کدام سیستم مدیریت محتوا برای راه اندازی فروشگاه آنلاین مناسب‌تر است؟
شاید چندی پیش تا اسم فروشگاه اینرنتی می آمد ذهن همه فقط به سمت دی جی کالا معطوف می شد اما در حال حاضر با افزایش اعتماد مردم نسبت به خرید اینترنتی از فروشگاه های آنلاین شاهد گسترش فروشگاه های اینترنتی هستیم. در این میان، گستردگی گرایش مردم به سمت طراحی سایت فروشگاهی موجب شده است تا پلن های طراحی سایت با امکانات و قیمت های متفاوت شکل گیرد تا همه کسبه متناسب با نیاز و میزان توان سرمایه گذاری شان بتوانند یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنند. از طراحی سایت تخصصی با قیمت های بسیار نجومی گرفته تا قالب های آماده وردپرسی یا پرستا شاپ با قیمت های مختلف همه و همه پلن هایی هستند که پیش روی شما قرار گرفته اند و شما می توانید گزینه دلخواه تان را انتخاب کنید. اگر نمیدانید پرستاشاپ چیست؟ اینجا کلیک کنید. اگر در فکر طراحی سایت فروشگاهی هستید اما از پس قیمت های نجومی کدنویسی اختصاصی بر نمی آیید ما به شما استفاده از قالب های آماده را پیشنهاد می کنیم. حال ممکن است برای تان سوال پیش آمده باشد که وردپرس یا پرستاشاپ؟ تا انتهای این مطلب با مقایسه ووکامرس و پرستا شاپ با ما همراه باشید.

معرفی افزونه ووکامرس در سیستم مدیریت محتوای وردپرس

این روزها همه می دانند که قدرتمندترین و کاربرپسندترین سیستم مدیریت محتوای جهان وردپرس است. وردپرس یک قالب کدباز یا open source است که هم کار طراحان سایت را راحت کرده و هم کار وب مسترها یا مدیران سایت را. اما در گذشته این سیستم مدیریت محتوا برای توسعه سایت های فروشگاهی چندان قابل استفاده نبود و امکانات مورد نیاز یک سایت فروشگاهی رابرآورده نمی کرد. اما در حال حاضر با ظهور افزونه ووکامرس راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کامل و جامع با ورپرس کار ساده ای به نظر می رسد. طراحی سایت با ووکامرس و افزونه ووکامرس تمام نیازهای یک فروشگاه اینترنتی را برآورده ساخته و به سادگی روی قالب های مختلف نصب می گردد.

افزونه ووکامرس در سیستم مدیریت محتوای وردپرس

معرفی سیستم فروشگاه ساز پرستا شاپ

اگر کمی به تیتر این بخش دقت کنید متوجه می شوید که پرستا شاپ یک سیستم فروشگاه ساز قدرتمند و منحصر به فرد است که می توان به صورت نامحدود در آن محصول بارگذاری کرد و به مدیریت آن پرداخت. حال آنکه ووکامرس یک افزونه است که روی سیستم مدیریت محتوای وردپرس نصب می شود. پرستا شاپ نیز همانند وردپرس open source و رایگان است و می توانید به راحتی نسخه اصلی آن را دانلود کرده و سپس از مارکت های ویژه پرستا شاپ قالب دلخواه تان را انتخاب کنید. این سیستم قدرتمند فروشگاه ساز از سال 2005 به بازار ارائه شده و فروشگا های اینترنتی متعددی در سراسر جهان به وسیله آن راه اندازی شده اند. اما همانظور که مستحضر هستید در قالب ها یا سیستم های مختلف طراحی سایت مزایا و معایبی وجود دارد که آگاهی از این مزایا و معایب می تواند به انتخاب بهینه و کارآمد تر مشتریان کمک ویژه ای کند. در ادامه به مقایسه این دو پلن برای طراحی فروشگاه اینترنتی خواهیم پرداخت. با ما باشید.

مقایسه ووکامرس و پرستا شاپ

همانطور که در جریان هستید یکی از مهم ترین فاکتورهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها سرعت سایت است. سایتی که سرعت بالاتری داشته باشد نسبت به سایتی مشابه با امکانات یکسان در رده بالاتری قرار گرفته و طبیعاتا بیشتر دیده شده و ورودی بیشتری نیز خواهد داشت. ورودی یک سایت سرمایه آن است. به عبارتی دیگر این ورودی ها یا کاربران سایت هستند که فروش اینترنتی یک سایت را رقم می زنند. با این تفاسیر سرعت سایت یکی از مهم ترین عواملی است که پیش از انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا باید به آن توجه کرد. در ادامه ووکامرس و پرستاشاپ را از نظر سرعت با هم مقایسه می کنیم.

1. سرعت ووکامرس

اگر ووکامرس به خوبی نصب و پیکربندی شود و با سایر افزونه های سایت تداخل نداشته باشد می توان گفت سرعت بسیار بهتری نسبت به پرستا شاپ خواهد داشت. در صورتی که در کنار افزونه ووکامرس از افزونه‌ WP Super Cache استفاده کنید می توانید سرعت ووکامرس خود را افزایش داده و جایگاه بهتری در رتبه بندی گوگل کسب کنید.

2. سرعت پرستاشاپ

اگر بخواهیم پرستاشاپ را از لحاظ سرعت با ووکامرس مقایسه کنیم باید بگوییم که این سیستم آنلاین فروشگاه ساز، سیستم کش قدرتمندی نداشته و به همین دلیل به مرور که حجم محصولات و تصاویر سایت بالا رود شاهد افت سرعت سایت خواهید بود. اما مشکل افت سرعت در پرستا شاپ نیز با استفاده از ماژولی به نام Memcached قابل برطرف کردن است، اما نصب آن کار پیچیده تری نسبت به نصب افزونه های وردپرسی است.

مقایسه ووکامرس و پرستا شاپ

مقایسه ویژگی های فنی ووکامرس و پرستاشاپ

عموما قالب‌های فروشگاهی وردپرس open source است و به راحتی می توانید آن گونه که می خواهید آن را برای خود شخصی سازی کنید. طراحی سایت با وردپرس قالب های فروشگاهی وردپرس واکنش گرا هستند و در هر دستگاهی از جمله لپتاپ، موبایل یا کامپیوترهای رومیزی سایت شما را به خوبی نمایش می دهند. به واسطه امکان نصب افزونه یواست روی آنها از لحاظ سئو عملکرد بهتری نسبت به سایر سیستم های فروشگاه ساز دارد.

در سیستم پرستا شاپ نیز به علت متن باز بودن قالب امکان تغییر یا ویرایش کدها و شخصی سازی قالب وجود دارد. از مارکت های ویژه پرستاشاپ نیز می توانید قالب های متعدد و دلخواه و متنوع دلخواه خود را خریداری کرده و روی سایت تان نصب کنید. در پرستاشاپ نیز تنظییمات واکنشگرایی سایت وجود دارد. در طراحی سایت با سیستم پرستا شاپ همچنین این امکان وجود دارد که یک نسخه متفاوت نسبت به دکستاپ روی موبایل، از سایت شما به نمایش دربیاید.

مقایسه ووکامرس و پرستا شاپ از لحاظ هزینه:

نسخه های اصلی پرستا شاپ و ووکامرس هر دو به صورت رایگان وجود دارند و قابل دانلود هستند. اما افزونه هایی که برای مدیریت بهتر سایت نیاز است در ووردپرس نسخه های با کیفیت اما به صورت رایگان یافت می شود اما نسخه های رایگان پرستا شاپ کیفیت آنچنانی ندارد و باید برای عملکرد بهتر از نسخه های پریوم استفاده کرد.

مقایسه ووکامرس و پرستا شاپ از لحاظ امنیت:

امنیت در طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس زمانی وجود دارد که از قالب های نال شده استفاده نکنید و نسخه ووردپرس خود را به روز رسانی کنید. اگر سیستم پرستا شاپ بهره گرفتید نیز توصیه می کنیم از تکنیک رمزگذاری فایل htaccess. استفاده کنید.

وردپرس یا پرستاشاپ!

در حال حاضر تمامی شرکت‌ها موظف به داشتن یک وب سایت حرفه‌ای و یا ایجاد یک سایت تجارت الکترونیکی هستند تا هویت خود را به اطلاع عموم برسانند و خدمات و محصولات خود را به فروش برسانند. در واقع، ارتباطات دیجیتال عنصری است که دیگر نمی‌توان در عصر اینترنت از آن غافل شد. علاوه بر این، این تنها راه برای گسترش سریع و کارآمد کسب و کار و جذب مشتریان بیشتر است.

با این حال، قبل از ایجاد وب‌سایت خود، به ویژه یک سایت تجارت الکترونیک، ابتدا باید تفاوت های وردپرس و پرستاشاپ را در نظر بگیرید. سپس، قبل از ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک، باید تمام اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کنید را نیز بدانید.

وردپرس یا پرستاشاپ

مزیت‌های وردپرس

چند دلیل قانع کننده وجود دارد که چرا بازرگانان وردپرس را برای سایت خود انتخاب می کنند. اولین مورد بدون شک این واقعیت است که وردپرس به شما اجازه می دهد یک وب سایت به صورت رایگان ایجاد کنید. در واقع، وردپرس رایگان است و به همه کاربران خود اجازه می‎دهد تا آزادانه آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی و بهبود بخشند. برای اطلاع از سایر مزایای طراحی سایت با وردپرس وارد شوید.

1. سادگی

مزیت دیگر وردپرس علاوه بر اینکه به شما امکان ایجاد یک وب سایت حرفه‌ای رایگان را می‌دهد این است که یک ابزار ساده است که برای همه قابل استفاده است. این بدان معناست که برای دانستن نحوه ایجاد یک وب سایت با وردپرس، نیازی به مهارت های توسعه وب خاصی ندارید.

2. مقرون به صرفه

هنگام استفاده از وردپرس مجبور نیستید پول زیادی خرج کنید زیرا استفاده از آن و کار کردن با آن آسان است. در سایر پلتفرم‌ها، در صورت نیاز به اضافه کردن چند برگه اضافی یا وبلاگ یا هر چیز دیگری، باید افراد فنی را استخدام کنید. اما، با وردپرس هر شخص غیر فنی می‌تواند دستورالعمل‌ها را بخواند و کارها را انجام دهد.

مزیت‌های پرستاشاپ

هنگام استفاده از وردپرس مجبور نیستید پول زیادی خرج کنید زیرا استفاده از آن و کار کردن با آن آسان است. در سایر پلتفرم‌ها، در صورت نیاز به اضافه کردن چند برگه اضافی یا وبلاگ یا هر چیز دیگری، باید افراد فنی را استخدام کنید. اما، با وردپرس هر شخص غیر فنی می‌تواند دستورالعمل‌ها را بخواند و کارها را انجام دهد.

1. بک آفیس کارآمد

در واقع، پرستاشاپ برای فروش و معاملات، طرف مقابل یا کمیسیون نمی‌خواهد. حالت چند فروشگاهی آن به کاربران اجازه می‌دهد تا چندین سایت را به طور همزمان مدیریت کنند.

2. ابزارهای بازاریابی اینترنتی

پرستاشاپ به فروشندگان آنلاین کمک می‌کند تا با برجسته کردن برخی ویژگی‌ها، انتظارات کاربرانش را رفع کند. از جمله: اصلاح متا تگ ها، استفاده از بازنویسی url و ایجاد یک فایل نقشه سایت. در نهایت، ابزارهای بازاریابی مختلفی در پرستاشاپ موجود است که فقط به این موارد اشاره می‌کنند: هدایا، تخفیف‌ها و حمایت مالی.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی و مقایسه دو روش رایج طراحی سایت فروشگاهی پرداختیم. با توجه به اینکه این روزها سئو و بهینه سازی سایت در فروشگاه های اینترنتی بسیار حائز اهمیت است توصیه می کنیم برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی سئو شده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و افزونه ووکامرس استفاده کنید. اما این توصیه به هیچ وجه به منزله رد طراحی سایت فروشگاهی با سیستم منحصربه فرد پرستا شاپ نیست. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات ارزشمند و کاربردی تان را با ما به اشتراک بگذارید.

ایجاد یک سایت تجارت الکترونیک با وردپرس به شما آزادی بیشتری در انتخاب سیستم پرداختی که استفاده می‌کنید و همچنین از نظر شخصی سازی می‌دهد. ادغام دستی یک سیستم پرداخت در یک سایت وردپرس لزوما مترادف با دانش پیشرفته html، css و اسکریپت جاوا نیست.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید