طراحی سایت


تب sitemap در کنسول جستجوی گوگل

فرآیندی است که در آن اطلاعات دررابطه با صفحات، فیلم ها و سایر پرونده های مرتبط با سایت خود و روابط بین این موارد را ارائه می دهید. درواقع موتورهای جستجوی گوگل این فایل (فرآیند) را مورد مطالعه قرار می دهند تا با هوشمندی و آگاهی بیشتری سایت شما را جستجو کنند. این فایل به موتورهای گوگل می گوید که چه پرونده هایی و صفحاتی در سایت شما مهم هستند و همچنین اطلاعات مهمی از این پرونده ها را در اختیار شما قرار می دهند، به عنوان مثال: برای صفحات آخرین صفحه بروزرسانی، تعداد دفعات تغییر صفحه و نسخه های مختلف زبان از یک صفحه را در اختیارمان قرار می دهد. در ضمن برای تهیه اطلاعات خاصی از صفحات خود می توانید از نقشه سایت استفاده کنید.

طراحی سایت

نیاز به نقشه سایت

اگر صفحات سایت شما به درستی پیوند داده شوند، گوگل توانایی بیشتری در شناخت از سایت شما بدست خواهد آورد.شما به یک چنین فایلی نیاز خواهید داشت اگر:
• سایت شما واقعا بزرگ است.
• سایت شما محتوای زیادی را حاوی می باشد که ارتباط دقیقی بین آن ها وجو ندارد.
• سایت شما جدید است و پیوندهای خارجی کمی در آن وجود دارد.
• سایت شما دارای محتوای رسانه ای غنی زیادی (فیلم ، عکس) است یا در Google News نشان داده شده است.

عدم نیاز به نقشه سایت

• سایت شما کوچک است.
• شما در یک سرویس ساده میزبانی سایت هستید.
• سایت شما به صورت داخلی پیوند خورده است.
• شما پرونده چند رسانه ای (فیلم و تصاویر و..) ندارید.
حال با این توصیفات تصمیم با شماست که می خواهید نقشه سایت را بسازید یا خیر؟ اگر تصمیم به ساخت نقشه سایت دارید مطالب زیر می تواند به شما کمک کند.

نقشه سایت را بسازید و ارسال کنید

در این مطلب نحوه ساخت نقشه سایت توضیح داده شده و به شما می گوید که به چه شکل می توانید برای گوگل دسترسی را امکان پذیر کنید.
1 - تصمیم بگیرید که گوگل کدام صفحات سایت شما را خزنده کند و نسخه متعارف هر صفحه را تعیین کنید.
2 - تصمیم بگیرید که می خواهید از کدام قالب نقشه سایت استفاده کنید. می توانید نقشه سایت خود را به صورت دستی ایجاد کنید و یا از بین تعدادی از ابزارهای شخص ثالث نقشه سایت خود را برای خود ایجاد کنید.
3 - نقشه سایت خود را با افزودن آن به پرونده robots.txt یا ارسال مستقیم آن به Search Console ، در دسترس Google قرار دهید.
در ادامه این سه مرحله را به تشریح می رسانیم.

قالب های نقشه سایت

گوگل از جند قالب برای این منظور استفاده می کند که در اینجا به تشریح آن ها می پردازیم و نکته ی قابل توجه این است که گوگل انتظار دارد که پروتکل اتخاذی در همه ی قالب ها رعایت شده باشد. لازم به ذکر می باشد که در حال حاضر گوگل از ویژگی در این فرآیند استفاده نمی کند.
تمام قالب ها فایل مورد نظر (نقشه سایت) را به 50000 پیوند محدود می کنند و در حجم آن نباید بیش از 50 مگابایت در حالت غیر فشرده باشد.
در صورتی که پرونده ی بزرگتری داشته باشید می توانید لیست خود را به چندین نقشه سایت تقسیم کنید. نکته ای که وجود دارد این است که می توانید فهرستی از نقشه سایت ایجاد کنید (حاوی فایلی است که به لیستی از نقشه ها اشاره دارد) و آن را در قالب یک واحد برای گوگل ارسال کنید. البته این امکان را دارید که چندین نقشه را هم به صورت جداگانه برای گوگل ارسال کنید. اسامی این قالب ها به شرح زیر می باشند:
• XML
• RSS, mRSS, and Atom 1.0
• Text
• Google Sites

برنامه های افزودنی نقشه سایت برای انواع رسانه های اضافی

از پیوندهای واجد شرایط کامل استفاده کنید.
یک نقشه سایت می تواند در هر نقطه از سایت شما قرار بگیرد و ارسال شود، اما این فایل فقط فرزندان فهرست اصلی را تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین، یک نقشه سایت ارسال شده در ریشه سایت می تواند بر روی تمام فایل های سایت تأثیر بگذارد، جایی که توصیه می کنیم نقشه های سایت خود را ارسال کنید.
شناسه های جلسه از URL ها را در نقشه سایت خود قرار ندهید تا خزیدن تکراری آن URL ها را کاهش دهد.
با استفاده از حاشیه نویسی hreflang ، در مورد نسخه های جایگزین URL به گوگل بگویید.
پرونده های نقشه سایت باید UTF-8 رمزگذاری شده باشند.
نقشه سایت های بزرگ رابشکنید.
برای خواندن بیشتر این مطالب بر روی این قسمت کلیک کنید.

نقشه سایت خود را برای گوگل ارسال کنید.

گوگل هر بار که سایت فراخونده می شود نقشه سایت رابررسی نمی کند، این اتفاق زمانی رخ می دهد که برای اولین بار متوجه آن می شویم. دریک صورت بررسی مجدد صورت می پذیرد که دوباره گوگل را پین کنید تا بفهمانید که نقشه سایت شما تغییراتی داشته است. لازم به ذکر می باشد که شما فقط باید گوگل را از بروزرسانی نقشه سایت خود مطلع سازید نه در مواقع دیگری.

چند روش مختلف برای در دسترس قرار دادن نقشه سایت شما در گوگل وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

با استفاده از ابزار نقشه های جستجو کنسول آن را به Google ارسال کنید
خط زیر را در هر جایی از فایل robots.txt خود وارد کنید ، مسیر نقشه سایت خود را مشخص کنید:
نقشه سایت: https://npco.net/sitemap.xml
با استفاده از قابلیت "پینگ" از گوگل بخواهید نقشه سایت شما را واکشی کند. درخواست HTTP GET را مانند این ارسال کنید:
https://www.google.com/ping?sitemap=https://npco.net/sitemap.xml


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید