طراحی سایت


یادگیری برای طراحی وب

ساخت سایت قابل یادگیری بسیار سخت تر از آنچه به نظر می رسد، می باشد. هدف باید یک تجربه کاربری روشن باشد که بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت آن را درک کنند. طراحان برنامه های تلفن همراه می توانند این مشکل را از طریق پردازنده حل کنند که به کاربران در یادگیری رابط کمک می کند، اما وب سایت ها همیشه نمی توانند آموزش های طولانی را ارائه دهند. بیایید نگاهی به یادگیری بیاندازیم و ببینیم که چگونه می توانید این تکنیک ها را در وب سایت های خود اعمال کنید. بیشتر بازدیدکنندگان می دانند چگونه در وب مرور کنند ، بنابراین در واقع ایجاد رابط هایی نیست که مردم یاد می گیرند ، بلکه فقط پیروی از قراردادها هستند تا از سایت شما راحت باشند.

چرا مسئله یادگیری مهم است؟

وقتی افراد می دانند چگونه از یک رابط استفاده می کنند ، بیشتر با آنها درگیر می شوند. برعکس ، افراد از رابط هایی که به نظر می رسد وحشتناک پیچیده به نظر می رسند دور می شوند. شما می خواهید برای یادگیری طوری طراحی کنید که افراد دور و برشان بچسبند. هدف این است که به آنها کمک کنید سریع رابط کاربری شما را یاد بگیرند تا بتوانند از آن استفاده کنند. به این ترتیب کاربران تکراری بیشتری دریافت می کنید و سایت دارای نرخ پرش کمتری است. طراحی تعامل باید قابل یادگیری باشد ، یا حداقل لازم نیست که طراح نحوه استفاده از رابط را به مردم آموزش دهد. این برای نرم افزارهای پیچیده مانند فتوشاپ کار نمی کند اما یک وب سایت یک نرم افزار پیچیده نیست. به عنوان مثال ، همه وب سایت آمازون را می دانند. پر از هزاران دسته و میلیون ها محصول است. با این مقدار محتوا انتظار دارید که آشفته باشد. با این حال مرور و جستجوی آمازون واقعاً خیلی سخت نیست. چرا؟ زیرا آنها روی مولفه های مربوطه تمرکز می کنند که به افراد کمک می کند رابط کاربری را درک کنند. با عناصر پیچیده صفحه ، همیشه نیازی به اعتماد به عقل سلیم ندارید. به عنوان مثال ، هنگامی که برخی عناصر را در رابط کاربری قرار می دهید ، توییتر از نکات راهنمای ابزار کمی استفاده می کند.
هدف آنها تشویق تعامل بیشتر کاربر و کمک به مردم برای ادامه استفاده از توییتر است. این یک روش تضمین شده برای افزایش کل پایگاه کاربر و تشویق برای حفظ میزان بالاتر است. با این اوصاف ، اجازه دهید کمی بیشتر به چند تکنیک برای یک وب سایت قابل یادگیری بپردازیم.

طراحی سایت

سازگاری باعث ایجاد آشنایی می شود.

در اوایل مقاله اشاره کردم که چگونه یک رابط سازگار برای یک طراحی خوب لازم است. این بدان معناست که شما می خواهید از عناصر صفحه مشترکی که مردم با آن ها آشنا هستند استفاده کنید و در طولانی مدت آن ها را شبیه یکدیگر نگه دارید. عناصر خاصی باید در هر صفحه در همان مکان باقی بمانند. یافتن پیمایش ، نشان و محتوای اصلی شما باید به راحتی انجام شود. اما برنامه های پیچیده تر باید فراتر از محتوای اطلاعاتی باشند. به عنوان مثال Backend Dropbox را در نظر بگیرید که از زمان راه اندازی تاکنون اساساً یکسان به نظر می رسد.
هنگامی که یک کاربر رابط Dropbox را یاد گرفت ، دیگر نیازی به یادگیری مجدد آن نیست. این هدف ثبات است. وقتی کسی برای دومین بار به Dropbox بازگشت ، دیگر از قبل با آن آشنا می باشد. هنگامی که افراد مدتی از آن استفاده کردند ، با UI آشنا می شوند و انتظار دارند رفتار خاصی داشته باشد.همین روش را می توانید در وبلاگ ها و سایت های محتوا نیز پیدا کنید ، فقط کمتر برجسته است. به عنوان مثال WebDesigner Depot یک طراحی مجدد را شروع کرد و تمام رویدادهای شناور خود را تغییر داد تا از یک جلوه متحرک استفاده کند.
اکنون هنگامی که هر یک از عکس های داستان ویژه ، عنوان ها یا هر یک از پیوندهای ناوبری را داشته باشید ، متوجه خواهید شد که یک انیمیشن کوچک وجود دارد که این موارد را به سمت راست منتقل می کند. این در سرتاسر سایت ثابت مانده و به بازدیدکنندگان می گوید که چه انتظاری داشته باشند. در طراحی خود به دنبال سازگاری باشید و تا آنجا که ممکن است آن عناصر را ثابت نگه دارید.

طراحی سایت

پاسخ و بازخورد UI

دنیای موبایل غالباً در مورد تعاملات خرد و چگونگی تأثیر این رفتارها صحبت می کند. این تعاملات معمولاً انیمیشن یا پاسخ UI به رفتارهای کاربر هستند و برای یک رابط قابل یادگیری بسیار مهم هستند. کاربران نیاز به شواهدی دارند که نشان می دهد آنچه انجام داده اند (کلیک ، ارسال فرم ، محتوای وارد شده) در صفحه تأثیر داشته است. این کار را می توانید با جلوه های متحرک ساده یا با ایجاد عناصر صفحه که به کاربران پاسخ می دهند ، انجام دهید. یک مثال عالی فرم ثبت نام در صفحه ثبت نام MailChimp است.


طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید