طراحی سایت

اهمیت گرید ها در طراحی وب سایت


مهمترین چیزی که در طراحی سایت مد نظر قرار می گیرد نحوه ارائه اطلاعات به کاربران است ، چیزی که باعث بوجود آمدن احساس رضایت در بازدیدکنندگان سایت می شود این است که در کوتاه ترین زمان به هدف خود برسند و اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند . با وجود این هدف طراحی سایت انواع متفاوتی دارد . در طراحی سایت باید یک ساختار کامل داشته باشد و به این توجه داشت که و اینکه چگونه اطلاعات مورد نیاز کاربران در اختیار آنها قرا رگیرد . برای این کار از گرید استفاده می شود ، در واقع گرید یک ذهنیت مطمئن به طراح می دهد و مانند یک راهنما به او در طراحی سایت کمک می کند ، این امر به طراح کمک می کند تا خلاقیت خود را در مسیر خاصی قرار دهد و یک ساختار مبنایی برای طراحی وب سایت و یک طرح قوی برای عناصر به وجود بیاورد و این فکر اشتباه است که گرید برای طرح یک محدودیت است زیرا که یک ابزار است برای رسیدن به هدف مورد نظر در طراحی سایت .گرید های بسیاری در طراحی سایت استفاده می شوند و در اینجا چند نمونه از آن را بازگو خواهیم کرد .
گرید نوشتاری ساده ترین گرید در طراحی وبسایت به شمار می رود که از یک بلوک متنی به همراه تصاویر جاسازی شده تشکیل شده که توسط حاشیه ای محصور شدده اند . این گرید در پست گذاری در وبلاگها ، کتابها و مقالات مناسب هستند و البته فقط در متن محدود نبوده و در اطراف ستون های آن تصاویر نیز قرار می گیرند . وقتی می خواهید یک افکت زیبا در طراحی وبسایت خود ایجاد کنید که دارای اطلاعات منقطع هستند می توانید برای قرار دادن محتوا از گرید ستونی استفاده کنید . این گرید دارای فضایی با ستون های عمودی است و سمت چپ آن برای تصاویر و متنها آزاد گذاشته می شود . در استفاده از این گرید می توان در طراحی سایت بین چند ستون ارتباط برقرار کرد .
برای طرح هایی که به کنترل بیشتری احتیاج دارند و دارای پیچیدگی هستند می توان از گرید قسمتی در طراحی وبسایت استفاده کرد . با قسمت بندی این گرید می توان فضایی برای محدود کردن عناصر مختلف وب سایت قرار داد ، این گرید طراحی سایت را با ترکیبی از دسته بندی عمودی و افقی ساختار بندی می کند ، نمونه طرح های مناسب آن گالری های تصاویر ، کارتهای فروشگاهی و ... هستند .
گرید دیگری وجود دارد که عناصر مختلف سایت را در یک قالب بصری قرار می دهد و اغلب دارای ستون ها و ردیف های با وسعت متفاوت و اندازه دلخواه است که به آن گرید سلسله مراتبی می گویند با استفاده از آن می توانید محتواهایی که خیلی باهم متفاوت هستند را به یک دیگر ارتباط داد . اگر نیاز به یک گرید خاص دارید می توانید از این گرید استفاده کنید. .

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید