امنیت در طراحی وب سایت


امنیت در طراحی وب سایت حرفه ای


بر خلاف طراحی سایت معمولی در طراحی سایت حرفه ای باید موارد بسیاری را لحاض کرد و خصوصاً بحث امنیتی در آن اهمیت بسیار زیادی دارد. با توجه به اینکه طراحی سایت حرفه ای برای سایت های فروشگاهی و تجاری انجام می شود و در این گونه سایت ها فروشگاه های آنلاین وجود داشته و پول و اطلاعات کارت های اعتباری رد و بد می شود به همین خاطر اهمیت امنیت آن در طراحی وب سایت چند برابر می شود. امنیت در طراحی سایت بحث پیچیده ای است و شرکت ها افراد گوناگون برای آن برنامه ها و راهکارهای متفاوتی دارند. برای اینکه با مبحث امنیت در طراحی وب سایت بیشتر آشنا شوید چند روش مرسوم در شرکت های طراحی سایت را برای شما شرح میدهیم.

استفاده از کدهای SQL

 

در بحث امنیت در طراحی وب سایت یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد و در واقع به دقت مراقب آن بود تزریق کدهای مخرب اس.کیو.ال می باشد که ممکن است امنیت سایت را تهدید کند. زمانی که قصد طراحی سایت را دارید باید به دقت فرم ها و دیگر موارد را بررسی کرده و به راحتی به آنها اعتماد نکنید. زیرا همانگونه که اشاره کردیم یکی از تهدیدات امنیتی همین مبحث کدهای SQL می باشد.

امنیت XSS در طراحی وب سایت


حملات به سایت ها اشکال مختلفی دارد و از راه های مختلفی انجام می پذیرد. این اشکال حملات که به حملات سایبری نیز شهرت دارد روز به روز پیچیده تر و متنوع تر می شود. اما نکته ای که هست این است که بیشتر این حملات از طریق استفاده از کدهای مخرب انجام می شود. این مشکلات بیشتر در سیستم های مدیریت محتوای جوملا و ورد پرس شایع است و با توجه به اینکه این موارد به صورت باز وجود دارند و استفاده از آنها برای طراحی سایت شایع است باگ های بیشتری در آن وجود دارد. اما در صورت استفاده از فریم ورک های لاراول امنیت در شرکت طراحی سایت پیش بینی شده و تا حد امکان کنترل شده است. بنابراین از نظر  بحث امنیت طراحی وب سایت با لارول بسیار امن تر از جوملا و وردپرس می باشد.

 

امنیت در طراحی وب سایت

 

آپلود فایل ویروسی در سایت


با توجه به هدف و کارآیی سایت ها اصولاً در هر سایتی قسمت هایی برای بارگذاری فایل های گوناگون (عکس-ویدئو و ...) در نظر گرفته می شود. نکته ی امنیتی که باید در طراحی وب سایت به آن توجه داشته باشید این است تمامی قسمت های سایت را که امکان بارگزاری فایل در آنها وجود دارد به دقت مورد بازدید و بررسی قرار داده و پسوند فایل های آپلود شده را چک کنید. در صورت مغایرت و یا غیر قابل اجرا بودن این احتمال قوی وجود دارد که یک فایل ویروسی باشد.

ایمیل ها و امنیت در طراحی سایت


یکی از مواردی که ممکن است توسط مدیران سایت ها و شرکت های طراحی سایت جدی گرفته نشود و حتی بسیار گذرا از کنار آن عبور کنند مبحث ایمیل های مخربی است که با سایت می آید. در حالی که این نوع حملات با توجه به گسترده نبودن اما اهمیت زیادی را دارد. هکرهای زیادی هستند که به این روش علاقه مند بوده و سعی می کنند از طریق ایمیل های مخرب به سایت نفوذ کنند و با انتشار ویروس سایت شما را تهدید کنند. استفاده از هاست های با اعتبار بسیار زیاد یکی از روش هایی است که باید به آن توجه کنید.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید