تعدادی از مردم فکر می کنند که اگر شما در حال طراحی سایت هستید، نام دامنه شما واقعاً باید یک نام عمومی مانند "sitecode.ir" باشد. برای مثال، شاهد باشید که این نام های عمومی چه مقدار پول برای آنها دارد و یا اینکه چقدر می تواند به بازاریابی دیجیتال و سئو سایت آنها کمک کند. در طراحی وب سایت و خصوصاً انتخاب نام دامنه مسائل مختلفی می تواند از اهمیت برخوردار بوده و در انتخاب نام دامنه مناسب دخیل باشد. در مقالات پیشین بخش آموزش طراحی سایت چند مورد از این مؤلفه ها را بیان کردیم و حال به ادامه آنها خواهیم پرداخت.

دامنه سایت و نقش مهم آن در طراحی سایت 

کوتاهی و بلندی نام دامنه در طراحی سایت


در بهترین حالت نام دامنه سایت شما باید حدود کمتر از 65 کاراکتر باشد. اما این مقدار در طراحی سایت به نظر زیاد می رسد. به عنوان مثال زمانی که نام دامنه شما معنی nonegarpardazesh.com  است. شما مجبور نیستید و می توانید npco.net را انتخاب نمایید. به نظر می رسد که برخی از اختلاف نظر در مورد اینکه آیا یک نام دامنه طولانی باشد بهتر است یا کوتاه تر دارند. بعضی از کارشناسان طراحی وب معتقدند که نام های کوتاه تر به راحتی می توانند به یاد بیافتن، ساده تر بودن و کمتر حساس به اشتباه باشند: به عنوان مثال؛ npco.net آسان تر است و کمتر مستعد ابتلا به اشتباه است تا دامنه nonegarpardazesh.net.

دامنه سایت و نقش مهم آن در طراحی سایت 

آسان و ماندگار بودن نام دامنه


دیگران معتقدند که یک نام دامنه بیشتر در حافظه انسان ساده تر است، به عنوان مثال، "sicd.ir"  ترکیبی از حروف غیر مرتبط است که سخت است به یاد داشته باشید و به درستی تایپ کنید، در صورتی که ما آن را به شکل طولانی آن گسترش دهیم، "sitecode.ir"، ما بیشتر احتمال دارد نام دامنه را به یاد داشته باشیم. برخی از این استدلال ها در واقع علمی هستند. به طور فزاینده ای دشوار است. برای گرفتن نام دامنه معنی دار کوتاه من چک نکرده ام، اما من کاملاً مطمئن هستم که نام هایی مانند "sitecode.ir" و "npco.net" به مدت طولانی فروخته شده اند. اگر شما موفق به دریافت نام دامنه کوتاه خود شوید، بسیار خوش شانس بوده اید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید