ترفند هایی برای بارگذاری سریعتر صفحات وب سایت

برای اینکه بازدیدکنندگان وب سایت خود را نگهداشته و آنها را ترغیب کنید تا بارها از سایت شما دیدن کنند، تنها بستگی به مطالب و گرافیک جذاب و متفاوت صفحات وب سایت شما نداشته و مهمتر از آن بارگذاری سریع صفحات خواهد بود که بازدید کننده زمان کمتری منتظر بماند تا سایت شما نمایش داده شود .
برای این کار باید نکاتی مد نظر قرار بگیرید :
یکی از دلایلی که باعث کند شدن سرعت بارگذاری وب سایت می شود استفاده از تصاویر است که با بهینه سازی آن برای اینترنت می توان این مشکل را حل کرد و به بهینه سازی سایت دست یافت. به این صورت که عکس ها برای بارگذاری سریعتر فشرده شوند . این کار تأثیر بسیار عالی داشته و اکثر سایت های تجارت الکترونیک و خصوصا Facebook از این تکنیک استفاده می کنند .
مورد دیگری که باید به آن توجه کرد فاصله ی هاست نسبت به وب سایت شماست که هرچه به شما نزدیک تر باشد وب سایت سریعتر بارگذاری خواهد شد، با یک Ping ساده می توانید محل هاست خود را پیدا کنید و اگر مسافت آن تا محل زندگیتان بیشتر از 129/516/641 کیلومتر باشد بهتر است آن را عوض کنید .
مورد دیگر فعال کردن PHP caching است . با این کار بازدیدکنندگان فقط یکبار برای پردازش عکسها منتظر می مانند به این صورت که عکسها ، فایلهای CSS و ... بر روی سایت شما یکبار توسط مرورگر بارگذاری شده و آنرا ذخیره می کند .
اگر وب سایتی دارید که در روز هزاران بازدید کننده دارد بهتر است از هاستی با تجهیزات گران تر استفاده کنید زیرا این موضوع بر روی ترافیک سایت شما تأثیر خواهد گذاشت . شرکت های ارزانتر از تجهیزات ارزان قیمت تری استفاده می کنند که باعث کندی بارگذاری سایت شما خواهد شد . مورد دیگری که باید چک شود پهنای باند است ، اینکه سرویس دهنده شما به شرکت معتبری لینک شده باشد موضوع مهمی است که  به اندازه وب سایت تان بستگی داشته و بر سرعت بارگذاری وب سایت و سئو تأثیر خواهد گذاشت. برای آگاهی از پهنای باند خود و اینکه سرویس دهنده شما به چه شرکتی لینک داده شده trace route test  را اجرا کنید .
مورد دیگری که بر سرعت بارگذاری تأثیر می گذارد استفاده از کدهای ساده است .از کدهای جاوا اسکریپت کمتر استفاده کرده و برای بهینه سازی آن کامنت ها را حذف کرده و آنها را فشرده کنید . به این صورت که line break ها برداشته شده و کدها به یک جمله طولانی تبدیل می شوند ، بهینه سازی دیگری که باید انجام شود کم کردن حجم فایل های CSS است ، اگر حجم CSS بیشتر از 7.5KB باشد زمان بارگذاری زیاد خواهد شد که این اندازه بستگی به اندازه وب سایت دارد که اگر سایت کوچکی دارید حجم فایل ها باید از این مقدار کمتر نیز باشد . پس بطور مرتب وب سایت خود را چک کرده و کدهایی که مورد استفاده نیستند را حذف کنید .
مورد آخری که باید به آن توجه کرد حذف  hotlinking هاست . این اتفاق زمانی می افتد که یک وب سایت دیگر به عنوان یک سرور فایل از وب سایت شما استفاده می کند به این صورت که مثلا از یک فایل ویدئویی در وب سایت شما استفاده کرده و کد منبع شما را در آن قرار داده باشد که این کار زمان زیادی برای بارگذاری سایت شما خواهد برد . برای این کار می توانید از محافظ hotlinkin در کنترل پنل هاست استفاده کنید .
برای داشتن یک سایت پربیننده ، علاوه بر طراحی سایت مناسب، بهینه سازی سایت و در نتیجه بارگذاری سریع آن اولین قدم در این راه خواهد بود .  

برای اینکه بتوانید یک وب سایت پربیننده داشته باشید تنها کافی نیست که به ظاهر سایت خود اهمیت دهید ، بلکه نکته مهمتری نیز وجود دارد و آن زمان بارگذاری صفحات سایت است که باید با رعایت تمامی نکات بهینه سازی سایت ، زمان آن را به حداقل برسانید . 

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید