هاست (Host) به معنی میزبان است که در اصطلاح به قسمتی از سرور می گویند . به طور کلی یک سرور قادر است که به چندین بخش تقسیم شود ، در واقع هر یک از این قسمت ها هاست گفته می شود . منظور از جمله بالا این است که هر بخش از سرور معمولاً به عنوان یک هاست از یک وب سایت میزبانی خواهد کرد . به منظور راه اندازی یک وب سایت در اینترنت پس از اینکه قالب سایت را طراحی کردید ، بایستی یک هاست مناسب برای خود تهیه کنید .

لازم به ذکر است که هاست و دامنه دو سرویس مجزا هستند و البته همکاری میان آنها موجب می شود که یک سایت قابلیت نمایش داشته باشد به طور کلی نام دامنه همان آدرس سایت شما می باشد . از این رو کاربران از طریق وارد نمودن نام دامنه در مرورگر سیستم عامل خود به راحتی می ‌توانند که از سایت شما دیدن کنند به عنوان مثال اگر سایت را همچون یک خانه ای در نظر بگیریم ، نام دامنه همان آدرس است و هاست مکانی را می گویند که همه فایل های سایت شما در آن جای دارد . اگر می خواهید به خرید هاست و دامنه بپردازید ، بایستی به چندین نکته توجه داشته باشید . در نتیجه برای آگاهی از این نکات ما را تا پایان مقاله همراهی کنید .

خرید هاست ایرانی

نحوه خرید هاست و دامنه

برگزیدن دامنه و خرید آن

همانگونه که در فوق بیان شد ، نام دامنه همان آدرس سایت شما است که بیانگر هویت شما در فضای اینترنت می باشد ؛ بنابراین بایستی نامی را برای دامنه خود برگزینید که با کسب و کارتان همخوانی داشته باشد .

اولین مرحله برای آموزش خرید هاست و دامنه انتخاب یک نام مناسب می باشد . به طوری که نوشتن آن راحت باشد یعنی نباید پیدا کردن آن نام برای کاربران دشوار باشد ؛ بعنوان مثال اگر شما برخی از کلمات را مخفف می کنید مثل u به جای you این کار تا حدودی پیدا کردن نام را برای کاربر دشوار می سازد . از این رو تا جایی که می توانید از نام های مخفف برای دامنه خود استفاده نکنید ؛ همچنین در صورتی که دامنه طولانی و پیچیده باشد ممکن است کاربران به هنگام تایپ دامنه برایشان خطایی رخ دهد ، پس توجه داشته باشید که انتخاب یک نام کوتاه و ساده بهترین روش برای برگزیدن یک نام خوب به هنگام خرید دامنه می باشد ؛ از خط تیره و اعداد هم تا حد امکان استفاده نکنید .

خرید سرور

برای برگزیدن یک نام خوب می توانید از کلمات کلیدی در دامنه استفاده نمایید ، هنگامی که می خواهید نام دامنه را انتخاب کنید کلماتی را به کار ببرید که به معرفی کسب و کار و محصولاتتان بپردازد . برای این کار می توانید کلمات کلیدی را در راستای کار خویش قرار دهید . از این طریق کاربران برای یافتن محصولات و ارائه خدمات شما خیلی راحت می توانند آن ها را در فضای اینترنت جستجو کنند ؛ البته این عمل رتبه سایت شما را نیز در موتور های جستجو افزایش می دهد .

شما باید در رابطه با خرید سرور و هم چنین خرید دامنه ، دامنه ای را برگزینید که هم جذابیت خودش را حفظ کند و هم به عنوان یک نام به یادماندنی در ذهن همگان باشد ؛ مثلاً وقتی که یک نامی را انتخاب کردید آن را با دوستان و آشنایان خود در میان بگذارید ، سپس ری اکشن آن ها را بسنجید و بر اساس واکنشی که آن ها نشان می دهند ؛ متوجه به یاد ماندنی بودن نام می شوید .

خرید هاست و دامنه

یکی از نکات مهمی که به هنگام آموزش خرید هاست و دامنه باید به آن توجه کنید این است که نسبت به دامنه ای که خرید می کنید اطمینان پیدا کنید که نام دامنه حتماً به نام شما ثبت شده باشد و همچنین پنل مدیریت را نیز دارا باشد . لازم به ذکر است که بگوییم تمامی این موارد بر روی قیمت دامنه و هاست تاثیر گذار هستند . شرکت های معتبری وجود دارد که دامنه را با قیمت بسیار اندکی ارائه می کنند اما تحت هر شرایطی تلاش می کنند که مالکیت کامل آن را به شما ندهند . این نکته ممکن است که در آینده مشکلاتی همچون تغییر ، تمدید و انتقال دامنه را به وجود آورد ؛ در نتیجه هزینه های هنگفتی را به دنبال خواهد داشت . بنابراین به خاطر داشته باشید که دامنه بیانگر نام و اعتبار شما می باشد .

پس از اینکه شرکت مورد اطمینان را پیدا کردید و یک نام دامنه مناسبی را برگزیدید ، اکنون زمان انتخاب هاست برای سایت شما می باشد . دقت داشته باشید که یک هاست با کیفیت را بایستی انتخاب نمایید زیرا یک شرکت هاست می تواند موجب افزایش میزان تاثیرگذاری سایت شما شود و یا اینکه آن را از میان بردارد . همچنین یک هاست ناپایدار کاهش رتبه سایت و کاهش درآمد در نتیجه از دست رفتن و مشتریان را در پی خواهد داشت .

جزییات مجوز سازمان صنفی رایانه

پشتیبانی ایران سرور

در صورتی که قصد راه اندازی سایت را دارید ، می ‌توانید از شرکت هاستینگ پشتیبانی ایران سرور این هاست اشتراکی برای شروع استفاده کنید ؛ زیرا کاربران و مخاطبانی که برای بار نخست از خدمات هاست استفاده می کنند ، توصیه می ‌شود که سرویس های اشتراکی را مد نظر قرار دهند ؛ به این دلیل که بسیار ساده و دور از پیچیدگی نگهداری سرور هستند .

مطلب بعدی استفاده از سرورهای مجازی یا سرور های اختصاصی می باشد که به هنگام نیاز با ارتقا یافتن به این سرویس ها می توانید مبانی در حال افزایش سایت را پوشش دهی کنید . برای مشاهده جزییات سرور مجازی نونگار وارد شوید.

تنوع موجود در سرویس های شرکت مورد نظر به هنگام انتخاب هاست

دقت داشته باشید که به هنگام خرید دامنه و هاست ارائه سرویس های متنوع با هزینه های متفاوت و شرایط فنی نشان دهنده گستردگی کار شرکت مورد نظر می باشد . امروزه یکی از محبوب ترین سرویس های عنوان شده در میان کاربران هاست ابری است ؛ اما بعضی از سایت ها بر اساس زمان طراحی شان امکان دارد که به نسخه‌ های معینی از نرم‌افزار های سرور احتیاج داشته باشند . لذا شما بایستی شرکتی را انتخاب کنید که از سرویس های متنوع برخوردار باشد ؛ چون امکان دارد سایت شما در مقابل هر نسخه ای سازگاری نداشته باشد و یا اینکه تنها قصد داشته باشید که هاست سی پنل ایران یا کنترل پنل¬‌های خاصی را مورد استفاده قرار دهید . شرکت ایران هاست یکی از شرکت های معتبر در زمینه خرید هاست به شمار می آید .

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید