استفاده از قانون یک سوم در طراحی وب سایت موجب جلب نظر بیشتر بازدید کنندگان وب سایت شده و در نتیجه موجب طراحی سایت موفق می شد.

چگونگی استفاده از قانون یک سوم در طراحی وب سایت

در هنرهایی که تصویر در آن نقش اصلی را دارد ، مانند عکاسی ، نقاشی و ... نقاطی از تصاویر به عنوان نقاطی کلیدی وجود دارد. این قانون اجباری نبوده و در اصل روشی است که می توان با رعایت آن عکس های بهتری داشته باشیم . در این روش کادر به طور عمودی و افقی به طور فرضی و ذهنی به 9 قسمت مساوی تقسیم بندی می شود . حال با این تقسیم بندی سوال اینجاست که سوژه باید کجا  قرار بگیرد که نظر بیننده را جلب کند ؟ جواب این است که اگر سوژه را در وسط کادر قرار دهید تصویری بی روح و یکنواخت خواهید داشت و باید گفت که مطالعات نشان داده که نظر انسان در نگاه اول به طور ناخودآگاه به چهار  نقطه در تصویر جلب می شود که در حواشی کادر در قسمت بالای سمت چپ تصاویر می باشد .
تصاویری که در این نواحی قرار می گیرند دارای توازن و هماهنگی بیشتری بوده و از نظر بیننده چشم نواز تر هستند .
از این قانون می توان درطراحی وب سایت ها نیز استفاده کرده و از آن بهره برد .
می توانید لوگو یا شعار سایت را در بالا و سمت چپ صفحه قرار دهید تا در اولین نگاه کاربر آنها را ببیند و بخش اصلی محتوا و یک منو از یک سوم بالا شروع شود . و می توانید صفحه اصلی قانون یک سوم را برای قرار دادن عناصر کلیدی صفحات سایت مانند تبلیغات ، آیکن های شبکه های اجتماعی  بنرها و هر بخشی از محتوای کلیدی سایت استفاده کرد .
استفاده از قانون یک سوم در صفحات داخلی برای تعیین محل های قرار گیری تصاویر و جلب نظر بازدید کنندگان سایت شما کمک خوهد  کرد . همچنین این روش با اینکه امری ضروری در طراحی سایت ها نیست اما می توان آن را بر روی تصاویر وب سایت اعمال کرده و به شما در تغییر مقیاس و برش تصاویر کمک می  کند .
این قانون می تواند برای طراحانی که دوست دارند از منطقه امن خود خارج شده و چیزهای جدیدی را امتحان کنند و دیگر تمایلی به طرحهای متقارن ندارند بسیار مناسب باشد .

برای داشتن یک طراحی سایت موفق که بتواند نظر کاربران و بازدیدکنندگان را به خود جلب کند راههای زیادی وجود دارد که  یکی از روش هایی که می تواند به این امر کمک کند استفاده از قانون یک سوم در تصاویر و صفحات وب سایت است . این قانون می تواند در حالات متفاوت متمرکز کردن توجه بازدیدکنندگان را بر وب سایت شما به ارمغان بیاورد .

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید