طراحی سایت


نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل

یک سرویس کاملا ضروری و مفید است که توسط گوگل به همه مدیران وب ارائه می شود تا به بهینه سازی سایت های خود برای جستجو کمک کند. اگرچه مطمئناً برای اینکه بتوانید توسط Google خزیده و نمایه شوید ، لازم نیست در Search Console وارد سیستم شوید ، اما قطعاً می تواند به بهینه سازی سایت و محتوای آن برای جستجو کمک کند. در این مقاله قصد داریم نگاهی دقیق و ریز به ریز به موارد و گزینه های موجود در این فرآیند بیاندازیم.

کنسول جستجوی گوگل

به چه گزارشاتی در کنسول جستجوی Google نگاه می کنید؟

به پیوند های سایت خود و آیا اصلاً به تنظیم پارامترهای URL خود فکر می کنید؟
تقریباً برای همه موارد می توانید از کنسول جستجوی Google استفاده کنید. Google که تقریباً یک دهه با نام Google Webmaster Tools شناخته می شد ، مجموعه ابزار خود را با نام Google Search Console در سال 2015 تغییر نام داد. با هر سال جدید ، Google ابزار ، تجزیه و تحلیل و داده های جدیدی برای ردیابی در کنسول جستجوی Google به ما داده است. نسخه جدید Search Console که در ژانویه 2019 اعلام شد ، اکنون رسما از نسخه بتا خارج شده است. بنابراین این بدان معنی است که زمان تجدید راهنمای کامل ما برای کنسول جستجوی Google فرا رسیده است. بیایید این حقیقت را بپذیریم که بین خطاهای AMP بیش از حد و ترس از به روزرسانی، الگوریتم Google وجود دارد. کنسول جستجوی Google بدون هیچ گونه اقدامی می تواند به سیستمی از کپی / چسباندن تبدیل شود.
آنچه درباره کنسول جستجوی Google در طی یک فرآیند آموزشی خواهید آموخت، در حقیقت سعی ما براین است تا در چندین مقاله به صورت پیوسته تمامی نکات و جزئیات مربوط به وب مستر یا به عبارتی تمامی تب ها و یا ابزارهای وب مستر را تشریح سازیم.
Overview
Performance
URL Inspection
Index
Enhancements
Security & Manual Actions
Legacy tools & reports
Links
قصد داریم تمامی این گزینه ها را به طور مفصل توضیح دهیم پس بدون هیچ پس و پیشی به سراغ اولین گزینه برویم:

Overview بررسی اجمالی

ا گزارش اجمالی در کنسول جستجوی Google چیست؟ گزارش مروری در کنسول جستجوی Google شامل سه گزارش اصلی است:
Performanceکارایی
Coverageپوشش
Enhancements پیشرفت ها
حال به تشریح اولین گزارش خواهیم پرداخت لذا قابل ذکر می باشد که اگر مطالب به حد نساب خود برسد مجبور خواهیم شد ادامه ی توضیحات را به مقاله ی دیگری موکول کنیم:

Performance کارایی

در GSC قدیمی ، گزارش Search Analytics خلاصه ای از 7 ، 28 یا 90 روز از تعداد دفعات نمایش وب سایت شما در نتایج جستجو را نشان می دهد اما امروزه انتخاب زمان آنالیز کامل بسته به خود مدیر دارد. در حقیقت بررسی می کند که چند نغر از وب سایت شما بازدید داشته اند. بررسی اجمالی عملکرد ، نمودار تعداد سرعت جمع شده برای وب سایت را نشان می دهد که بر اساس صفحاتی است که بازدیدکنندگانی که از Google Toolbar با ویژگی PageRank فعال شده اند بیشتر به آنها دسترسی پیدا می کنند. به عنوان مثال ، اگر سایت شما در آلمان باشد و همه کاربران شما در آلمان باشند ، نمودار زمان بارگذاری را در آلمان نشان می دهد. به همین ترتیب ، اگر کاربران شما بیشتر از اتصالات dial-up (باند پهن سریع) استفاده می کنند ، این امر در این اعداد نیز منعکس می شود. اگر فقط چند بازدید کننده سایت شما از Google Toolbar استفاده می کنند ، ممکن است توانایی نمایش این داده ها را Webmaster Tools نداشته باشد. یا به عبارتی گزارش عملکرد، معیارهای مهم در مورد عملکرد سایت شما را در نتایج جستجوی Google نشان می دهد: هر چند وقت یک بار ظاهر می شود، موقعیت متوسط در نتایج جستجو، نرخ کلیک و هر ویژگی خاص (مانند نتایج غنی) مرتبط با نتایج شما. از این اطلاعات می توانید برای بهبود عملکرد جستجوی سایت خود استفاده کنید ، به عنوان مثال: ببینید که چگونه ترافیک جستجوی شما با گذشت زمان تغییر می کند ، از کجا می آید و چه سوالاتی در جستجو به احتمال زیاد سایت شما را نشان می دهد. بیاموزید کدام یک از درخواست ها در تلفن های هوشمند ایجاد شده است و از این مورد برای بهبود هدف قرار دادن تلفن همراه خود استفاده کنید. ببینید کدام صفحات بالاترین و پایین ترین میزان کلیک را از نتایج جستجوی Google دارند.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید