طراحی سایت


موتور جستجو چگونه کار می‌کند؟

موتورهای جستجو در واقع ماشین‌هایی می‌باشد که برای رفع نیاز کاربران ایجاد شده است. هدف آن‌ها پیدا کردن سایت‌هایی است که افراد به دنبال آنها می‌باشند. یعنی تلاش می‌کنند تا از محتوای سایت متوجه شوند که در مورد چه موضوعی صحبت کرده و آن را در کدام دسته قرار دهد. اگر صاحب سایت هستید بدانید که مهمترین بخش طراحی سایت این است که موتورهای جستجو بتوانند به خوبی محتوای شما را رویت کرده و آن را در بخش مختص به خود قرار دهد اگر موتور جستجو نتواند سایت شما را مشاهده کند در نتیجه نمی‌تواند مطالب شما را در نتایج جستجو یا SERPها نمایش دهد. گوگل الگوریتم‌هایی را استخدام کرده تا در این راه بهتر به کیفیت محتوا و طراحی وب سایت‌ها بپردازند. گوگل تلاش می‌کند تا بهترین‌ها در نتایج برای افراد نشان دهد.مهم نیست که سایت شما چه سایتی می‌باشد هر سایتی که دارید مانند طراحی سایت آگهی ، طراحی سایت بیمه ، طراحی سایت املاک و .. حتما باید بهترین محتوا را در آن قرار دهید تا در نظر موتورهای جستجو دیده شوید.افراد معمولا وقتی می‌خواهند تبلیغ در گوگل انجام دهند بهترین محتوا را برای دیده شدن تولید می‌کنند تا با آن کاربران را جذب سایت کرده و اقدام به فروش محصول و یا ارائه خدمات کنند. اگر برایتان سوال است که موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنندبا ما همراه باشید تا بیش‌تر با آن آشنا شوید. موتورهای جستجو در واقع سه بخش اصلی دارند:
• بخش اول
Crawl ( خزیدن ): در اینترنت برای پیدا کردن محتوا می‌گردند به همین منظور هر لینک، کد یا URL که برسند را مورد بررسی قرار می‌دهند.
Index ( فهرست کردن ) :در مرحله خزیدن موتورهای جستجو هر مطالبی را که پیدا کنند را ذخیره می‌کنند و به آن‌ها نظم می‌دهند سپس هر صفحه‌ای که مورد ایندکس قرار گرفته شده است در این بخش با استفاده از این بخش سازماندهی شده و در نتایج افراد به نمایش درمی‌آید.
Rank :بخش‌هایی از محتوا هستند که بهترین مطالب در اختیار افراد قرار می‌دهد در واقع موتورهای جستجو طوری به ترتیب بهتر بودن مطالب سایت‌ها را مرتب می‌کند که نتایج بهتری را برای افراد نمایش دهد.
• کراولینگ موتورهای جستجو
کراولینگ روشی است که موتورهای جستجو به کشف آن می‌پردازند. یعنی موتورهای جستجو مجموعه‌ای از ربات‌ها را تیم کرده و به دنبال کشف محتوای جدید یا آپدیت کردن آن‌ها می‌پردازند که به این ربات‌ها کراولرها یا عنکبوت‌ها می‌گویند. محتوا فقط به متن گفته نمی‌شود بلکه می‌تواند عکس، ویدیو، صوت پادکست باشد و در فرمت‌های مختلف PDF و تصویر و... باشد اما یک محتوا جدا از فرمتی که دارد با لینک آن شناخته و پیدا می‌شود.
• ایندکس موتورهای جستجو
موتورهای جستجو بعد از کشف و پیدا کردن محتوا آن‌ها را ذخیره می‌کند و آن‌هایی که مناسب هستند را در نتایج جستجوی افراد نمایش می‌دهد
• رنکینگ موتور جستجو
وقتی کاربران به جستجو می‌پردازند موتور جستجو صفحه اول خود را برای افراد نمایش می‌دهد و سایت‌هایی که از محتوای مناسب‌تری برخوردار می‌باشد را به ترتیب در مقابل افراد قرار می‌دهد
• بخش دوم: الگوریتم‌ها
گوگل الگوریتم‌هایی را استخدام کرده که با استفاده از این الگوریتم‌ها می‌تواند بسیاری از مسائل سایت را تشخیص دهند این الگوریتم‌ها به جزئیات بیش‌تر اهمیت می‌دهند و به راحتی بهترین محتوا را پیدا می‌کنند. الگوریتم‌های گوگل مدام در حال آپدیت شدن می‌باشند.
• بخش سوم: مبارزه با اسپم‌ها
گوگل مدام در حال شناسایی اسپم‌ها می‌باشد و در هر ساعت از شبنه روز به مبارزه با آن‌ها می‌پردازد بیش‌تر اسپم‌ها به طور اتوماتیک حذف می‌شوند. گوگل موارد زیر را اسپم می‌شناسد: سایت‌هایی که به صورت اتوماتیک به وجود آمده و برای هرزنامه به کار می‌رود، سایت‌هایی که هک شده است، متن یا کلمات مخفی شده در متن، تولید محتوای که بی ارزش باشد، قرار دادن لینک‌های غیر طبیعی و....
همانطور که خواندید محتوا مهمترین بخش از طراحی وب سایت می‌باشد که شما باید آن‌ها را به دست افراد متخصص و مجرب بسپارید تا با دانشی که در اختیار دارند بهترین محتوا را برای سایت شما تولید کنند. برای این کار می‌توانید از بهترین شرکت طراحی سایت و سئو سایت کمک بگیرید. با مراجعه حضوری و گرفتن مشاوره از تعرفه طراحی سایت و محتوای آن‌ها با خبر شوید.

طراحی سایت

طراحی سایت,بهینه سازی سایت به همراه طراحی وب سایت و طراحی پرتال تخصص شرکت طراحی نونگار است جهت اطلاع از تعرفه طراحی سایت با ما تماس بگیرید