سئو سایت در سیستم مدیریت محتوای جوملا قسمت سوم


در مقالات پیشین مواردی را که برای تنظیم سئو جوملا و سئو سایت مناسب می باشند را مطرح کردیم. در این بخش نیز تعداد دیگری را برای دوستانی که به سیستم مدیریت محتوای جوملا علاقه مند هستند بیان می کنیم. همان گونه که در مقالات قبلی اشاره کردیم برخی از این موارد شاید از دید دوستان بسیار جزئی باشند ولی رعایت همین موارد جزئی در سیستمی مانند جوملا و رفع کردن آنها کمک بسیاری به پیشرفت سایت شما خواهد کرد و کیفیت سئو سایت شما را بالا خواهد برد.


مطالب تکراری و لینک های داخلی

 

سئو سایت در سیستم مدیریت محتوای جوملا قسمت سوم


یکی از مشکلاتی که در سیستم های مدیریت محتوا و از جمله جوملا وجود دارد وجود مطالب تکراری است و لینک های داخلی نیز می تواند بر افزون شدن این مشکل تأثیر بگذارد. به همین دلیل باید در ایجاد لینک های داخلی دقت بسیار زیادی داشته باشید. مواردی نظیر وجود پسوندها و یا بودن و نبودن اسلش/ که شاید بسیار جزئی و بی اهمیت به نظر برسند اما تأثیر به سزایی در سئو سایت خواهند داشت.


راه های افزایش سرعت سایت هایی که با جوملا بالا آمده اند


به صورت خاص باید گفت که سیستم مدیریت محتوای جوملا جهت افزایش سرعت لود شدن سایت عمل خاصی را انجام انجام نمی دهد و شما باید از چند شیوه برای کمک به افزایش سرعت سایت و بالا آمدن صفحات استفاده نمایید. البته شیوه هایی که بیان می کنیم علاوه بر سیستم مدیریت محتوای جوملا در سئو سایت سایر سیستم ها نیز می توانید به کار ببرید.  


مورد اول: کاهش حجم تصاویر و بهینه سازی آنها


یکی از کارهایی که باید انجام دهید بهینه سازی عکس ها است. هم تصاویری که در قالب استفاده می شود و هم تصاویری که در محتوا و متن ها استفاده می شود باید با کیفیت خوب اما حجم کم باشند، به همین خاطر سعی کنید قبل از اینکه تصاویر را در نوشته بارگذاری کنید آنها را بهینه سازی نمایید. برای بهینه سازی تصاویر سایت ها و برنامه های گوناگونی وجود دارند که می توان گفت در حال حاضر بهترین آنها سایت Smush.it یکی از سایت های زیر مجموعه سایت یاهو است. این سایت بدون اینکه کیفیت تصاویر کاهش یابد تا حد امکان حجم آنها را می کاهد. کاهش حجم تصاویر نیز به صورت غیر مستقیم در سئو سایت مؤثر است.


مورد دوم: تغییر در تنظیمات سرور و فعال کردن گزینه Gzip

 

همان گونه که اشاره کردیم در سئو سایت چند روش برای بالا بردن سرعت لود شدن سایت وجود دارد که یکی از این روش ها فعال کردن گزینه Gzip می باشد. برای اینکه بتوانید این گزینه را ذر سیستم مدیریت محتوای جوملا فعال کنید باید ابتدا Mod_gzip را بر روی سیستم خود نصب کنید و سپس به قسمت مربوط به تنظیمات سرور مراجعه کرده و گزینه Gzip را فعال نمایید.


مورد سوم: تنظیمات Browser Caching

 

برای اینکه این گزینه را تنظیم کنید باید ابتدا فایل .htaccess را ویرایش کنید و کد مربوطه را به آن اضافه نمایید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید