در مقاله های گذشته با انواع هکر ها و روش هایی که وارد سایت می شوند آشنا شدیم و پی بردیم که در هنگام طراحی سایت یکی از اصلی ترین مسائلی که باید در نظر بگیریم بحث حفظ و افزایش امنیت اطلاعات طراحی سایت و داده ها از خطر نفوذ هکرهاست در این مقاله قصد داریم به اختصار به معرفی تعدادی از راهکارهای ساده ای بپردازیم که با تکیه بر آنها می توانید از بابت امنیت اطلاعات خود هنگام طراحی وب سایت مطمئن باشید.

میزان اهمیت امنیت اطلاعات در طراحی سایت

راه های مقابله با هکرها در طراحی سایت عبارتند از:

مقابله با پورت های باز

برای جلوگیری از این حمله توسط هکرها بر طراحی سایت لازم است که میزان امنیت در طراحی سایت را بدانید و پورت های بازو بدون مصرف را ببندید هکر به جستجوی پورت های باز می پردازد تا هنگام حمله از انها استفاده کند و راه خود را به داخل شبکه باز کند.

جلوگیری از شکستن رمز های عبور

برای این که هدف این نوع حملات قرار نگیرید هنگام طراحی سایت باید کلماتی را انتخاب کنید که در فرهنگ لغت نباشد منظور ما کلماتی بدون معنی و تشکیل شده از یک سری حروف در هم ریخته و عدد است که احتمال کمی برای کشف شدن دارند به یاد داشته باشید که هرچه قدر کلمه ی عبور طولانی تر برای طراحی وب سایت انتخاب شود هکر باید زمان بیشتری را برای پیدا کردن انها صرف کند.

راه های مقابله با هکرها در طراحی سایت عبارتند از:

مقابله با شناسایی از طریق طراحی سایت

اگر می خواهید یکی از قربانیان حملات هکرها در شرکت طراحی سایت نباشید باید سعی کنید میزان حساسیت و سطح امنیت شبکه را مورد بررسی قرار دهید و آن را افزایش دهید.

نکاتی که برای مقابله با هکر ها باید انجام دهید به طور خلاصه به شرح زیر است :

1. اگر به هر دلیلی طراحی سایت شما با مشکل مواجه شد تا حد امکان ان را به افراد شناخته شده و قابل اطمینان بسپارید.
2. از دریافت و اجرای برنامه های رایگان و عجیب بر طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن ها خودداری کنید.
3. فایل های مهم خود را در حالت فقط خواندنی نگه دارید تا هکر ها در صورت دسترسی نتوانند در ان تغییر ایجاد کنند.
4. برای این که از وجود ویروس ها مطلع شوید و از آسیب آنها در امان بمانید جدید ترین نسخه های آنتی ویروس بر طراحی سایت را نصب کنید بهینه سازی سایت را انجام دهید.

سیستم ای دی اس برای امنیت طراحی سایت

سیستم ای دی اس برای امنیت طراحی سایت

سیستم آی دی اس یا سیستم کشف وردیابی نفوذ امروزه یکی از ساختار های مهم امنیتی محسوب می شود این سیستم ها در دو نوع هاست بیسد و نت ورک بیسد ارایه می شود که اولی داده های موجود در کامپیوتر را بررسی می کند و دومی داده های رد و بدل شده در شبکه را مورد بررسی قرار می دهند لازم به ذکر است که این سیستم تنها برای شناسایی نفوذ بوده و نمی تواند مانعی برای جلوگیری از نفوذ هکر ها در طراحی سایت ایجاد کند اما نوع دیگری از سیستم ها به نام سیستم ای پی اس وجود دارد که سد محکمی در برابر نفوذ هکرها ایجاد می کند که در مقاله های بعدی به توضیح و تفسیر ان خواهیم پرداخت.

ارتباط با ما

  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید