طراحی سایت


طراحی سایت اُکالا

بررسی طراحی سایت اُکالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معروف بسیار حائز اهمیت است. این سایت که در واقع یک سوپر مارکت اینترنتی بر پایه فروشگاه زنجیره ای افق کوروش است، شهرت زیادی بر هم زده است. در راستای تاسیس سایت اُکالا در سال 97 و به سبب تلاش های فراوان مجموعه آن، امروزه شاهد یکی از پر بازدیدترین سایت ها در نوع طراحی سایت فروشگاهی هستیم.
در حال حاضر سایت اُکالا با بهره گیری از مجله های اینترنتی در زمینه آشپزی، اطلاعات بازار، مقالات پزشکی و اتکا به توسعه پذیری افق کوروش، توانسته است محصولات و اطلاعات مورد نیاز مشتری در اختیارشان قرار دهد. بدون شک بررسی چنین سایت ارزشمندی در زمینه طراحی از موارد مهمی است که برای خیلی افراد ممکن است جالب باشد. به منظور شناخت سایت اُکالا و کاربری آن همراه ما باشید.

طراحی سایت

ویژگی های طراحی سایت اُکالا

تجربه خرید آنلاین به یادمانی، ادعایی است که سایت فروشگاه اینترنتی اُکالا ارائه داده است.
این سایت با پشتوانه ای چون مراکز فروش افق کوروش توانسته است تمام محصولات و نیازهای روزانه افراد از جمله انواع خوار و بار و محصولات سوپر مارکتی را برای مشتری فراهم کند. تخفیف های موجود در طراحی سایت اُکالا از نمونه موارد جالبی است که در اکثر سایت های دیگر نیز وجود دارد.
به طور کلی با مراجعه به اُکالا با یک طراحی سایت فروشگاهی در قالب موارد زیر مواجه خواهید شد:
• وجود انواع تخفیف؛
• وجود روش های پرداخت آسان؛
• ویترین محصولات؛
• ضمانت بازگشت کالا؛
• تحویل سریع؛
• بهره مندی از گزینه پیشنهاد روز؛
• و انواع دسته بندی های مختلف.

کاربر یا مشتری به محض مراجعه به سایت اُکالا در قسمت بالای سایت با انتخاب محدوده مواجه می شود. این گزینه با در نظر داشتن نزدیک ترین فروشگاه ها به مشتری در نظر گرفته شده است.
پس از انتخاب محل نزدیک به فروشگاه های ارائه دهنده سرویس سایت اُکالا می توانید در بخش جستجو، کالا یا محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید در قسمت دسته بندی که در زیر بخش جستجو قرار دارد، روی نوع کالای خود کلیک کنید.
در طراحی سایت فروشگاهی به طور معمول گزینه های تخفیف و پیشنهادی وجود دارد. این گزینه در طراحی سایت اُکالا نیز موجود است.
شما در صفحه اول، سوای از دسته بندی ها با انبوهی از بخش های مرتبط با کالای پر فروش، پر بازدید و با بالاترین تخفیف ها مواجه خواهید شد. هر کدام از این بخش ها نیز تخفیف های مخصوص به خود را دارند.

دسته بندی در طراحی سایت اُکالا

در طراحی سایت فروشگاهی اُکالا از 8 دسته بندی کلی استفاده شده است. این دسته بندی ها به شرح زیر است:
• مواد غذایی؛
• نوشیدنی و دمنوش؛
• خواربار؛
• آرایشی بهداشتی؛
• میوه و سبزیجات؛
• ابزار و ملزومات؛
• لوازم التحریر و اداری؛
• مادر و کودک.

نکته جالب این است که هر کدام از این دسته بندی ها به بخش های زیرین دیگری تقسیم می شوند. به طور مثال در بخش مواد غذایی دسته بندی های لبنیات، آجیل و خشکبار، پروتئینی، غذای آماده، کنسرو، شیرینی و غیره وجود دارد.
برای بررسی بیشتر و بهتر به منظور خرید آسان از سایت اُکالا، هر کدام از دسته بندی ها به موارد جزیی تر دیگری نیز تقسیم می شود. در جزیی ترین بخش دسته بندی در طراحی سایت اُکالا مشتری می تواند اطلاعات دقیقی از محصول خود را در اختیار داشته باشد. در صورت موجود نبودن محصولات در فروشگاه، از عنوان به زودی یا ناموجود استفاده شده است.
همچنین مشتری می تواند با انتخاب گزینه «موجود کن» کالایی که تمام شده است را برای سفارشات آتی خود انتخاب کند. چنین گزینه ای شبیه به این است که شما به یک سوپر مارکت رفته اید و آن مغازه کالای مورد نظر شما را ندارد و از صاحب مغازه می خواهید که آن محصول را به سفارش شما فراهم کند.

فیلتر های موجود در طراحی سایت اُکالا

در قسمت سمت راست سایت هنگام انتخاب کالای مورد نظر، مشتری می تواند محصول را بر اساس بازه قیمتی، برند، کالای موجود و پیشنهاد روز انتخاب کند. چنین فیلترهایی در طراحی سایت فروشگاهی از نوع سوپر مارکت یک مزیت فوق العاده محسوب می شود.

نگاه طراحانه طراحی سایت اُکالا

نکته مهم در طراحی وب سایت اُکالا مرتبط با کیفیت عکس های موجود در این سایت و همچنین خصوصیت دسته بندی آن است. در صورت استفاده از کامپیوتر، تنها با قرار گرفتن موس روی تب دسته بندی ها، بدون کلیک می توانید جزییات مربوط به محصولات را مشاهده کنید.
فروشگاه اینترنتی اُکالا به شکل متفاوتی از یک سئو قدرتمند و بهینه شده استفاده می کند. با سرچ اُکالا به آسانی می توان وارد این سایت شد. هم چنین در صورت سرچ افق کوروش نیز در رتبه دوم URLها با فروشگاه اینترنتی اُکالا مواجه خواهید شد.

و در آخر...

طراحی سایت اُکالا با اتکا بر فروشگاه زنجیره ای افق کوروش یکی از متفاوت ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه طراحی سایت فروشگاهی محسوب می شود.
برای بررسی بیشتر و دقیق تر گزینه های موجود در طراحی این سایت پیشنهاد می دهیم سری به آن بزنید تا از نزدیک با رابط کاربری ساده و جذاب آن آشنا شوید.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید