نکات موفقیت آمیز در طراحی وب سایت های چند زبانه

آمار در سالهای گذشته نشان داده است که همان تعداد کاربرانی که از زبان انگلیسی در اینترنت استفاده می کنند به همان تعداد هم کاربر به زبان چینی وجود دارد.در این صورت اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین بوده و محصولاتی را برای فروش دارید و فقط دارای زبان انگلیسی در وب سایت خود می باشید درصد زیادی از مشتریان خود را از دست داده اید .
برای بهینه سازی وب سایت های چند زبانه مواردی را باید در نظر گرفت :
اولین موردی که باید به آن توجه کرد کلمه کلیدی آن زبان خاص می باشد و چیزی که در این مورد باعث شکست خواهد شد ترجمه ساده آن کلمه کلیدی است . برای بدست آوردن بهترین کلمات کلیدی باید از یک مترجم حرفه ای کمک گرفت که مانند زبان مادری اش به آن زبان تسلط داشته باشد تا بتوان بهترین را بدست آورد .
بحث دیگر این است که از زیردامنه اصلی سایت استفاده شود و یا کد دامنه کشور مورد نظر ccTLD در مقابل زیر دامنه؟ که جواب این خواهد بود که هر دو خصوصیات خود را خواهند داشت . باید این را از خود بپرسید که هدف شما مخاطبان یک کشور خاص است و یا یک زبان خاص ؟!استفاده از ccTLD نام دامنه های محلی زمانی مفید خواهد بود که هدف شما مناطق مختلف و یا کشورهای دیگر باشد ، و اما به راحتی می توانید زبان های دیگر را جایگزین نام دامنه های مختلف در سایت خود نمائید . انتخاب دیگری که می توانید داشته باشید این است که از زیردامنه های مناسب از دامنه اصلی می باشد، مانند www.it.yourname.comو یا www.yourname.com/it.
نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گرفته و بررسی شود مدیریت محتوای ترجمه شده وب سایت شماست . وقتی صفحات انگلیسی سایت خود را تغییر می دهید نباید صفحات زبانهای دیگر را به حال خود رها کنید .برای کار کردن بر روی ترجمه محتوا مانند برنامه open source gun gettex می باشد که این اجازه را به شما می دهد که از آن براحتی برای ترجمه محتوا استفاده کنید و همینطور برای مدیریت ترجمه وبلاگ های محبوب نیز روش های متعددی وجود دارد .
نکته دیگری که راجع به محتوای وب سایت های چند زبانه وجود دارد این است که این ترجمه باید برای فرهنگ های محلی و مختلف هر زبانی به درستی و بطور دقیق انجام شود . اشتباهاتی که بیشتر در موقع ترجمه صفحات پیش می اید ضعف در ترجمه مطالب انگلیسی و استفاده از ماشین های ترجمه می باشد. در طراحی سایت فرهنگ ها و زبانهای مختلف نیاز به سبک های مختلفی دارند بعنوان مثال می توان گفت که هنگام نوشتن مطالبی برای مخاطبان کشور انگلستان نباید از مطالب و محتوای غیر رسمی استفاده کرد .پس در این صورت باید در طراحی سایت های چند زبانه دقت زیاد و شناخت کافی از مخاطبان و آنچه که نیازشان است داشته باشید . برای موفقیت در بهینه سازی محتوای سایت های چند زبانه نباید تحقیق ، تصحیح و دوباره نویسی محتوا را فراموش کرد .
نکته آخر اینکه در طراحی سایت نباید گوگل آنالیز را فراموش کنید . چیزی که به تجزیه تحلیل هر وب سایت کمک زیادی خواهد کرد این است که مطمئن شوید هر یک از نام دامنه ها و زیر دامنه های وب سایتتان به طور جداگانه در گوگل آنالیتیک ایجاد شده اند ، این کار به شما کمک خواهد کرد که چگونه نسخه زبانهای دیگر برای طراحی وب سایتتان را ارائه دهید و برای بهبود آن به طور صحیح نتیجه گیری به عمل آورید .

در طراحی وب سایت های چند زبانه باید علاوه بر زبان انگلیسی زبان چینی را هم در نظر بگیرید. طراحی وب سایت هایی که بر این پایه باشد بهینه سازی بالایی خواهد داشت.

 

 

 

 

ارتباط با ما
  • دفتر ستارخان : ابتدای شادمهر، پلاک 425، ساختمان نونگار
  • تلفن تماس: 66 51 41 40 - 66 51 83 54
  • دفتر گیشا: بازار نصر , نبش کسروی , پلاک 2 , ساختمان نونگار
  • تلفن تماس : 88 26 89 90 - 88 26 62 00
  • فکس : 66 51 96 07
برای اطلاع از مشاوره اجرا برآورد هزینه تکنولوژی تولید فرم زیر را ارسال کنید