در بخش پیشین آموزش طراحی سایت مطالبی را در مقاله ای با عنوان «طراحی سایت بر اساس رابط کاربری» ارائه دادیم که به اهمیت و اهداف رابط کاربری و ظاهر و گرافیک سایت و نقش آن در جذب کاربران طراحی سایت را بیان کرده بودیم. همچنین از انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری یک مورد را توضیح دادیم. در این بخش نیز به سه نوع دیگر از طراحی وب سایت بر اساس رابط کاربری خواهیم پرداخت که شامل طراحی سایت خلوت و یا پُر اِلمان و طراحی سایت استاندارد می شود.

 انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری-گرافیک

طراحی سایت خلوت و یا شلوغ


در طراحی سایت خلوت که در واقع از پُر کاربرد ترین انواع طراحی وب سایت نیز می باشد اصولاً ظاهری ساده را خواهید دید که در پی آن راز و برنامه و اهدافی خاص قرار دارد. تعداد رنگ های استفاده شده در این نوع طراحی سایت کم بوده و نهایتاً دو یا سه رنگ در آنها استفاده می شود. این نوع طراحی سایت ها بسیار مرتب و تمیز می باشند و از نظم خاصی برخوردارند و اِلمان های اضافی در آنها وجود ندارد و به صورتی کاملاً حرفه ای می باشند. در این نوع طراحی سایت ها تلاش شده است که پیام اعتماد و اشتیاق مدیر سایت به کاربر انتقال داده شود. افراد زیادی که دارای ریسک پذیری بالاتری هستند از این نوع طراحی سایت استفاده می نمایند. در نقطه مقابل طراحی سایت پُر اِلمان قرار دارد که می توان ادعا کرد در ایران بیش از هر نوع طراحی سایت دیگری از آن استقبال می شود. رنگ بندی و اِلمان های موجود در سایت بستگی تام به موضوع سایت دارند. این نوع طراحی سایت هیجان و گرمی خاصی را دارا می باشد، البته در شرایطی که به صورت صحیح و اصولی طراحی شده باشند.

انواع طراحی سایت بر اساس رابط کاربری-گرافیک 

طراحی سایت کم ریسک و ساده


به نظر شما تا کنون چند سایت را دیده اید؟ شاید شمارش آنها کاری غیر ممکن باشد و هزاران سایت را ملاحظه کرده باشید. اما می توانیم با قاطعیت بگوییم که اکثر سایت هایی که دیده اید در این دسته از طراحی سایت ها قرار می گیرد. سایت هایی که دارای چهارچوب مشخصی می باشند و با هدر مستطیلی و منو یکنواختی که دارند و استفاده از رنگ های رایج سفید و مشکی و غیره خودنمایی می کند و تنها تفاوت سایت های مختلفی که از این نوع طراحی سایت استفاده می کنند تفاوت در اطلاعات موجود و یا ریزه کاری های منوهای آنها می باشد. کارشناسان گرافیک سایت حرفه ای می توانند با ترکیب های متفاوت از رنگ و فونت و هدر در این نوع سایت ها نیز تفاوت هایی را رقم بزنند، اما در نهایت در این نوع سایت ها مسایلی مانند محتوا و محصولات از اهمیت دو چندانی برای مدیر سایت و کاربران برخوردار است و اکثر وکیل ها و پزشکان و بازاریان و شرکت ها نیز از این نوع طراحی سایت ها استفاده می کنند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید