با طراحی سایت مناسب می توان از ورود هکرها به وب سایت جلوگیری کرد.

مراقب ورود هکرها به وب سایت خود باشید !

اگر شما مالک یک وب سایت هستید باید بدانید که تنها وجود اطلاعات مهم در وب سایت ها نیست که باعث ورود هکر ها به سایت شما می شود بلکه هکرها از همان اطلاعات به ظاهر ساده ای که در سایت شما وجود خواهد داشت می توانند استفاده های زیادی کرده و باعث بی اعتمادی کاربران نسبت به سایت شما شوند . برای اینکه بتوانید امنیت اطلاعات سایت خود را تضمین کنید و مانع ورد هکرها به آن شوید باید نکاتی را در طراحی سایت رعایت کنید .
ابتدا اینکه باید تعیین کنید که چه کسانی به اطلاعات مهم سایت می توانند دسترسی داشته باشند برای اینکار باید سطح دسترسی آنها رامشخص کرده و آنها را طبقه بندی کنید . یکی دیگر از مهمترین نکات برای جلوگیری از حمله هکرها به وب سایت شما این است که نرم افزار سیستم مدیریت وب سایت را به با تمامی کامپوننت ها ، ماژولها و ... به روز رسانی کنید . توجه داشته باشید که علاوه بر محل های آپلود فایل ها که باید تمام نکات امنیتی در طراحی این فرمها و برنامه نویسی شان در نظر گرفته شده و رعایت شود یکی دیگر از راههای  ورود هکرها محل های ورود اطلاعات مانند فرمها می باشند که باید قبل از اینکه آپلود شوند چندین بار بررسی شوند این کار برای جلوگیری از حمله SQL injection است که می تواند از طریق این درگاهها و وارد کردن کدهای SQL صورت گیرد و به پایگاه داده های وب شما و یا سایت شما دسترسی پیدا کنند. برای جلوگیری از ورود داده های مخرب داده های ورودی در مرورگرها و سرور را همزمان بررسی و بازدید کنید و به هیچ داده ای اعتماد نکنید . یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید تغییر رمز عبور سایت یا هاست است  که برای اینکه توسط افراد و نرم افزارها قابل حدس زدن نباشد از ترکیب کلمات کوچک و بزرگ و همینطور اعداد و نشانه ها می توانید استفاده کنید . از جمله اطلاعاتی که هکرها به آن علاقه خاصی دارند رمز های عبور،اطلاعات شخصی و حساب های بانکی می تواند باشد که این ها  می تواند اطلاعاتی باشد که بین مرورگرهای اینترنتی و سرور ها رد و بدل می شود ، برای حفظ امنیت در این انتقال اطلاعات از پروتکل SSL استفاده کنید که ارتباطی ایمن را به وجود می آورد. و آخرین مورد ،یک راه برای اینکه هنگام از دست رفتن اطلاعات سایت شما ،کمترین خسارت به شما وارد شود تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده ها و وب سایت شماست که باید در دوره های زمانی منظم انجام گیرد .

برای جلوگیری از ورود هکر ها به وب سایت، صاحبان وب سایت ها باید با رعایت تمامی نکات امنیتی در زمان طراحی سایت، احتمال ورود هکرها به سایت و دسترسی به اطلاعات مهم خود و کاربران را کاهش داده و اینکه تهیه نسخه پشتیبان به طور منظم می تواند در وقوع این اتفاقات کمترین خسارت را وارد کند.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید