Liquid Design  در طراحی سایت ؟!

اینکه در طراحی سایت از چه روشی برای طراحی صفحات استفاده شود بستگی به مسائلی از جمله نوع فعالیت سایت ، بودجه و کاربران آن سایت دارد، که این روش ها عبارتند از Liquid Design (روان) و Responsive(ثابت) که هر کدام دارای مزایا و معایبی است . در اینجا می خواهیم مطالب مربوط به وب سایت روان را بازگو کنیم :

هنگامی که طراحی سایت قرار است برای افراد زیادی از کاربران مختلف انجام شود باید تفاوت های میان آنها را در نظر گرفته که عبارتند از ، نوع مرورگرهایی که استفاده می کنند ، سیستم عامل کامپوتر آنها و رزولوشن صفحه نمایش. برای اینکه بتوان رضایت تمامی کاربران را در طراحی یک سایت روان داشت باید به این موارد توجه ویژه ای داشت ، زیرا طراحی سایت روان ، سایتی است که علاوه بر داشتن ظاهر خوب ، با تغییر شرایط کاربران محتوای آن به راحتی در دسترس آنها باشد .

یکی از تفاوت های طراحی سایت های روان و ثابت در بخش های اصلی و ابعاد آنهاست . در سایت های ثابت فضای کلی سایت وقتی صفحه نمایش کاربر تغییر می کند اندازه خود را حفظ می کند ولی در تکنیک Liquid بخش های اصلی و پهنای کلی براساس درصد تعریف شده  و با تغییر اندازه صفحه نمایش اندازه آنها  نیز تغییر پیدا می کند ، در این صورت سایتی که با این روش طراحی می شود کارایی بهتری دارد ، نمایش وب سایت در هر شرایطی یکسان بوده و فضا بین بخش های اصلی تناسب خود را حفظ می کند و با رعایت کردن تمامی اصول در هر شرایطی تمام محتوا نمایش داده شده و هرگز نیاز به اسکرول افقی نخواهد بود .

علاوه بر مزایای گفته شده این نوع تکنیک طراحی سایت دارای معایبی نیز هست که می توان  گفت ، وقتی صفحه نمایش خیلی ابعاد بزرگی داشته باشد فضای خالی میان المان ها زیاد شده و سایت با محتوای کم جلوه می دهد ، تصاویر ، ویدئو ها و محتواهایی که دارای ابعاد مشخصی هستند نمی توانند با تغییر اندازه صفحه خود را هماهنگ کنند و دیگر اینکه طراح وب سایت کنترل زیادی بر چگونگی نمایش محتوا ندارد زیرا همه چیز را براساس رزولوشنی که خود دارد چیدمان کرده .

بهترین راه برای طراحی صفحات این است که از هر دو تکنیک در کنار هم استفاده شود به این شکل که می توان برای طراحی قسمت های هدر و فوتر از طراحی روان و برای محتوا از تکنیک سایت ثابت استفاده شود . برای اینکه بتوانید نحوه نمایش صفحات را در شرایط مختلف بررسی کنید و ایرادات احتمالی آنرا شناسایی و رفع کنید می توانید رزولوشن صفحه نمایش و بزرگنمایی مرورگر خود را تغییر دهید .

برای طراحی صفحات سایت دو روش مختلف وجود دارد ، روان و ثابت . این دو روش هر دو دارای مزایا و معایبی هستند که با در نظر گرفتن آنها اگر در طراحی سایت به صورت ترکیبی از آنها استفاده شود می توان یک وب سایت کاربرپسند را به نمایش گذاشت.

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید