نقش و اهمیت متا تگ ها در بهینه سازی سایت

همانطور که می دانید موتورهای جستجو تکامل زیادی داشته و برخلاف گذشته که بر روی عوامل On-site تأکید داشتند تأکید خود را بر روی عوامل Off-site انتقال دادند ، و به همین دلیل است که از متاتگ ها استفاده زیادی نشد ولی همچنان نقش مهمی را ایفا می کننند . رتبه هایی که به سایت ها در موتورهای جستجو داده می شود مبتنی بر فاکتورهای سئو سایت بوده و عواملی که در آن نقش دارند عبارتند از : متا تگ ها، تگ ها ، چگالی کلمات کلیدی و ... .
در اینجا به توضیح انواع متا تگ ها و اهمیت آنها خواهیم پرداخت ؛ متا تگ ها شامل تگ های عنوان ، تگ توضیحات و تگ کلمات کلیدی هستند .
مهمترین تگ  ، تگ عنوان است که در بالای مرورگر اینترنت به نمایش در می آید و مهمترین استفاده ی آن انعکاس کلمات کلیدی است که در رتبه بندی تآثیر زیادی  دارد . از این تگ برای نشان دادن تیتر در نتایج موتورهای جستجو استفاده می شود پس باید مطمئن شوید که در این تگ از کلمات کلیدی استفاده شده است و همچنین برای داشتن عنوان خود کمتر از 7 کلمه استفاده کنید زیرا موتورهای جستجو فقط عنوان های اصلی و خاص را نشان می دهند .
تگ توضیحات همان چیزی است که در زیر تگ عنوان در نتایج موتورهای جستجو دیده شده و تشریحی  از محتوای مطالب را نشان می دهد .
و در آخر تگ کلمات کلیدی است که نیاز به توضیح نداشته و اهمیت آن کاملا واضح است . از این تگ برای انعکاس کلمات کلیدی که بهترین توصیف از محتوای صفحه می باشد استفاده می شود . برای اضافه کردن کلمات کلیدی دراین تگ می توان از روش اضافه کردن کلمات کلیدی دارای درجه اهمیت بالاتر تا کم اهمیت ترین آن به صورت جدا شده توسط کاما استفاده کرد . بهتر است از 6 کلمه یا عبارت جدا شده توسط کاما در این تگ استفاده شود ، و مهمتر اینکه اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی انتخاب شده بازتاب کافی در محتوای هر صفحه را داشته باشند.
با اینکه دیگر هیچ تأکیدی برای استفاده از این متاتگ ها وجود ندارداما یکی از ضروری ترین ابزار وب مسترها به شمار رفته و  با استفاده از این متا تگ ها می توانید به عنوان یک فرصت برای جلب نظر بازدید کنندگان از سایت خود نگاه کنید ، توجه داشته باشید که برای هریک از صفحات وب سایت خود یک متاتگ اختصاصی ایجاد کنید .در چگونگی نوشتن کپی برای تگ توضیحات ترس نداشته و خلاقیت به خرج دهید ،  در صورت امکان کلمات کلیدی را به کپی وب سایت خود انتقال دهید ، و باید گفت ه ایده آل ترین اندازه برای این تگ ها بین 15 تا 25 کلمه می باشد.

با استفاده صحیح از متاتگ ها می توانید باعث بهینه سازی سایت و بالا رفتن رتبه سایت خود در موتورهای جستجو شده و نظر کاربران را به بازدید از سایت خود جلب کنید .

 

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید