پیشرفت روزافزون طراحی سایت


شاید اگر ده سال پیش از کسی می پرسیدید که شغلش چیست و او می گفت طراحی سایت شما تعجب می کردید و بلافاصله رشته کامپیوتر به ذهن شما متباتر می شد. اما امروزه دنیای طراحی وب چنان گسترده شده است که طراحی سایت نه تنها در حال تبدیل شدن به یک گرایش جدای از کامپیوتر و فناوری اطلاعات می باشد بلکه زیر شاخه های مختلفی را نیز شامل می گردد. مشاغل بسیاری در کنار آن به وجود آمده و به شدت و سرعت در حال پیشرفت می باشد. شغل های اصلی که در طراحی سایت وجود دارد را می توان به دو دسته تقسیم بندی کرد. یک بخش طراحان سایت می باشند که مسئولیت قسمت های بصری طراحی وب سایت را بر عهده دارند. بخش هایی نظیر قالب سایت و رنگ های استفاده شده در سایت. دسته دوم نیز توسعه دهندگان وب سایت می باشند که در مقالات بخش آموزش طراحی سایت به وفور در مورد تفاوت این دو دسته صحبت کرده ایم.

طراحی سایت و مشاغل مرتبط 

حیطه شغلی طراحان سایت


اما از تخصص هایی که طراحان سایت به آن نیاز دارند می توان به چند مورد مهم اشاره کرد از جمله داشتن دانش استفاده از زبان های برنامه نویسی وب مانند HTML و CSS و نیز جاوا اسکریپت و PHP و دیگر دانش هایی که به آن در کد نویسی و برنامه نویسی طراحی سایت نیازمند خواهند بود. البته تسلط در تمامی این زبان ها دشوار است و امروزه در شرکت های طراحی سایت با تقسیم وظایف هر کارشناس به صورت تخصصی در یک حوزه فعالیت می نماید تا بازدهی بیشتری داشته باشد. برخلاف شرکت های کوچک و یا افرادی که به صورت شخصی کار می کنند که تمامی این بخش ها را بر عهده یک نفر می گذارند.

طراحی سایت و مشاغل مرتبط 

مشاغل مرتبط به طراحی سایت


با توجه به مواری که در بالا اشاره کردیم امروزه تعدادی شغل ها و تخصص های جانبی در طراحی سایت وجود دارد. دو دسته از این مشاغل را در زیر بیان می کنیم. اولین شغل طراح گرافیک می باشد که وظیفه او بالا بردن زیبایی سایت و طراحی ظاهر و لوگو و تصاویر به کار رفته در طراحی سایت می باشد و صفحه بندی و ترکیب رنگها را انجام می دهد. تولید محتوا و سئو سایت دیگر شغلی است که در شرکت های طراحی سایت وجود دارد و از مشاغل جانبی طراحی وب سایت به شمار می آید. سئو کارهای کار بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را انجام می دهند و با تولید محتوا و لینک بلدینگ تلاش می کنند سایت را در رتبه های برتر قرار دهند تا کاربران بیشتری از سایت دیدن کنند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید