4 ترفند مهم در طراحی وب سایت رابط کاربری  


طی پروسه طراحی و ساخت سایت ممکن است تعدادی از مشکلات کوچک یا بزرگ نادیده گرفته شود . این مشکلات می توانند برای کاربران وب سایت تجربه بدی را به وجود بیاورند . لذا در این مقاله مواردی را در اختیار شما قرار می دهیم که می بایست قبل از تحویل پروژه طراحی وب سایت ، آن ها مورد بررسی قرار دهید .


ارائه پشتیبانی برای هر مخاطب طبق سطح تخصص وی :


طراحی سایت شما می بایست به گونه ای باشد که یک کاربر تازه وارد به آسانی بتواند نحوه عملکرد وب سایت تان را بیاموزند . اما باید در وب سایت تان ابزار هایی وجود داشته باشد که کاربر بتواند در دفعات بعد این مراحل را سریع تر طی کند . هر دو نکته ذکر شده برای جلب رضایت مخاطبین مهم و تاثیرگذار می باشند .


کاهش فعالیت های تکراری در طراحی سایت :


فعالیت هایی که به یک خروجی یکسان می رسند باعث می شوند مخاطبین نتوانند به مسائل مورد نظرشان برسند . مخاطبین معمولا در تلاشند این گونه موانع را دور بزنند ، حتی امکان خروج کاربر نیز در این گونه موارد وجود دارد . در این راستا می بایست رفتار بازدیدکننده را زیر نظر بگیرید و اگر با فعالیت های تکراری مواجه شدید حتی الامکان راهی برای آسان نمودن آن ها در نظر بگیرید .


وجود امکان رفع خطا توسط کاربر :


گاهی اوقات ممکن است بازدیدکننده وب سایت به اشتباه مرتکب کاری شود ، با ایجاد امکان بازگشت و تصحیح در طراحی وب سایت تان جریان کار را برای کاربران سریع تر و اشتباه آن ها رفع می نمایید . از سهولت در اجازه بازگشت به کاربران توسط سیستم پیمایشی وب سایت تان اطمینان حاصل نمایید ، سپس تحقیق کنید که در کدام مرحله ممکن است بازدیدکننده دچار اشتباه شود .


حداکثر استفاده از 3 رنگ اصلی :

 

4 ترفند مهم در طراحی وب سایت رابط کاربری


این اصل همیشه صادق نیست و در ببرخی موارد می توانید از تعداد رنگ های اصلی بیشتری در طراحی سایت استفاده نمایید اما به طور کلی به کارگیری 3 رنگ اصلی در کنار یکدیگر ظاهری مطلوب به وب سایت تان می بخشد . لذا به کار گیری رنگ های بیشتر ، سختی بیشتری نیز به همراه خواهد داشت .

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید