طراحی سایت


طراحی سایت ریسپانسیو


امروزه با گسترش دسترسی به اینترنت، استفاده از دیگر دستگاه ها به منظور بهره گیری از خدمات اینترنت امری دور از ذهن نمی باشد. طراحی سایت ریسپانسیو و دسترسی کاربران به صفحات وب سایت از طریق تلفن، تبلت و غیره بسیار مورد توجه قرار می گیرد و یکی از دغدغه های صاحبان کسب وکارها در طراحی وب سایت می باشد. در کنار تمامی این موارد، رعایت اصول خاص در طراحی سایت ریسپانسیو ضروری می باشد در غیر این صورت کارآمدی خود را از دست خواهد داد. مواردی همچون عملکرد، بحث سئو سایت ، محتوا و دیگر فاکتورها که می بایست مورد توجه قرار گیرند. در ادامه به شرح این موارد می پردازیم.

معماری ضعیف در طراحی سایت ریسپانسو

نکته ای که در طراحی سایت ریسپانسیو بسیار نادیده گرفته می شود استفاده از محتوای یکسان می باشد.ارائه تمامی محتوای موجود در طراحی وب سایت در حالت ریسپانسیو موجب نمایش معماری ضعیفی از وب سایت خواهد بود. بدین منظور می بایست محتوای در نظر گرفته شده برای طراحی سایت ریسپانسیو با گذاشتن محتوای منتخب همراه باشد که موجب جذب توجه کاربر و اثرگذاری در بهینه سازی سایت شما خواهد شد.


طراحی سایت ریسپانسیو

عدم در نظر گرفتن کلمات کلیدی در طراحی سایت ریسپانسیو

تعداد کمی از افرد برای طراحی سایت ریسپانسیو خود کلمه کلیدی جدیدی را انتخاب می نمایند و در جهت سئو خاص موبایل گام برمی دارند. اما با درک این موضوع می توان فرصت قابل توجهی را در کسب وکار خود کسب نمایید. بدین منظور می بایست محتوایی درخور کلمه کلیدی نیز در طراحی سایت ریسپانسیو خود فراهم نماییم تا مبحث سئو را تحت پوشش قرار دهیم.


سرعت لود پایین در طراحی سایت ریسپانسیو

بسیاری بر این باور هستند که بسیاری بر این باور هستند که طراحی سایت ریسپانسیو اگر به درستی انجام پذیرد می تواند سرعت لود بالایی داشته باشد. طراحی سایت ریسپانسیو با سرعت لود بالا تاثیر منفی در تجربه کاربر خواهد داشت که موجب اترگذاری منفی در سئو سایت می شود. میانگین طراحی سایت های ریسپانسیو سرعت لود بهتری را در مقابل طراحی وب سایت برای کامپیوترهای شخصی را دارا می باشند.

عدم در نظر گرفتن برنامه های خاص موبایل

مسئله بسیار قابل توجه در نظر گرفتن برنامه های خاص موبایل در طراحی سایت ریسپانسیو می باشد که موجب جب ترافیک به سمت وب سایت می شود. مرورگر اپرا برنامه ایست که بسیاری از کاربران موبایل را به صفحات سایت هدایت می نماید. اپرا طبق آماری بیان نموده است که 68% از کاربرانش از تلفن های هوشمند به منظور هدایت به صفحه سایت استفاده نموده اند.

ویژگی های طراحی سایت ریسپانسیو

زمانی که برای تلفن های همراه طراحی سایت جداگانه ای پیاده سازی می شود، URL و HTML متفاوتی نسبت به کامپیوتر خواهد داشت. به همین خاطر گوگل مجبور است برای ورژن های گوناگون یک طراحی سایت چند بار سازمان دهی و نشانه گذاری اطلاعات مختلف را انجام دهد ، که این موضوع تاثیر منفی را در رتبه بندی گوگل دارد. طراحی سایت هایی که قابلیت ریسپانسیو بودن را ندارند معمولا در نمایش اطلاعات و تصاویر در ابعاد گوناگون دچار مشکل می شوند و ممکن است قسمتی از تصاویر نمایش داده نشود و یا مطالب به نحوه ی مطلوبی در کنار یکدیگر قرار نگیرند، انواع مرورگر ها نیز به دلیل این کمی و کاستی هایی که طراحی سایت شما دارد باعث مشود تا طراحی سایت شما مورد بازدید کاربران قرار نگیرد. در بعضی از طراحی سایت ها شماره تماسی که در بالای صفحه قرار میگیرد فقط یک تصویر است، اما در ورژن های موبایل باید شماره تلفن به گونه ای قرار گیرد که پس از لمس آن کاربر بتواند شماره گیری کند و تماس برقرار شود.

معمولا برخی از مزایایی که برای طراحی سایت ریسپانسیو می توان به کار برد عبارتند از:

• سازگاری طراحی سایت ریسپانسیو با همه سایزهای نمایشگرهای گوناگونی مثل موبایل، تبلت و لپ تاپ
• به نمایش درآوردن مناسب طراحی سایت ریسپانسیو در مرورگرهای تازه و قدیمی
• انعطاف پذیری بالا و کارآمد طراحی سایت ریسپانسیو
• مقرون به صرفه بودن طراحی سایت ریسپانسیو نسبت به طراحی سایت با ورژن موبایل
• دارا بودن طراحی سایت ریسپانسیو رتبه بهتر و بالاتر در گوگل
• افزایش قدرت سئو سایت به دلیل پوشش همه کاربران در طراحی سایت ریسپانسیو
• افزایش بازدید کنندگان سایت در طراحی سایت ریسپانسیو
• محبوبیت بیشتر طراحی سایت ریسپانسیو بین موتور های جستجوگری مثل گوگل