در مورد قالب های سایت و خصوصاً قالب های آماده و رایگان و قالب های حرفه ای در طراحی سایت مطالبی را که به نظر اطلاع داشتن از آنها می تواند برای شما عزیزان مفید باشد را گردآوری کرده و در چندین مقاله در بخش مقالات منتشر خواهیم نمود. اما اینکه قالب سایت چیست باید بگوییم کارشناسان طراحی سایت و طراحان با تجربه از صفحات سایت های مورد نظرشان طرح هایی می سازند که بیشتر به عنوان یک الگو برای کسانی که قصد طراحی وب سایت دارند مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع الگوها برای اینکه مشتریان و کاربران بتوانند آشنایی بیشتر و تصور بهتری با سایت خود بعد از شروع به کار داشته باشند تصاویر و مطالبی به صورت مصنوعی قرار داده می شود. که در واقع نتیجه کار طراحی سایت شما را ترسیم می کند. استفاده از قالب های آماده رواج زیادی دارد و با بهره بردن از آنها می توان به سرعت سایت خود را طراحی کرد. الگوهای مورد نظر را باید با خواسته ها و انتظارات خود مطابقت داد تا بیشترین کاربرد را برای شما داشته باشد.

قالب آماده سایت و مزایا و معایب 

قالب آماده در طراحی سایت و مزایا


در مورد قالب های آماده ذکر نکاتی ضروری به نظر می رسد. برای کاربرانی که قصد طراحی وب سایت و استفاده از قالب رایگان دارند اهمیت زیادی دارد که با مزایا و معایب این نوع قالب ها آشنایی داشته باشند. از جمله مزایایی که می توان برای قالب ها آماده ذکر این است که شما می توانید قبل از اینکه شروع به طراحی سایت خود کنید نتیجه کار را ببینید و با کارهای دیگر مقایسه کنید. در کنار این نمای کلی کار قبل از شروع، تعریف رنگ و بوی سایت و استفاده و بهره بردن از تصاویر با کیفیت گرافیکی نیز از جمله مزایایی است که می توان برای قالب های آماده و مزایایشان اشاره کرد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که اکثر قالب های آماده این امکان را برای تغییر تصاویر گرافیکی در اختیار شما قرار خواهند داد و نیز شما به آسانی می توانید مطالب خود را به آنها اضافه نمایید.

قالب آماده سایت و مزایا و معایب 

قالب آماده در طراحی سایت و معایب


اما همانگونه که معروف است؛ "هر قدر پول بدهی آش می خوری" در قالب های آماده و خصوصاً قالب های رایگان در کنار مزایای یاد شده ایرادات و معایبی نیز وجود دارد. از جمله این معایب این است که ایجاد تغییرات در این نوع قالب ها نیاز به تخصص برنامه نویسی و گرافیک دارد و مهمتر از آن وجود آیکون ها و یا به اصطلاح پنجره های ورودی در قالب است که در خود برنامه ویژگی های آن قرار نگرفته است و برای فعال کردن آنها نیاز به برنامه نویسی و ایجاد تغییرات است. وجود قسمت های اضافه در بسیاری از قالب ها که برای شما قابل استفاده نیست و نیاز به حذف دارد هم از دیگر معایب قالب های آماده در طراحی وب سایت می باشد. اما مهم ترین ایراد قالب های آماده این است که شما هر میزان هم در آن دخل و تصرف کنید تا زمانی که قابل را از طراح خریداری نکنید مالکیتی نسبت به آن ندارید و حق کپی رایت در اختیار طراح اصلی باقی خواهد ماند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید