در ادامه آموزش طراحی سایت و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان که در ایمیل ها و یا به صورت تلفنی از کارشناسان طراحی سایت نونگار پردازش داشته اید به یک سوال رایج دیگر در زمینه طراحی وب خواهیم پرداخت. پرتال چیست و چه تفاوتی با وب سایت دارد. دو نوشتار پیش روی شما به تعریف پرتال و بررسی تفاوت ها و شباهات های سایت و پرتال و ویژگی پرتال ها می پردازد. برای اینکه بتوانید از ابزار در دسترس در اینترنت و نیز امکاناتی که طراحی وب سایت ها و طراحی پرتال ها در اختیار شما قرار می دهند و نحوه استفاده از هر کدام از این موارد بهره برده و آشنایی کافی را داشته باشید این نوشتار که مقدمه ای کوتاه است را مطالعه کنید.

تفاوت طراحی سایت با پرتال 

پرتال چیست و چه تفاوتی با سایت دارد


بین پرتال و وبسایت مشابهت این است که می توان هر دو را سایت نامید و از زیر شاخه های طراحی سایت. اگر شما یک مسیر را در نظر بگیرید که قرار است به یک مقصد مشخص برسد، می توانید وسیله نقلیه را پرتال در نظر گرفته و مقصد را وب سایت. زیرا وب سایت منحصر به فرد بوده و به محل مشخصی در اینترنت وب سایت گفته می شود. در کنار شباهت ها می توان اشاره نمود که طراحی سایت و پرتال در محتوا و موضوع خود با یکدیگر متفاوت هستند.

تفاوت طراحی سایت با پرتال 

آیا سایت می تواند پرتال هم باشد


در پاسخ به این سوال مهم در طراحی سایت باید اشاره کنیم که بله می تواند اما به شرایطی. یعنی یک طراحی وب سایت اگر انتقال اطلاعاتش از چندین منبع جدا و منفک صورت بگیرد می تواند یک پرتال باشد اما موضوع این است که واقعاً در بسیاری موارد نیازی به وجود این تفکیک نیست و برای تفکیک باید شرایط موجود و کُلیت کار و اهداف شما از ساخت سایت در نظر گرفته شود. همچنین از دیگر تفاوت هایی که بین وب سایت و پرتال وجود دارد این است که احراز هویت در هر کدامک از آنها می تواند با دیگری متفاوت باشد. در حال حاضر بسیاری از سایت ها یک پرتال جداگانه دارند و از آن در کنار سایت خود استفاده می کنند و برای ورود به آن نیاز به ثبت نام است در حالی که برای ورود به پرتال نیاز به ثبت نام نیست.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید