا خواهد شد. البته توجه داشته باشید که این اقدامات باید توسط یک سئو کار حرفه‌ای و به کمک کارشناس تولید محتوا به‌صورت تخصصی انجام گیرد؛ اگر نیاز به بهبود رتبه الکسا سایت دارید، همین حالا با کارشناسان ما در سایت نونگار همراه باشید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید