ایجاد لوگو هنگام طراحی سایت و قرار دادن آن در وب سایت بسیار مفید خواهد بود.

اشتباهاتی که ممکن است در طراحی آرم و لوگو انجام گیرد؟!

بعد از طراحی سایت، یکی از راههای معرفی کسب و کار و فعالیت های یک شرکت و یا هر ارگانی داشتن یک آرم و یا لوگو  و قرار دادن آن در سایت است . طراحی لوگو یکی از تخصص هایی است که نظر طراحان را به خود جلب می کند ، ولی متأسفانه کم نیستند طراحانی که بدون توجه به اشتباهات و مشکلات به این حیطه وارد می شوند و در نتیجه آن یک آرم و یا لوگوی بی معنی و مفهوم ساخته می شود . اما برای اینکه بتوان یک لوگوی مناسب را طراحی کرد باید نکاتی را در نظر گرفت که از جمله آنها :
اولین قدم برقراری یک جلسه توجیهی با کارفرما خواهد بود .  این کار کمک می کند که کلیت کار برای طراح به خوبی روشن شود . داشتن تماس تلفنی راه خوبی برای این کار نخواهد بود .
یکی از عناصر مهم در طراحی لوگو تایپوگرافی خواهد بود که انتخاب نامناسب آن می تواند باعث شکست شود . این کار دارای یک تکنیک جداگانه است که فراگیری آن ضروری خواهد بود . استفاده از فونت هایی که ساده بوده و پیچیدگی کمتری داشته باشند مناسب تر است . کمتر پیش آمده که از دو فونت مختلف در طراحی لوگو استفاده شود و چیزهای دیگری که باید رعایت شود فاصله مناسب میان فونت ها ، اندازه و محل قرار گیری آنهاست . انتخاب فونت مناسب یکی از فرآیند های طولانی در طراحی است که می تواند با جمع آوری و تحقیق از میان فونت ها یکی را انتخاب و استفاده کرد .
دقت داشته باشید که آرم های ساده که در وب سایت ها قرار می گیرند بیشتر در ذهن باقی خواهد ماند و برای به رسمیت شناخته شدن بسیار مناسب تر است . استفاده از رنگ در طراحی لوگو یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشت ، و البته این فکر که هرچه بیشتر از رنگ بندی ها در آن استفاده شود قوی تر خواهد شد اشتباه است . یک آرم سیاه و سفید هم می تواند به خوبی در ذهن ها ماندگار شود ، بهتر است یک آرم را از رنگ سیاه و سفید آن شروع کرده و کم کم به آن رنگ اضافه کنید و اگر لازم باشد از سایه ها ، لایه های متفاوت براق و یا کاهش رنگ استفاده کنید تا مقیاس آن دستتان یاید .
برای اینکه ارم یا لوگوی طراحی شده به راحتی در هر اندازه ای به نمایش درآید و از کیفیت آن کاسته نشود طراحی در برنامه های گرافیکی برداری امری ضروری است و از طراحی در برنامه هایی مانند فتوشاپ باید خودداری شود زیرا در هنگام تغییر اندازه پیکسل هایی در اطراف لوگو نمایان می شود .
اشتباه دیگری که البته بیشتر طراحان مبتدی آنرا انجام می دهند کپی کردن از طرح های دیگر است ، که باعث می شود مشتریان خود را از دست دهد و طراح کسی است که با توجه به ذوق و سلیقه و مهارت  و تخصص خود یک طرح زیبا را ایجاد کند . و دیگر اشتباهی که در بین این طراحان مبتدی رایج است استفاده از حروف اول نام تجاری برای طراحی است . که این کار در عین زیبایی نمی تواند پیام درستی را به بازدید کننده القا کند . البته باید گفت که این کار برای شرکت های بزرگ و شناخته شده ایده مناسبی است ولی برای شرکتی که کوچک و ناشناخته است بهتر است از نام های مختصر و کوچک برای نشان دادن هویت اصلی آنها استفاده کرد .
مشتریانی که شما را برای طراحی نام تجاری خود انتخاب کرده اند شما رابعنوان یک طراح حرفه ای قبول کرده اند پس بهتر است که در طی جلسه ای این را قید کنید که در امر طراحی با توجه به تخصص ، مهارت و ذهنیت خود کار را پیش می برید و نظر کارفرما فقط به عنوان یک پیشنهاد پذیرفته شده  و کلیت پروژه راتغییر نمی دهد . گرفتن بیش از حد نظر از مشتریان کار اشتباهی است و البته در اغلب اوقات این ایده و پیشنهادات می تواند در روند کار موثر باشد .
نکته آخری که باید به آن دقت شود این است که در آخر کار اطمینان حاصل کنید که فایل مربوط را به درستی به کارفرما تحویل داده اید و این تضمین را به او بدهید که در هر شرایطی به نمایش در خواهد آمد . و همچنین می توانید برای جلب بیشتر رضا مشتری فایل را در کیفیت های مختلفی به او ارائه کنید مانند TIFF ،  JPEG و ... .

هر وب سایت برای معرفی محصولات خود نیاز به یک لوگو دارد. این لوگو باید توسط افراد متخصص و با ویژگی های خاصی ایجاد شود و در سایت قرار گیرد. این موضوع در طراحی سایت اهمیت زیادی دارد.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید