استفاده از تکنیک Infinite Scrolling در طراحی سایت

در دنیای امروز چیزی که کاربران دنیای اینترنت از آن لذت می برند این است که به راحتی به یک سایت و اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند . شاید استفاده از تکنیک Infinite Scrolling و یا همان "صفحات بی پایان" یک تجربه کاری بهتر برای بازدیدکنندگان از سایت شما باشد اما دارای معایبی نیز خواهد بود . در این صورت می توانیم با شناخت درست توانایی ها و مشکلات این تکنیک تصمیم بگیرید که در طراحی سایت می خواهید از آن استفاده کنید یا نه!
با ورود تلفن های همراه به دنیای مجازی این تکنیک معرفی شده و مورد استفاده قرار گرفت، زیرا به دلیل کوچک بودن صفحات تلفن های همراه اطلاعات صفحات سایت ها باید بصورت عمودی و از بالا به پایین لیست می شدند . سایت های بزرگی نیز هستند که از این تکنیک سود می برند که بهترین مثال برای آن فیسبوک و صفحه جستجوی تصاویر گوگل است که باید با اسکرول صفحات مطالب جدید به کاربر  نمایش داده می شود . روش کار این تکنیک به این صورت است که بخش ها و اطلاعات جدید با پایین آمدن اسکرول کاربران در صفحه به صورت خودکار بارگذاری و به نمایش در آمده و دیگر کاربران پایین بودن سرعت سایت را تجربه نخواهند کرد . استفاده از این تکنیک برای سایت هایی که حجم زیادی از اطلاعات را دارند  و لحظه ای بروز رسانی می شوند مانند توییتر بسیار مناسب خواهد بود ، بطوریکه این تکنیک جای خود را در میان سایت های بزرگ و قدرتمند باز کرده است .
در کنار مزایای گفته شده این تکنیک معایبی نیز دارد که آنها را بازگو خواهیم کرد :
در بعضی مواقع و در بعضی از وب سایت ها استفاده از این تکنیک توصیه نمی شود ، مثلا در سایت های آموزشی و وبلاگ ها ،به دلیل وجود حجم زیاد اطلاعات به این دلیل که ارائه حجم نامحدودی از اطلاعات قدرت تمرکز و تصمیم گیری کاربران را از آنها می گیرد و باعث می شود که قدرت تشخیص میزان اطلاعات موجود در صفحه را نداشته باشند ، در این صورت بهتر است که از صفحه بندی استفاده کنید تا کاربر بداند که با چه حجم از اطلاعات روبرو بوده  و می تواند صفحات را در پنجره های مجزا باز کرده و آنها را ذخیره کند . حال اگر این اطلاعات در یک صفحه قرار داده شود کاربر براحتی نمی تواند مطالب مورد نظر خود را با ارجاع های بعدی پیدا کند زیرا جای آن ها تغییر خواهد کرد ، با این حال این تکنیک برای مثال برای وب سایت های خبری و سرگرمی مناسب بوده زیرا اطلاعات دارای تاریخ مصرف بوده و اغلب کاربران دیگر به دنبال آنها نخواهند بود . یکی دیگر از مشکلاتی که در این تکنیک وجود دارد این است که کاربران با حرکت به پایین صفحه نمی توانند به فوتر سایت دسترسی داشته باشند و معمولا برای این گونه سایت ها فوترهای ثابت و چسبیده شده به پایین صفحه طراحی می شود و یا اینکه برای بارگذاری ادامه صفحات از گزینه "نمایش نتایج بیشتر" استفاده شود .

برای اینکه در طراحی سایت خود از این تکنیک استفاده کنید باید نیازهای کاربران و اطلاعات موجود در وب سایت خود را به درستی بررسی کنید ، و در عین حال می توانید دو روش را با هم ترکیب کرده و از آن در سایت خود بهره ببرید .

 

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید