با پیشرفت روز افزون دنیای اینترنت ، برنامه نویسان برای ایجاد کدهای خود نیاز به محیطی دارند تا به راحتی در آن کدنویسی‌های خود را انجام دهند. Visual Studio که توسط شرکت مایکروسافت Microsoft ایجاد شده، فضایی می‌باشد که برنامه نویسان در آن به راحتی کدهای خود را ایجاد می‌کنند. از زمانی که Visual Studio به وجود آمد کار برنامه نویسان بسیار راحت شده و باعث شده تا در زمان آن ها صرفه جویی شود یعنی در کمترین زمان به ایجاد کدهای بسیاری بپردازند. Visual Studio بیش‌تر با زبان‌های #C++، #C، VB.NET و جاوا اسکریپت JavaScript و پایتون Python، فرترن fortran و... به ساخت برنامه‌های Windows سرویس‌های Windows طراحی اپلیکیشن های موبایل، برنامه‌های کاربردی ASP.NET می‌پردازد. این ویرایشگر در سال 1997 انتشار پیدا کرد که در حال حاضر جدیدترین نسخه آن در سال 2019 منتشر شد.با هر زبان برنامه نویسی می‌توانید در این ویرایشگر به ایجاد پروژه‌های خود بپردازید و لازم نیست برای این که زبان‌ها در ویرایشگر شما اجرا شود ابزا خاصی را دانلود کنید. ویرایشگر Visual Studio به راحتی در هر سیستمی با هر سیستم عاملی اجرا می‌شود و متخصصان می‌توانند آن را در سیستم‌های خود به راحتی اجرا نمایند.

بیشتر بخوانید: نقش کدها در طراحی سایت

visual studio چیست

ویژگی‌های Visual Studio

Visual Studio که مجهز به قابلیت هایی مانند ویرایشگر کد Code Editor، امکان ایجاد خط به خط کد و همچنین ویرایشات آن‌ها را بر عهده دارد ایجاد Bookmark، پخش کننده کد IntelliSense می‌باشد همچنین این ابزار دارای قابلیت خطا یابی Debugger را هم دارد.
IntelliSense: به پنجره راهنمایی گفته می‌شود که شما با باز کردن پرانتز Visual Studio راهنمایی‌های لازم را به شما می‌کند.
Cntrl+Space: با استفاده از این روش می‌توانید به تکمیل کد خود بپردازید اگر بخشی از کد را وارد کنید با زدن دکمه cntrl به همراه space می‌توانید آن کد مورد نظر را تکمیل کنید.
Code Snippet: شما می‌توانید بخشی از کد را وارد کنید و با زدن بر دکمه Tab بدنه دستور به صورت کامل برای شما نمایش داده شود.

مزایای Visual Studio

در ابن بخش برخی از مزایای خوبی که این ویرایشگر در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد را برای شما معرفی می‌کنیم که عبارتند از:
• جستجوی راحت: با استفاده از این ویرایشگر می‌توانید جستجوی خوبی را تجربه نمایید هر چیزی که به دنبال آن هستید را به سرعت با یک جستجوی ساده آن را پیدا کنید.
• اجرا کردن چندین پروژه: یکی دیگر از ویژگی‌های خوبی که این ویرایشگر کد در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد این است که چند محیط کاربری را به طور همزمان باز می‌کند و متخصصان می‌توانند چندین پروژه را به طور همزمان اجرا نمایند.
• به روز رسانی‌: این ویرایشگر در هر Update جدید خود خطاهای نسخه قبلی خود را برطرف می‌کند و تلاش می‌کند تا به بهترین نحو در اختیار متخصصان قرار گیرد. • یادگیری راحت آن: کار کردن با این ویرایشگر بسیار راحت می‌باشد و می‌توانید به راحتی آن را آموزش ببینید.

ویژگی‌های Visual Studio

آموزش نصب Visual Studio به صورت Offline

در قدم اول شما باید به وب سایت https://visualstudio.microsoft.com/vs/preview/ بروید و پنجره ای که برای شما باز می‌شود طبق سیستمی که در اختیار دارید یکی از آن موارد را انتخاب کنید.(لازم به ذکر است که گزینه Community به صورت رایگان می‌باشد که بیش تر برنامه نویسان و کاربران از این روش استفاده می‌کنند. گزینه Enterprise هم کامل‌ترین نسخه از visual Studio می‌باشد که برای متخصصان اصلی و متخصصان خبره ایجاد شده است.) سپس بر دکمه Dowmload بزنید پس از دانلود آن Folderi که در آن ذخیره شد را بیابید و بر فایل exe. بروید و بر روی آن کلیک کنید سپس پنجره ای برای نصب باز می‌شود که شما با زدن بر دکمه Contunue کمی صبر کنید تا Visual Studio باز شود.پس از این که Download به پایان رسیدپنجره ی Workloads باز می شود که در این مرحله می‌توانید کارهایی که لازم دارید را انتخاب نمایید. پس از این که Workload را انتخاب نمودید می‌توانید با زدن بر دکمه install فرآیند نصب آن آغاز شود و در نهایت به راحتی از این ویرایشگر کد Visual Studio بهره مند شوید و از آن استفاده بهینه‌ای را ببرید.

Visual Studio در وب سایت

اگر به طراحی وب سایت علاقمند هستید و می‌خواهید با زبان‌ HTML و ابزار CSS به برنامه نویسی و ساخت سایت بپردازید حتما باید محیطی را برای ایجاد کدهای خود در نظر بگیرید که ما ویرایشگر Visual Studio را برای شما پیشنهاد می‌کنیم چرا که این ویرایشگر با قابلیت‌های خوبی که در اختیار دارد می‌تواند به افراد مبتدی بسیار کمک کند تا کدهای خود را به راحتی و بدون مشکلی در آن وارد کند.با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید مقالات و ویدیوهای آموزشی بسیاری پیدا کنید تا به راحتی با محیط این ویرایشگر آشنا شوید و به راحتی به برنامه نویسی و کد نویسی بپردازید.

ویژوال استودیو، همچنین به عنوان Microsoft Visual Studio و VS شناخته می شود، یک محیط توسعه یکپارچه برای مایکروسافت ویندوز است. ابزاری برای طراحی اپلیکیشن، وب سایت ها، برنامه های وب و خدمات وب است. این برنامه شامل ویرایشگر کد، رفع اشکال، ابزار طراحی GUI و طراح طرح پایگاه داده است و از اکثر سیستم های کنترل عمده تجدید نظر پشتیبانی می کند. هم در نسخه رایگان "Community" و هم در نسخه تجاری پولی در دسترس است.

بیشتر بخوانید: کدنویسی در طراحی سایت

معرفی visual studio

به زبان ساده Visual Studio ابزاری برای نوشتن کد است. همانطور که ذکر شده است، از نوشتن کد به انواع زبانها از جمله زبانهای غیر مایکروسافت پشتیبانی می کند. البته می توانید کدهای خود را با notepad، یا notepad ++ بنویسید این موراد ویراستاران متن هستند. ویرایشگرهای متن سبک و سریع هستند اما به شما در نوشتن کد کمک چندانی نمی کنند.

کمی بالاتر از مقیاس Visual Studio Code است که یک ویرایشگر منبع آزاد نسبتاً جدید و سبک است که دارای چندین پلتفرم است (قابل اجرا در ویندوز، مک و لینوکس) با قابلیت توسعه، کمک های زیادی از جمله رفع اشکال ارائه می دهد. در انتهای دیگر مقیاس، Visual Studio کامل قرار دارد. به این سطح از ویرایشگر یک محیط توسعه یکپارچه یا IDE گفته می شود. توجه به این نکته مهم است که Visual Studio با وجود اشتراک نام، محصولی کاملاً متفاوت از Visual Studio Code است. این فقط در ویندوز اجرا می شود و SKU های مختلفی وجود دارد. یکی از SKU ها رایگان است (Community Edition… CE) اما هنوز هم بسیار قدرتمند است. موارد دیگر رایگان نیستند و در واقع کاملاً گران قیمت هستند اما به طور فزاینده ای از ویژگی های قدرتمندتری برخوردار هستند. 

یک واقعیت در مورد همه SKU ها (از جمله CE) این است که همه آنها از Xamarin پشتیبانی می کنند، ابزاری قدرتمند برای ایجاد برنامه موبایل چند پلتفرمی با اشتراک کد حتی هنگام هدف قرار دادن iOS و Android. مایکروسافت همچنین اخیراً IDE جدید، Visual Studio را برای Mac منتشر کرده است، اما من اطلاعات کمی در مورد آن دارم، جز اینکه بگویم این یک انتخاب عالی برای انجام توسعه Xamarin بین پلتفرم است. کامپایل برنامه های iOS با Xamarin به Mac نیاز دارد. و همچنان می توانید از Mac خود برای توسعه Android استفاده کنید.

IDE ها تعداد زیادی ویژگی برای پشتیبانی از توسعه نرم افزار ارائه می دهند اما سبک نیستند. IDE بارگیری کندی دارد. اما پس از بارگیری، تعداد زیادی ویژگی برای کمک به پیشرفت شما در اختیار شما قرار می گیرد (Intellisense ، Code Completion ، Refactoring ، Snippets، الگوهای پروژه، الگوهای Solution، یکپارچه سازی پایگاه داده، ساخت، استقرار و توسعه پذیری برای تقویت بیشتر آن با پلاگین شخص ثالث ins، پسوند نامیده می شود. بیشتر توسعه دهندگانی که هر روز C# می نویسند از Visual Studio Professional یا بالاتر استفاده می کنند. توضیحات بیشتر در آموزش طراحی سایت میباشد.

معرفی visual studio

3 نسخه از Microsoft Visual Studio به شرح زیر وجود دارد:

1. Community

 این یک نسخه رایگان است که در سال 2014 اعلام شده است. تمام نسخه های دیگر پرداخت می شوند. این شامل ویژگی های مشابه نسخه حرفه ای است. با استفاده از این نسخه ، هر توسعه دهنده فردی می تواند برنامه های رایگان یا پولی خود را مانند برنامه های Net ، برنامه های وب و موارد دیگر توسعه دهد. این نسخه برای شرکت های سازمانی دارای محدودیت هایی است، به عنوان مثال، اگر سازمان شما بیش از 250 رایانه شخصی داشته و درآمد سالانه آن بیش از 1 میلیون دلار (دلار آمریکا) باشد، مجاز به استفاده از این نسخه نیستید. در یک شرکت غیر سازمانی، حداکثر پنج کاربر می توانند از این نسخه استفاده کنند. هدف اصلی آن ارائه پشتیبانی از اکوسیستم (دسترسی به هزاران برنامه افزودنی) و پشتیبانی از زبان ها (شما می توانید با C# ، VB ، F# ، C ++ ، HTML ، JavaScript ، Python و غیره کدگذاری کنید) می باشد.

2. Professional

 این نسخه تجاری Visual Studio است. این نسخه در Visual Studio 2010 و نسخه های بعدی وجود دارد. مایکروسافت نسخه آزمایشی رایگان این نسخه را ارائه می دهد و پس از دوره آزمایشی، کاربر برای ادامه استفاده از آن مجبور به پرداخت هزینه است. هدف اصلی آن ارائه انعطاف پذیری، بهره وری، همکاری و مزایای مشترک مانند نرم افزار Microsoft، plus Azure، Pluralsight و غیره است.

3. Enterprise

این نسخه برای تیم های هر اندازه با کیفیت و مقیاس طاقت فرسا است. مایکروسافت 90 روز نسخه آزمایشی رایگان این نسخه را ارائه می دهد و پس از دوره آزمایشی، کاربر برای ادامه استفاده از آن مجبور به پرداخت هزینه است. مزیت اصلی این نسخه این است که بسیار مقیاس پذیر است و نرم افزارهایی با کیفیت بالا ارائه می دهد.

شروع کار با Visual Studio

ابتدا باید Visual Studio را بارگیری و نصب کنید. برای این منظور، می توانید به Downloading and Installing Visual Studio  مراجعه کنید. فراموش نکنید که هنگام نصب VS ، بار اصلی هسته را انتخاب کنید. اگر فراموش کردید، باید نصب را اصلاح کنید.

کاربرد ویژوال استدیو

ویرایشگر کد: جایی که کاربر کد را می نویسد.

Output Window: در اینجا Visual Studio خروجی ها، هشدارهای کامپایلر، پیام های خطا و اطلاعات اشکال زدایی را نشان می دهد.

Solution Explorer: این پرونده هایی را نشان می دهد که کاربر در حال حاضر بر روی آنها کار می کند.

Properties: اطلاعات و زمینه بیشتری در مورد قسمتهای انتخاب شده پروژه فعلی می دهد.

همچنین کاربر می تواند با انتخاب پنجره ها از منوی View، پنجره ها را طبق نیاز خود اضافه کند. در Visual Studio پنجره های ابزار قابل تنظیم هستند زیرا کاربر می تواند پنجره های بیشتری اضافه کند، پنجره باز موجود را حذف کند یا می تواند پنجره ها را به بهترین وجهی منتقل کند.

منوهای مختلف که در Visual Studio وجود دارد به کاربر این امکان را می دهد منوهای زیادی را در صفحه بالای Visual Studio پیدا کند. مانند تصویر زیر: 

کاربرد ویژوال استدیو

جمع بندی

MICROSOFT VISUAL STUDIO یک محیط توسعه عالی و بالغ که بیشتر برای برنامه نویسی ویندوز قابل استفاده است اما اگر بتوانید از آن برای هدف خود در رایانه استفاده کنید، به راحتی یکی از پربازده ترین است. برای مطالعه مقالات بیشتر می توانید ما را دنبال کنید و یا پروژه خود را به ما بسپارید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید