نکات قابل تأمل در طراحی سایت قسمت دوم

در بخش اول به تعدادی از نکاتی که در طراحی سایت باید رعایت کنید اشاره نمودیم و اکنون چند نکته دیگر را برای شما مرور خواهیم کرد.


طراحی سایت ابعاد در طراحی صفحات


با توجه به تعداد زیاد و وسیع بازدیدکنندگان سایت شما، مد نظر قرار دادن این نکته که این طیف وسیع ، دارای سلایق گوناگون و مختلفی هستند بسیار حائز اهمیت است. کارشناسان و متخصصین طراحی سایت اکثراً ابعاد صفحه ها را روی 1024 * 768 می گذارند. البته باید در نظر داشت که برخی سایت ها مانند "الکسا" نیز تفکیک پذیری و ابعاد بزرگتری را به عنوان پیش فرض در نظر می گیرند.

 


پشتیبانی توسط مرورگرهای مختلف و رنگ ها

 

نکات قابل تأمل در طراحی سایت قسمت دوم

تمامی مرورگرها ابزارهای جدید طراحی صفحه را پشتیبانی نمی کنند و در طراحی سایت باید به این نکته نیز دقت کرد که صفحه طراحی شده توسط شما باید در مرورگرهای مختلف قابل نمایش باشد تا بتوانید نتیجه مورد نظر خود را ببینید. طراح سایت در فرایند طراحی سایت باید از اصول ترکیب رنگ ها بهره بگیرد و نباید صفحات خود را با تصاویر حجیم پر کند. با توجه به این نکته مهم که صفحات شما باید از طریق مودم انتقال یابد طولانی شدن لود صفحه کاربر را خسته و احتمالاً یا از صفحه خارج شده و یا دکمه Back را فشار خواهد داد.

 


صفحه بندی ، جزئیات و به روز رسانی


استفاده از جداول خصوصاً جداولی که نمایش داده نمی شوند و برای صفحه بندی هستند کمک شایانی به شما در جهت زیبا شدن صفحه بندی شما می کند. البته در حال حاضر از روش مدرن طراحی صفحات با استفاده از لایه ها که بسیاری از سایت ها و کارشناسان طراحی سایت از آن استفاده می کنند رواج دارد و سعی می کنیم در مقالات دیگری حول محور طراحی وب سایت به آن بپردازیم. سعی کنید در مورد اجزای موجود در صفحه به جزئیات دقت و به آن اهمیت دهید. درج آخرین تاریخ تغییرات در صفحات شما باعث می شود که بازدیدکنندگان اطلاع یابند که سایت شما یک سایت فعال است و در جذب کاربران تأثیر گذار است. همچنین در طراحی صفحات سایت سعی کنید این طراحی به گونه ای باشد که کاربر با کمترین کلیک ممکن (حداکثر سه کلیک) به صفحه و محتوای مورد نظر دست یابد. قرار دادن پیوند در صفحات مختلف به صفحه اول نیز نکته ای است که باید مد نظر قرار دهید.

 

استفاده از تصاویر ، نظر سنجی و سایر امکانات در طراحی سایت


با استفاده ازویژگی alt در کد تصویر بر روی تصاویری که استفاده می کنید توضیحی راجع به عکس قرار دهید و یا اگر نیاز به توضیح ندارند در کد آنها alt را بدون توضیح بگذارید. در سایت قسمتی را به نظرخواهی از کاربران اختصاص دهید و از نظرات آنها استفاده کنید، همچنین سایت ساده تر از نظر کاربر زیبا تر است و مهم این است که خود شما از طراحی سایت راضی باشید. به هر صفحه ای یک عنوان در (Title) بدهید که هویت آن صفحه را مشخص نماید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید